Как да сменим чипа на Golf MK3, 2000, 8v, 115HP, AGG

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
ICE
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 09 май 2007 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас

Как да сменим чипа на Golf MK3, 2000, 8v, 115HP, AGG

Мнениеот ICE » Нед 01 юли 2007 2:47


Здравейте,
Бих искал да споделя малко инфо около смяната на чипа.
Вярвам, че ще е от полза за всеки, който е тръгнал по този път.

ПП. в случая мотора е AGG


ПОДГОТОВКА:
Започнете с частично демонтиране на уплътнението между пластмасовите кори, които ще демонтирате и двигателния отсеск!
Изображение

Под ножа се вижда стрелка, която указва посоката в която ттрябва да издърпате конектора на компютъра....
Изображение

На тази снимка се виждат две малки стрелки, това са местата на палеца и показалеца. Така конектора се хваща удобно
и се издърпва, докато щтракне и се измести с около 1 см. После по-голямата стрелка показва посоката на откачане на конектора...

Изображение

Изображение

Тук ще получите необходимата информация за Вашият компютър. Без нея няма как да поръчате чип-а!!!
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Смяната на чипа в "Бушона" стува 45лв!
Изображение




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 01 юли 2007 8:11


Инфото е полезно, аз само ще допълня, че съм сменял чип на 2.0 115к.с. 2E мотор - чипа се оказа на цокъл ;)


Потребителски аватар
Slayera
Мнения: 436
Регистриран на: Съб 10 дек 2005 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slayera » Нед 01 юли 2007 11:17


на снимките не си показал къде точно се запоява новия чип?!


Потребителски аватар
ICE
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 09 май 2007 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас

Мнениеот ICE » Нед 01 юли 2007 13:15


Slayera написа:на снимките не си показал къде точно се запоява новия чип?!

Нямам идея, с електрониката съм скаран, затова и отидох в Бушона, по препоръка на Brezel! Може и да е на цокъл, ама като им дадох компа, го отнесоха някъде и така....
Върнаха го, казаха, че е запоен и "сметката моля". Иначе предпазния капак също е запоен, това ме спря да видя чипа дали е запоен или е на цокъл. Както и да е, гледам напред!
Идеята беше да помогна на другите братя, тръгнали по този "трънлив път"! 8)


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Нед 01 юли 2007 13:29


А как се държи колата след чипа,има ли разлика?Заслужава ли си,че се чудя дали да зема чип за мойта?


Потребителски аватар
ICE
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 09 май 2007 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас

Мнениеот ICE » Пон 02 юли 2007 1:23


Според мен, на този етап (само чипа е сменен, по-късно спортен филтър+генерация) колата се държи, като такава със сток чип.
Разлика отчитам само в оборотите след 4000 об/мин (на 5-та предевка). С други думи ако нормално този двигател има сила на 5-та предавка до
4000 об/мин (т.е. върви добре от 3000-4000об/мин) и след това "тъпче", то с новия чип, колата и след 4000 об/мин набира, така както го прави
между 3000-4000 об/мин. Казвам това, за да не остане някой изненадан от резултата. Аз помислих, че едва ли не колата в ниските ще литне, ама
не! Нищо! Аз и на този ефект съм доволен, защото всъщност аз исках да я събудя малко повече във високите обороти, над 4000 об/мин.
8)


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Пон 02 юли 2007 8:33


До колкото знам, и да нямаш цокъл може да ти запоят такъв, и в последствие - махаш, слагаш колкото искаш :lol:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 02 юли 2007 9:19


Plamen_RI написа:До колкото знам, и да нямаш цокъл може да ти запоят такъв, и в последствие - махаш, слагаш колкото искаш :lol:


така е и това е по удачния вариянт


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 04 юли 2007 13:30


Здравейте,

чипа се запоява на платката. В Бушона са махнали този металния капак. Под него директно за платката е запоен същия чип като този който съм ти пратил. Отлепили са стария и са сложили новия. Наистина е по добре да имаш цокъл но стига да е добър. Този вид цокли обаче трудно се запоявата и ако има много вибрации по колата (дизел примерно) е опасно да не се извадят.

Евала за снимките много ме кефи как си описал всичко.


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Чет 05 юли 2007 0:51


Запоява се хубаво със станция за горещ въздух на температура между 350-400 градуса, по-предпазливо да не се изгори платката! Може да е на цокъл, може и да е запоен, ако е на цокъл работата става за около 3-4 минути, ако е запоен вече е кофти, а пък при ПЛЦЦ чиповете без станция за горещ въздух е направо отвратно!


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 05 юли 2007 10:33


K_Power написа:........


именно и аз това исках да кажа :wink:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Сря 11 юли 2007 16:29


преди да откачате компа се откача акумулатора, че може да натрупа грешка и да не пали, при мен стана :oops: добре, че ваското има лаптоп :roll:


Потребителски аватар
Mephistofel
Мнения: 597
Регистриран на: Нед 03 юни 2007 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Mephistofel » Сря 05 мар 2008 19:05


Първо - евалата за яко оформената тема/ръководство! :)

И второ - обръщайки внимание на последното мнение, преди моето - неоходима ли описаната манипулация? Да се разкачат клемите на акумулатора преди изваждането на компютъра?

Утре ми предстои въпросната процедура. :)


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Сря 05 мар 2008 21:35


Извинявам се, че ще използвам темата на колегата. Искам да попитам има ли някой, който да е взимал чип от колегата Брезел за АФН мотор. Моля да ми сподели отзивите от разликата след слагането на чипа. Просто и аз съм се насочил натам и за това искам да попитам някой, който вече го е правил. Благодаря предварително!


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Сря 05 мар 2008 23:04


Пич, темата е страхотна. Помогна ми много да открия какво точно да снимам и да пратя на Брезел. Вече съм му пратил снимки, пари, даже чипчето е вече някъде по трасето. Скоро го очаквам и се надявам да има добри отзиви след монтажа :)
Само не каза дали имаше някакви ядове с тези 5 болтчета на уплътнението. Аз видях бая зор докато ги махна. Даже счупих едно, те нали са пластмасови .....
Незнам как ти застана след това уплътнението, но моето като че ли не е както преди. Гледах други тройки и забелязах, че положението е същото, така че това не ме притеснява. В краен случай 1 тубичка със силикон :)
Това е от мен засега. Скоро повечко инфо :wink:
п с Малко снимки от ЕКУ-то и неговото сърце. На последната снимка, това продълговатичкото, с лъскавата лепенка отгоре си мисля че е чипчето. Но това тепърва ще се разбере след като си получа новото чипче, което трябва да сложа на негово място. Ако е то ще е супер, защото е на цокъл и ще мога сам да си го сложа :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта