Дизел ПоВа! или малко перформънс промени

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
The_Overmind
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Дизел ПоВа! или малко перформънс промени

Мнениеот The_Overmind » Вто 10 юли 2007 13:01


Имам си една кола, да я тунинговам - това е моята мечта...Сега сериозно. След краткото лирическо отклонение, да се върна към темата. Колата е Голф 3 1.9 ТДи - 90 коня. Целта - колкото може да стигна с нискобюджетни промени. Етап първи - събиране на идеи.

1. Чип от колегата Брезел
2. По-голям Интеркулер (казаха ми че било яко, но ако може някой да пообясни защо)
3. Права генерация - и без това генерацията ми се държи на добра воля, разби се. Тук също искам да сменям крайното гърне, но понеже карам на екобрикети ме е страх, че ще ми се опуши бронята. Някоя друга идея?

Етап втори - проучване на цени
Етап трети - събиране на пари (включва спирането на бира за неопределен период от време)
Етап четвърти - работа
Финал




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 16:23


1. LPG - ще побеснее! До 40% увеличение на мощността.
Лошото е, че няма комерсиални системи в БГ.
Но ако се намери грамотен човек да изработи електронния модул за управление, ще стане всяко АГУ.

2. По-голямо турбо (но малко-по-голямо) с външен wastegate.

3. Яка турбина + Компресор от Г60 вързан паралелно на турбото.

П.С. По-голям кулер при съществуващата конфигурация в най-добрия случай няма да има никакъв ефект, в най-лошия случай ще спънеш колата в ниските и средните обороти.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Вто 10 юли 2007 16:29


kam_tod написа:1. LPG - ще побеснее! До 40% увеличение на мощността.
.

???? LPG на дизел? :shock :shocked Не ми казвай ,че имаш това в предвид?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 10 юли 2007 18:14


peshoxx написа:
kam_tod написа:1. LPG - ще побеснее! До 40% увеличение на мощността.
.

???? LPG на дизел? :shock :shocked Не ми казвай ,че имаш това в предвид?


Да бе и аз нещо не схванах идеята :shock

Според мен втория етап може да протече по друг начин.
Ако искаш да прайш яката работа от дизел ше си требва друга турбина. Кофтито е че тая машина не е с VTG а с нормална си турбина тоест не моеш да позваш турбини от ПД моторите на голф 4. Не знам обаче как стоят нещата с турбина от Ауди а6 С4 5 цилиндровия мотор който е 116 или 143 коня (май се различават двете турбини).

Ако имаш вече читаво ложена голяма турбина си готов ъа други дюзи. Сегашните ако не се лъжаса 184мм а моеш да сложиш 205мм или 216мм. По голям купер задължително при тия промени.
Нов чип с който да се нагласи на колко да е налягането и да не пуши много на ниски или да грее.
Требва да се види как стой въпроса с охлаждането че с големите дюзи и повечкото гориво да не вдига нещо много темп. на маслото. Зависи разбира се и от това дали турбината ще доставя достатъчни въздух а и ако се пипа аванса с цел икономия и по високо КПД може май пак да се стоплат газовете.
И нещото което мен повече ме притеснява е че незнам до къде ще удържи съединитела и скоростите. Ако ли не може да се поразпита каква кутия може да пасне (нещо от ГТИ или ВР6)
Требва и да се приготвиш поне в началото да чупиш това онова а и време требва в което колата ще е в гаража.

Поздрави


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 18:20


Да, точно това имам предвид!
http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm
http://www.greynomadaustralia.com.au/page24.html
Има доста по-сериозни системи и разработки по въпроса. При фина настройка мощноста на турбо двигател може да се увеличи до 35-40%, но това се прави само на дино.

Поздрави.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 10 юли 2007 18:33


Дюзи от АФН- около 200 лв.
Чип- не знам, питай колегата.
И вече имаш 110-120 кс. и около 250 НМ. За повече трябва много повече :) Генерацията си остави оригинална, така или иначе повече от 1,5 бар няма да караш или? Същото важи и за интеркулера. Добре е да смениш датчика за налягането на въздуха със широколентов.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Вто 10 юли 2007 19:53


турбо и дюзи от 2.5TDI, голям кулер, турбопътища, изпускателна система над 70мм, софтуер и айде честити 180коня :wink: Бюджета е около 5 бона


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 19:55


peshoxx написа:
kam_tod написа:1. LPG - ще побеснее! До 40% увеличение на мощността.
.

???? LPG на дизел? :shock :shocked Не ми казвай ,че имаш това в предвид?


Ето още малко инфо, макар и непълно.
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm
Наскоро чух за една дизелова джипка, атмосферка, сложили й метан и побесняла, въпреки, че пускали константно количество. В Пловдив някъде.

От известно време мисля по този въпрос и разпитвам, наскоро ми дадоха идея да позвам дюза от газов инжекцион, ама пак блока за управление трябва да чете буст налягане, а не вакуум. Важна е електрониката и по-специално конверсията от вакуум датчик към буст датчик, който да управлява дюзата.

Абе сложна работа! Ама стане ли веднъж, ще се замогна. :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 10 юли 2007 23:12


rusty написа:Дюзи от АФН- около 200 лв.
Чип- не знам, питай колегата.
И вече имаш 110-120 кс. и около 250 НМ. За повече трябва много повече :) Генерацията си остави оригинална, така или иначе повече от 1,5 бар няма да караш или? Същото важи и за интеркулера. Добре е да смениш датчика за налягането на въздуха със широколентов.

:да: -Само ако можеш да разясниш тва за широколентовия датчик :?
P.S.Понеже Brezel спомена за смяна на турбина на 1З-някой има ли на идея турбото на 1.8Т дали ства понеже знам че е с гейт :?:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 10 юли 2007 23:18


POLO GTI написа:турбо и дюзи от 2.5TDI, голям кулер, турбопътища, изпускателна система над 70мм, софтуер и айде честити 180коня :wink: Бюджета е около 5 бона

турбото 400 евро от ибей,дюзи 200 лв.,изпускателни и пътище 700-800,кулер 100-200 лв.,само за софтуера не съм наясно с цената.Демек 2к-2.5к/да не говорим че ще имаш бая части за продан/ или бъркам някъде :? - въпреки че на мен ми се струва безмислена чак толкова преправки :?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта