Питане към ДВГ тунингистите!

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Питане към ДВГ тунингистите!

Мнениеот Golf_Blade » Сря 24 окт 2007 12:38


Аджаба ей таз х...я за кво служи бе хора,прегледах доста снимки и стигам до извода че лиспа интеркулера,демек тва ролята на интеркулер ли играе ! С вода ли охлаждат въздушния поток към смукателите! Ако забелязвате и маркучите за високото от масления кулер и те влизат в това чудо! Айде да помоля тунингистите които разбират за какво иде реч да си почешат езиците с малко разяснения по темата! :lol:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 24 окт 2007 12:59


Масло, разни газове.. абе всичко може да мине от там.. и да.. това играе роля на Cooler-a


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 24 окт 2007 14:40


Интересни снимки, на снимка 2 черния кулер прилича на такъв за масло, но незнам защо влиза в по голямата "туба" под него!

На снимка 1 резервоарите са в калниците, вижда се външна горивна помпа в дясно долу!

Другия вариант (ако съдя по името на сайта на джама) е това да са кулери с водно или маслено охлаждане (Charge Cooler)! Доста по-ефикасни, но по сложни откъм тръби, помпи абе цялата система!


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Сря 24 окт 2007 16:18


Ее се хондени мотори бе :D че и баш като моя :lol: Аз като гледам това е нещо като климатик за кулера и няма да се учудя ако е напраскано с фреон :roll: Или е някаква отделна помпа за масло което през радиаторчето да върти и охлажда кулера с охладено масло.Ето и тук е същото Изображение Изображение


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Сря 24 окт 2007 19:34


Така като гледам това е четворка с глава от 1.8 или 2.0 16V.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Сря 24 окт 2007 20:16


niikoo_1 написа:Така като гледам това е четворка с глава от 1.8 или 2.0 16V.
Не само главата а целия мотор е АБФ :wink:


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане към ДВГ тунингистите!

Мнениеот Postman » Сря 24 окт 2007 20:42


Golf_Blade написа:......

Всички тези снимки са различни варианти на т.нар. водни кулери - water-to-air intercooler или charge cooler. Въздуха след (турбо-) компресора минава през въпросния топлообменник, където топлината се отдава на циркулиращата вода. Водният кръг от своя страна се състои от помпа (най-често електрическа, активирана от налягането в пълнителния колектор), резервоар (с различна големина и форма), воден радиатор (друг, отделен от този на двигателя), маркучи и/или филтър. В резервоара (ако е по-голям) може да се слагат кубчета лед (най-често за драг), тогава температурата на въздуха след "кулера" би могла да е по-ниска от околната температура.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 24 окт 2007 21:09


Според мен единия със сигурност е маслен .. този с черния радиатор!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 24 окт 2007 21:11


Даммм - кулер, те тва да си го хакнеш (ако имаш място) и турбо да нямаш ше даде 10-15-20%, а и на мотора ще му е по-добре и на бенз помпата по-леко и ще използвам машинката за лед на новия хладилник не само лятото и не само за питиета :idea: :twisted: ... :wink:


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Чет 25 окт 2007 7:32


http://www.vortechsuperchargers.com/vie ... er+coolers, резервоарите са за вода, а помпата е водна :wink:


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Чет 25 окт 2007 8:32


Vizor написа:Според мен единия със сигурност е маслен .. този с черния радиатор!


В грешка си. Никои не използва въздушно маслени кулери. Радиатора е за вода.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 25 окт 2007 8:36


Признавам може и да греша .. а щом точно вие го казвате няма смисъл и да споря..! За вода са!

True true

Vortech's Maxflow Power Cooler is the aftermarket's first street/strip, air-to-water charge cooler system. It utilizes a closed-loop water circulation system with a front mounted heat exchanger that allows for effective street operation. Power gains up to 100 horsepower are possible depending on the application, engine, and boost level.


Изображение


Потребителски аватар
NiTeC
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ottawa, Canada
Контакти:

Мнениеот NiTeC » Чет 25 окт 2007 15:12


дай и аз да са изкажа - тия кулъри са големи боклуци....големите камиони ги ползваха преди време и стигнаха до извода че не е ефективно...проблема е че се върти същата вода напред назад а какво знаем за водата!? тя се нагрява...и каде ухлаждаш нагрятата вода?!...тези системи са правени за коли които само седят на дайното и не се карат по улицата - пробвай да го караш това един горещ ден през лятото и ще съжаляваш много.....няколко турбо системи тук са с тези инсталации и не се карат на улицата....много хора ползват метил след това за допулнително ухлаждане - или просто ледчета в резервоара за вода - аз ако исках аквариум в багажника поне рибки щях да вкарам в него :)

въздущните ухладители са все още най добри - в комбинация с метил-водна инжекция няма грешка....


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Чет 25 окт 2007 19:56


1bar написа:
Vizor написа:Според мен единия със сигурност е маслен .. този с черния радиатор!


В грешка си. Никои не използва въздушно маслени кулери. Радиатора е за вода.
И охлажда водата на водния кулер :wink: :roll:


Потребителски аватар
NiTeC
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ottawa, Canada
Контакти:

Мнениеот NiTeC » Чет 25 окт 2007 20:06


scirocco gt написа:И охлажда водата на водния кулер :wink: :roll:


и аз точно това щях да кажа....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта