Разпределителни валове за 16в

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Разпределителни валове за 16в

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 18:52


Колеги чудя се с кой вал колата ми ще тръгне по добре!Значи става дума за изпускателен вал от абф(220 или 228 10.8лифт) или от кр(226 10.2лифт).Аз бях намислил да слагам АБФ-ски ,но скоро разбрах че и всм. и изп. вал са с еднакъв лифт(10.8, а градусите навсякъде пише различно!Намерих 5-6 сайта с инфо по нета, и на всички места пише различно, значи интересува ме колко точно са градусите на изпускателния вал.Някъде пише 220 на други места 228. по принцип на КР-а са 226 и някой ако може да ги сравни би трябвало да се види ако абф-ските са с 220 ,а ако няма разлика или малка в полза на абф-а значи са 228.Интересува ме защото мисля да правя колата с 2 изпускателни вала(АБФ-ски) ,но ако са еднакви не знам дали ше има ефект.Също имам въпроси и за тайминга ,ама първо да уточниме градусите.Нека само хора дет са сигурни да пишат шот и аз съм чувал много работи и съм изчел доста, но не съм сигурен!! :D




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 18 яну 2008 20:05


не знам дали е 100% достоверна информацията ми, но след проведени консултации с видни vw-тунери, стигнах до извода, че с КР-ски е по-добре, поне за КР, но предполагам и за АБФ ще е така, именно заради по-големите градуси на КР-ския вал, незаисимо от по-малкия лифт :wink:

След седмица ще споделя и впечатления от такъв мод :twisted:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 20:47


Май ще е най добре да пробвам с единя и с другия и да видя с кой ще е по добре и тва е ,ама ако има някой да каже на 100% как са нещата ще е хубаво!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 18 яну 2008 20:51


а ако може и да намериш по едно раздвижно колело, че да се нагласят нещата точно, ще черпя :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 21:10


Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!! :shock


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Пет 18 яну 2008 21:26


Нещо не разбрах, Golf 3 1.8 гледам, че в гаража си написъл, че караш АБФ, а питаш какви валове да си сложиш -АБФски :shock или от КР :roll: Питам, защото живо се интересувам от резултата след подобна интервенция, но се обърках тотално :oops: ....таа за това питам, за кой мотор става въпрос(кой искаш да засилиш АБФ или КР)
и да питам аз сега....
Ако на КР мотор се монтират разпределителен/ни(зависи дали само изпусквателен/всмукателен?) валове от АБФ - ще има ли положителен ефект?Ако няма ефект от АБФски валове - от какви ще има?

пп Извинявам се за ламерските въпроси, но все още съм лаик :oops:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пет 18 яну 2008 21:30


Пробвал съм на АБФ с КРски вал изпускателен на мястото на всмукателен ефекта е нулев да не кажа и обратен.След разглеждане на КРски и АБФски валове КРските се губят пред тези на АБФ.На АБФа са по големички.Ако се чудиш аз ти давам готов отговор че с КРски вал колата ти ще върви по малко от преди.С два изпускателни от АБФ не съм пробвал (не намерих АБФски тогава) но може би ефект ще има но с КРски валове не се занимавай те са според мен крачка назад :wink: п.п Единственото по добро нещо на КРа което ще има ефект при АБФ е главата,друго не може да се ползва за по добри резултати :wink:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 18 яну 2008 21:32


Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!! :shock

Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 18 яну 2008 21:40


може и без раздвижно колело, но за перфектен резултат си трябва...


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 21:54


Li4o написа:
Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!! :shock

Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....

Мда колега аз го имам вала в нас ама той е с същия лифт.Да кажа за колегата по горе карам абф само че ще го правя с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ вала.Колега благодаря за уточнението, точно тва ми трябва и на мене да вида презастъпването ама няма намиране туй нещо....Ако някой може да искочи с некво инфо да пише!!!Аз намерих това:
http://img.data.bg/i.php?show=765400&ctrl_id=r1g809#img


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пет 18 яну 2008 21:55


Li4o написа:
Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!! :shock

Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....
Точно в това е идеята да се застъпят фазите повече с два изпускателни вала понеже когато се сложат два изпускателни вала то може гърбиците да са еднакви например но положението на вала е друго с около 5-6градуса в предварение и става по голямо презастъпване на фазите и от там по висока мощност във високи обороти за сметка на ниските.Ефекта е същия когато се сложи раздвижна зъбчатка на всмукателния вал но понеже е сложничко да се направи се ползват два изпускателни вала :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 22:00


Мда а ако и инфото което намерих е вярно то и градусите са повечко 228->219 и трябва да има доста голяма разлика.Тва са цели 9 градуса + по голямо презастъпване.Абе ще видиме като го монтирам вала ,той е вече в багажника само чака да се сложи! :D Все пак ако някой може да допълни нещо да заповяда ,предполагам че темата е интерестна за всички с 16в мотори!А са видях че има и peak timing предполагам че тва е вяжната стойност която ни интересува и гледам че на абфския испускател е най голяма стойноста... :roll:

Последна промяна от Golf 3 1.8 на Пет 18 яну 2008 22:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 18 яну 2008 22:00


Golf 3 1.8 написа:.....
Мда колега аз го имам вала в нас ама той е с същия лифт.Да кажа за колегата по горе карам абф само че ще го правя с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ вала.Колега благодаря за уточнението, точно тва ми трябва и на мене да вида презастъпването ама няма намиране туй нещо....Ако някой може да искочи с некво инфо да пише!!!Аз намерих това:
http://img.data.bg/i.php?show=765400&ctrl_id=r1g809#img

Ама аз сега се сетих, че ти щом ще слагаш изпускателния вал на мястото на всмукателния - значи градусите който ти написах не ти вършат работа....най-вероятно ще се получат някакви огледални стойности...


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 18 яну 2008 22:11


От тая табличка ми прай впечатление че ПЛ-а и 9а са с много малки всмукатели и имат възможност да се подобрят доста и то с сток части от абф.Защо абф-а си няма по голям брат :roll:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Съб 19 яну 2008 16:31


Колега аз също карам абф с абфски валове, айде четете моля ви кво се пита в задачата.Правя си колата с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ ВАЛА ОТ АБФ. Тва се търси кой изпускателен вал е по добър.Вече съм почти сигурен че с абф-ски изпускателен е по добре от кр-ски де както и да е като направя процедурата ше пиша за резултата!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта