
Разпределителни валове за 16в
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Разпределителни валове за 16в
Колеги чудя се с кой вал колата ми ще тръгне по добре!Значи става дума за изпускателен вал от абф(220 или 228 10.8лифт) или от кр(226 10.2лифт).Аз бях намислил да слагам АБФ-ски ,но скоро разбрах че и всм. и изп. вал са с еднакъв лифт(10.8, а градусите навсякъде пише различно!Намерих 5-6 сайта с инфо по нета, и на всички места пише различно, значи интересува ме колко точно са градусите на изпускателния вал.Някъде пише 220 на други места 228. по принцип на КР-а са 226 и някой ако може да ги сравни би трябвало да се види ако абф-ските са с 220 ,а ако няма разлика или малка в полза на абф-а значи са 228.Интересува ме защото мисля да правя колата с 2 изпускателни вала(АБФ-ски) ,но ако са еднакви не знам дали ше има ефект.Също имам въпроси и за тайминга ,ама първо да уточниме градусите.Нека само хора дет са сигурни да пишат шот и аз съм чувал много работи и съм изчел доста, но не съм сигурен!! 

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
не знам дали е 100% достоверна информацията ми, но след проведени консултации с видни vw-тунери, стигнах до извода, че с КР-ски е по-добре, поне за КР, но предполагам и за АБФ ще е така, именно заради по-големите градуси на КР-ския вал, незаисимо от по-малкия лифт
След седмица ще споделя и впечатления от такъв мод

След седмица ще споделя и впечатления от такъв мод

- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!!
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!!

- Stef4o
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD
- Местоположение: София
Нещо не разбрах, Golf 3 1.8 гледам, че в гаража си написъл, че караш АБФ, а питаш какви валове да си сложиш -АБФски
или от КР
Питам, защото живо се интересувам от резултата след подобна интервенция, но се обърках тотално
....таа за това питам, за кой мотор става въпрос(кой искаш да засилиш АБФ или КР)
и да питам аз сега....
Ако на КР мотор се монтират разпределителен/ни(зависи дали само изпусквателен/всмукателен?) валове от АБФ - ще има ли положителен ефект?Ако няма ефект от АБФски валове - от какви ще има?
пп Извинявам се за ламерските въпроси, но все още съм лаик



и да питам аз сега....
Ако на КР мотор се монтират разпределителен/ни(зависи дали само изпусквателен/всмукателен?) валове от АБФ - ще има ли положителен ефект?Ако няма ефект от АБФски валове - от какви ще има?
пп Извинявам се за ламерските въпроси, но все още съм лаик

- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Пробвал съм на АБФ с КРски вал изпускателен на мястото на всмукателен ефекта е нулев да не кажа и обратен.След разглеждане на КРски и АБФски валове КРските се губят пред тези на АБФ.На АБФа са по големички.Ако се чудиш аз ти давам готов отговор че с КРски вал колата ти ще върви по малко от преди.С два изпускателни от АБФ не съм пробвал (не намерих АБФски тогава) но може би ефект ще има но с КРски валове не се занимавай те са според мен крачка назад
п.п Единственото по добро нещо на КРа което ще има ефект при АБФ е главата,друго не може да се ползва за по добри резултати 


- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!!
Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Li4o написа:Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!!
Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....
Мда колега аз го имам вала в нас ама той е с същия лифт.Да кажа за колегата по горе карам абф само че ще го правя с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ вала.Колега благодаря за уточнението, точно тва ми трябва и на мене да вида презастъпването ама няма намиране туй нещо....Ако някой може да искочи с некво инфо да пише!!!Аз намерих това:
http://img.data.bg/i.php?show=765400&ctrl_id=r1g809#img
- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Точно в това е идеята да се застъпят фазите повече с два изпускателни вала понеже когато се сложат два изпускателни вала то може гърбиците да са еднакви например но положението на вала е друго с около 5-6градуса в предварение и става по голямо презастъпване на фазите и от там по висока мощност във високи обороти за сметка на ниските.Ефекта е същия когато се сложи раздвижна зъбчатка на всмукателния вал но понеже е сложничко да се направи се ползват два изпускателни валаLi4o написа:Golf 3 1.8 написа:Няма да е нужно колело, ама не знам кой от двата вала е по добър и дали абф-ския не е с 228градуса.Абе а я кажете за тайминга нещо
абфския е 39BBDC 1ATDC a krskiq 43BBDC 3BTDC.Лично на мене тия цифри ми говорят 0 ама разбиращите от газоразпределителни механизми (ако има такива) може да споделят нещо!!!
Това са изпускателни валове:
Първия отваря клапана 39 градуса преди ДМТ и го затваря 1 градус след ГМТ - 180+39+1=220 градуса общо.
Втория - отваря 43 градуса преди ДМТ и затваря 3 градуса преди ГМТ или 177+43=220градуса
Но това са само някой от характеристиките на валовете - друга важна характеристика например е Lobe Center от който зависи колко се презастъпват фазите от което пък зависи къде в оборотите ще ти върви по-добре колата...
Аз лични бих заложил на по-големия лифт в твоя случай....

- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мда а ако и инфото което намерих е вярно то и градусите са повечко 228->219 и трябва да има доста голяма разлика.Тва са цели 9 градуса + по голямо презастъпване.Абе ще видиме като го монтирам вала ,той е вече в багажника само чака да се сложи!
Все пак ако някой може да допълни нещо да заповяда ,предполагам че темата е интерестна за всички с 16в мотори!А са видях че има и peak timing предполагам че тва е вяжната стойност която ни интересува и гледам че на абфския испускател е най голяма стойноста... 


Последна промяна от Golf 3 1.8 на Пет 18 яну 2008 22:02, променено общо 1 път.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Golf 3 1.8 написа:.....
Мда колега аз го имам вала в нас ама той е с същия лифт.Да кажа за колегата по горе карам абф само че ще го правя с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ вала.Колега благодаря за уточнението, точно тва ми трябва и на мене да вида презастъпването ама няма намиране туй нещо....Ако някой може да искочи с некво инфо да пише!!!Аз намерих това:
http://img.data.bg/i.php?show=765400&ctrl_id=r1g809#img
Ама аз сега се сетих, че ти щом ще слагаш изпускателния вал на мястото на всмукателния - значи градусите който ти написах не ти вършат работа....най-вероятно ще се получат някакви огледални стойности...
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега аз също карам абф с абфски валове, айде четете моля ви кво се пита в задачата.Правя си колата с 2 ИЗПУСКАТЕЛНИ ВАЛА ОТ АБФ. Тва се търси кой изпускателен вал е по добър.Вече съм почти сигурен че с абф-ски изпускателен е по добре от кр-ски де както и да е като направя процедурата ше пиша за резултата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта