Махане на средното гърне

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Сря 10 авг 2005 20:19


Някой чете много научна фантастика ;) Особено този дето е писал във форума на емкомплект :evil:

ефекта, за който се споменава в форума на емкомплект се нарича exhaust scavenging и се постига от изпускателните колектори най-вече и от специално изчислена изпускателна система след тях може да се подсили... едно средно гърне нищо не променя освен звука на колата. особено на кола която няма и 100 коня.

цитирам статия от http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... ssbbpart2/ ако се наложи мога и да преведа...

A disadvantage to the straight-through muffler is it is louder than a reverse-flow type of muffler. Usually a straight-though muffler needs a small sub-muffler or a resonator to keep the exhaust quiet. In short, a resonator is really just another small absorption muffler that helps avoid a loud irritating drone at intermediate rpm. This drone is an unfortunate trait many straight-through absorption type mufflers exhibit. The resonator works by using its irregular spacing with the main muffler to help break up droning resonance. Army recruits are trained to break from the march step on bridges to prevent overstressing the bridge due to resonance. The irregular spacing of the resonator works in the same way to prevent droning resonance from forming in the exhaust. A resonator is usually a small, perforated core glass pack placed somewhere between the catalytic converter and the main muffler. Like the main muffler, the longer the resonator, the better for noise reduction.




Потребителски аватар
[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Сря 10 авг 2005 20:58


давам градски ;)...

Недостатъка на проходните гърнета е, че са по-шумни от reverse-flow (не знам как е на бг това, обикновенните гърнета, на всички автомобили). Обикновенно проходните гърнета се нуждаят от малко под-гърне или резонатор за да запазят ауспуха тих. На кратко резонатора е в действителност малко абсорбиращо гърне, който помага да се избегне високо бръмчене в средните обороти. Това бръмчене за съжаление е характерна черта, която много проходни абсорбиращи гърнета показват. Армейските новобранци се научават да разкъсват маршовата стъпка на мостовете за да избегнат претоварването на моста в резултат на резонанса. Несиметричните разстояния? в резонатора работят по същият начин за да предотвратят бръмчащия резонанс, който се получава в ауспуха. Резонатора отвътре е обикновенно напълнен с малко перфорирана стъклена вата и се разполага някъде между катализатора и главното гърне. Както главното гърне така и резонатора колкото са по-дълги толкова по-добро заглушаването.

накратко аз го разбирам така. шума от ауспуха е от вибрации, резонатора абсорбира тези вибрации, като не позволява възникването на резонанс в изпускателната система от там бръмченето изчезва.


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Stranger » Нед 14 авг 2005 11:13


1. Дали и колко мощност ще ти качи ако си смениш изпускателната система , зависи не толкова от това дали има гърнета или е права тръба от край до край, а зависи главно от диаметъра на тръбата!Не съм запознат голфовете с какъв диаметър тръби са фабрично , но тунинг изпускателните системи се делят на Група N и Група A.Първите мисля че са с диаметър 55мм а група А е 63,5мм.Според мен за коли под 160-170 коня са по подходящи 55мм тръби.

2.Ако си махнеш средното гърне и на негово място сложиш тръба, няма да можеш да изтрайваш на шума!Страшно много бръмчи според мен.Ама то е въпрос на нерви и на вкус :)

Успех


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Нед 18 сеп 2005 2:23


тоя вапрос много ме заинтригува-правите гърнета
както виждате аз карам наи смешното двигателче на голф и си махнах средното гърне(резонатор ли е кво е)на мене ми е извесно че на български се казва заглушител....както и да е
карах със старото гърне и наистина звука се промени драстично
разхода спадна!!!въпреки че специалистите от Крафт ми заявиха че се повишава
след което си купих най-обикновенно гърне права тръба(турските кюнци).....като го монтирах не можах да си позная колата :lol:
истината е че колата върви различно, но не мога да кажа че варви по-добре....за "изсъхване не може да става дума.защото карам така вече 3-4000км и такова нещо няма Screwy

още нещо---->на голфовете , Mr Green Fun до колкото знам размера на тръбата е 45 до 50мм,зависи от двг hmmmm


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Нед 18 сеп 2005 13:18


Аз си сложих права тръба.Мойта кола попринцип е с 4 гърнета.Сега има един резонатор и едно задно илиенско гърне,което все едно го няма защото не върши никаква работа(само за декорация).Всъщност премахнах 2 от гърнетата,които бяха изгнили и на тяхно място сложих една 55мм. права тръба(колата фабрично е с 55мм.тръби).Имам чувството,че колат има малко повече сила но това може и да е внушение заради шума.Теотитично има вероятност да се покачи мощността защото газовете ще излизат по-бързо но може да има обратен ефект.Иначе за сушенето на мотора съм разговарял с инженер специалист по ДВГ и ми каза,че четирицилиндровите мотори имат достатъчно ефективно мазане и няма начин да се суши мотора ако се сложи права тръба.При двутаквите има по-голямо значение(там изпускателната система е определяща).Въпросът е дали можеш да направиш компромис с шума защото наистина става много шумно.Ако излезна с мойта на дълъг път с тази изпускателна система ще се изправя пред сериозен проблем!!! Затова си помислете добре!!! А и средното гърне(легена) има най-голям заглушителен ефект!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта