Въпрос за механично олекотяване на ПЛ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
cupofcoffee

Въпрос за механично олекотяване на ПЛ

Мнениеот cupofcoffee » Сря 19 мар 2008 21:30


Кое е по-добре от гледна точка на перформенса?
Шлайф на маховик или стърvене на противотежестите на коляновия вал?
Или и двете, балансирано?
Спорим тук с един псевдо-тунер като мен, аз съм за шлайф и на двете, но балансирано... Той твърди, че би резнал само вала.
Не говорим за олекотяване на биели и бутала (custom made), щото тогава става лесно, а да се ползват стоковите.
Кажете и вие, които имате опит в тези неща.




ivogti
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 06 май 2007 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за механично олекотяване на ПЛ

Мнениеот ivogti » Пон 24 мар 2008 1:41


cupofcoffee написа:Кое е по-добре от гледна точка на перформенса?
Шлайф на маховик или стърvене на противотежестите на коляновия вал?
Или и двете, балансирано?
Спорим тук с един псевдо-тунер като мен, аз съм за шлайф и на двете, но балансирано... Той твърди, че би резнал само вала.
Не говорим за олекотяване на биели и бутала (custom made), щото тогава става лесно, а да се ползват стоковите.
Кажете и вие, които имате опит в тези неща.
Познавам едни такива псевдо-тунери които стъргаха противотежестите на колянов вал (причениха го на един GOLF ) и следкато го запалих работи има няма 10мин, искъса вала :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пон 24 мар 2008 2:05


предполагам че коляновия вал не е бил балансиран..... нали?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за механично олекотяване на ПЛ

Мнениеот Vizor » Пон 24 мар 2008 9:19


ivogti написа:
cupofcoffee написа:Кое е по-добре от гледна точка на перформенса?
Шлайф на маховик или стърvене на противотежестите на коляновия вал?
Или и двете, балансирано?
Спорим тук с един псевдо-тунер като мен, аз съм за шлайф и на двете, но балансирано... Той твърди, че би резнал само вала.
Не говорим за олекотяване на биели и бутала (custom made), щото тогава става лесно, а да се ползват стоковите.
Кажете и вие, които имате опит в тези неща.
Познавам едни такива псевдо-тунери които стъргаха противотежестите на колянов вал (причениха го на един GOLF ) и следкато го запалих работи има няма 10мин, искъса вала :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


аз па познавам един такъв където коляновия му вал приличаше на разпределителен ;)
доста работи е строшил ама вала е здрав ;)


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Пон 24 мар 2008 11:59


Колянов вал не е проблем да се изреже, но задължително трябва да бъде балансиран, маховика също трябва да бъде балансиран! Биели и бутала заводски поне на мен ми е много чудно как ще ги олекотиш, освен да свалиш има няма 5-10гр на бутало :lol: Прави се чертеж и ти правят буталата по чертеж, биели се намират в чужбина по около 600-700лв, бутала готови, чисто нови с по 2 сегмента на цилиндър отиваш на много пари! Ама ако ше се реже вал, по-добре и маховик, ако само едно от двете, по-добре това да е маховика! Иначе някои ако очаква стабилна работа на такъв мотор, жестоко се лъже!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта