Български шампионат за туристически автомобили "Писта Велико Търново" 29-30 Март 2008 - открито национално състезание
Състезанието от Българския шампионат за туристически автомобили "Писта Велико Търново 2008" се организира от Спортен клуб по картинг и автомобилизъм Етър Рейсинг, Община Велико Търново и БФАС. Състезанието ще се проведе на западния пътен възел - посока за София. Трасето е с дължина 2600 м като най-дългата права е 600 метра. Проявата ще се предава пряко по НКТВ Евроком.
Как протича състезанието?
Състезанията от Българския шампионат за туристически автомобили се провеждат на трасе по затворен маршрут (писта). Подреждането на старта (стартовата решетка) се определя също както на Формула 1 от квалификации за място (тренировки), които се провеждат в събота следобяд. Участващите автомобили могат да бъдат група А, N или Хобикар (Х). Състезанието в неделя протича в две отделни сесии (или 4 ако автомобилите са повече – до и над 1600 см3) за гр. А и Н, и гр. Хобикар. Също като на Ф1 по време на състезанието има боксове (бърз сервиз), но влизане се налага само при повреда или рязка промяна на времето, тъй като не е необходимо дозареждане с гориво за около 15 обиколки (35-40 км).
Какво означават групите?
Група А – туристически автомобили. Това са серийни автомобили, които се модифицират за състезания по правила определени от производителя и одобрени с документ от ФИА (международната федерация по автомобилизъм) наречен хомологация. Тази е групата на истинските състезателни автомобили.
Група N – серийни автомобили. Това също са серийни автомобили модифицирани по определен начин одобрен от ФИА, но рамките на модификациите са доста по-малки от гр. А и затова автомобилите са по-близо до серийните.
Група Х (хобикар) – това са свободно модифицирани автомобили, които трябва да отговарят само на кубатурата на класа си и изискванията за безопасност. В повечето случаи това са най-атрактивните автомобили.
Как се определят класовете?
N1, X1 и A5 – автомобили с двигател до 1400 см3
N2, X2 и A6 – автомобили с двигател до 1600 см3
N3, X3 и A7 – автомобили с двигател до 2000 см3
N4, X4 и A8 – автомобили с двигател над 2000 см3
При наличие на турбокомпресор, кубатурата се умножава по 1,7 за да се получи кубатурата, в която попада автомобила т.е. кола с двигател 2000 см3 и турбокомпресор попада в клас 4 (или 8 за гр.А) – N4, X4 или А8.
Програма
Четвъртък 27.03.2008 г. Крайна дата за записване на участниците
Събота 29.03.2008 г.
9:30 – 12:30 ч. Административен и технически преглед
12:10 Техническа конференция
12:30 Извеждане на участниците до състезателното трасе
13:00 Пресконференция преди състезанието
14:00 – 18:00 Тренировки по график
18:20 Пресконференция с първите трима в гр. А и Н, и Х
Неделя 30.03.2008 г.
10:30 Официално откриване
11:00 Старт на състезанието
13:00 Награждаване и закриване
13:30 Пресконференция с първите трима в гр. А и Н, и Х
Предварителен списък с участници
Брошура за зрители
http://www.rally-club.bg/pista-tarnovo/
Български шампионат туристически автомобили Велико Търново
- GTI-8V
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пон 17 сеп 2007 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Bobby_ написа:това трябваше да е в другия раздел....
аз ще се напъна да дойда и да гледам....
в кой раздел? Любителски Чампионът ли?
Нарочно не пуснах там за да не пречи на любителски чампионът.
Но ако некои модератор или Админ смета че е по добре в друг раздел нека да по премести де....
Има некои стартиращи VW-та, надявам се те да всимат добри места в класиране и да ги подкрепвате...
ще се радвам ако дойдаш ...
Мисла че полувиня (ако не повече) от смолянски VW Клуб за там...
- Сашо Белята
- Мнения: 1748
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
GodLike написа:Tова са резултатите от квалификацията.
Колегата GTI-8V не е участвал поради проблем с автомобила. Чаках пред телевизора, като малко дете за сладолед, да видя лансера, но уви
Жалко

Последна промяна от saiman на Нед 30 мар 2008 19:07, променено общо 1 път.
Корадото на Симеон беше с малката турбина(голямата била счупена) а на квалификациите се удари в мантинелата при загряването на сликовете поради развити щпилки на предна дясна джанта и от удара му се спука колектора,вечерта го оправихме колкото да може да се състезава на другия ден но не му е раздавал много газ за да може поне да завърши
А и все пак стана 4-ти в своята група 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта