1996г. 1,6 АЕЕ 75 кончета. Скромно но ми е идеално за ежедневна кола. А и все пак ми е първата собствена.
Февруари месец 2008год. реших, че е крайно време да изчистя прахта от шофьорската книжка. Тръгнах да търся кола, мислех за Пежо 206 2,0 HDI. Обикаляйки разбрах, че парите за пежото не са достатачни и започнах да се оглеждам за други коли. Оглеждах доста голфове, но визията на стоков голф 3, не ме грабваше, и отказах доста изгодни предложения сега като се замисля и се върна назад, в това време. Обикаляйки автокъщите в Горубляне не харесах нищо. Сетих се за една автокъща в моя квартал. Влизам вътре и там беше той. Отворих вратата и видях салона - красота, синьо-черна кожа на всякъде. Уникален интериор. Както по-късно разбрах след доста четене, се оказа че полото е colour concept един от най-рядките изпълнения. Това наклони везните и точно след няма и час, то беше мое.
ето го как изглеждаше в автокъщата:

а това е вече пред нас:

Тогава започнах и да чета във форума разни темички, и да разглеждам полотата във форума. Грабна ме едно поло. Полото на КОСМОС, хареса ми как го е направил и видях, че оптиката на тази кола и отива. И се почна. Първото нещо което направих по-него беше бед лук. За съжаление отново нямам снимки на процеса. Стана хубав бед лук. Направен като хората, от здрава и стабилна ламарина, с доста голямо смъкване на капака. Погледнах го и някак си не ми харесваше как ижглежда предницата със стоковите фарове и бед лука. Почнах да разглеждам сайтове с фарове, и си харесах един модел на FK, започнах да издирвам къде в България ги предлагат, намерих тогава сайта на pitstopshop, и видях че те го предлагат този модел. И така сдобих се, както някои хора ще кажат "баналните" фарове с ейнджъл айс, направо се влюбих в тях:

Не се бавих хич, точно след 10мин. бях в магазина им, и за мой късмет фаровете се оказаха налични. Купих ги, и веднага при колата с новата придобивка. Обаче греда! След като разглобих предницата и се опитах да сложа фаровете, се оказа, че те са с две секции, а няма място предвидено при полото. Сглобявай всичко на обратно, и веднага на компютара и л.с. на КОСМОС-а да го питам как е поставил неговите. След доста уточнения се разбрах с него да ги направим в събота. И така появи се той, след доста разправия и орязване на пластмасовите части на маската, успяхме да ги направим. Там възникна друг проблем, буксата на едните не беше същата със другите. Айде пак сглобявай и слагай стоковите, и бегом при един негов приятел да окабели фаровете. Сложихме ги, и направо заспаха с бед лук-а. Полото придоби друга предница, гледаше буквално страшно, и красиво. Влюбих се в колата още повече.

Не ми харесаха обаче кристалните мигачи към фаровете и за това намерих нещо което направо ме остави без дъх, а именно Hella Magic Colour. Търсих доста и накрая през e-bay си поръчах сини мигачи, а докато ровех за тях и сини стопове. Изненадата ми беше огромна като пристигнаха. Оказаха се точно същото синьо като цвета на купето и просто все едно са отляти към ламарините.


Лято, жега, слънцето пече. Кожения салон запарва страшно много и в колата не се дишаше, тогава намерих темата на колегата bulaki, за поставяне на фолио, и реших да проверя нещата. Адаша се оказа много точен човек и след много умуване, му закарах колата. Свърши си работата перфектно по задните странични стъкла и задното на 3 врата. Предложи ми да сложа от фолиото на SunGuard, което се оказа изключително добро, и с 20год. гаранция. От тогава вече две години и половина фолиото не е мръднало. Така се сприятелих и с колегата! Просто човек със златни ръце.


Оставих нещата до тук, за оптиката. Казах си стига, повече просто става претрупана. Започнах да мисля за друго. Собственика на представителния магазин на Пайнер в Стара Загора ми е приятел. Един ден ми се обажда и ми вика "Бобка, имам една баскаса с бас-а вътре. Напраих я за един, но той се отказа. Давам ти я на перфектна цена като на приятел." До този момент не се бях замислял за музка, бях сложил две елипси и прост касетофон от 200лв. най-нисък клас. И така взех баскасата, един дребен усилвател. И ги вързах, хареса ми много. И така приключихме с музиката. И тя беше готова.

Обаче ми стана тиха, и така замених този слаб усилвател с нещо по-мощничко GroundZero, който свири просто уникално. За музиката мога да изкажа специялни благодарности на двамата ми консултанти: на jojo-g, който не го оставих доста време на мира, и на digo_pl, който ми помогна в закупуването на усилвателя. Благодаря ви момчета.
С това бях приключил интервенциите по-автомобила. Сменях си само належащите неща които трбяваше да се оправят. Сменях консумативчета, но винаги нещо ме е човъркало. Пастирах тогава колата за първи път и видях, че лака на места пада. Съответно се замислих за пребоядисване. Доста време ми отне докато събера парите, за да го направя. Имах няколко парко щети, едно ПТП. И така реших да я пребоядисам цялата. Със същата боя, и се оказа че имала лилава ситна перла в нея. Просто стана жестока след пребоядисването. Според различната светлина, става различен нюанс на синьото. А преждевременно оправих и малко салона, тъй като кожата беше износена и на места се прокъсваше.
тук е точно след като съм я взел от бояджията, снимките са правени с телефона:

на другия ден потеглих за Крушуна 2010г.:


тука спрени едно до друго, с едно от най-уникалните полота в България:




Искарахме си жестоко на Крушуна както винаги. И от там се почнаха разни мисли и филми за това какво още трябва да направя по Полото. Виновниците са 3ма, за да не спра и да правя и да ръчкам, а те са Волен, Здравко (pironski) и Жорката (hooligans). И нещата продължават. Но за съжаление няма развитие от тогава по колата, като изключим едни странични сини мигачи, отново на Хела.
което трябва да се реализират:

това е което се сещам, на първо време, но винаги и всеки един момент изниква все нова мисъл и идея.
Едно по-едно, лека по лека нещата ще се развиват, просто тегави времена настанаха. Но няма да спра до тук!