Четох в форума една тема за Черният Мат
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=53&t=358294Искам да споделя,аз за пръв път ще боядисвам кола(затова започвам с моята),но доста мотори съм боядисал.
Проблема ми е че камерата за боядисване е малка 3х4 метра и затова ще боядисвам на части колата.
Но това което искам да споделя е как боядисвам мата.От горе споменатата тема казват че е много трудно и доста майстори не се наемат,за мое щастие това ми е като хоби така че не съм майстор и сигурно затова ми е много лесно да го правя.Като цяло требе да си малоумен да ти потече мата но си има някой тънкости

.
Така като за начало в момента имам да покажа снимки на една Веспа дето я пръснах преди седмица Бял мат-или почти.




Тук е матовата Веспа с оригиналният цвят:


Значи историята на тази Веспа е следната поръчах оригиналният цвят 544 но не зная как се казва на Бг.
В боята си има лак и и трябва само втвърдител и пръскаш.Лакът в боята е гланц
Но дойде клиента и като я видя тъкмо матирана на водна и се влюби и поиска да я пръсна мат.Ок казах му аз ама нямах време да правя нова поръчка на боя за мат така че взех и смесих боята(тази с гланца)с матов лак на боди 2:1(2 мат:1 боя) и после втвърдител на общото количество 2:1(2 боя:1 втвърдител)и виждате ефекта.
Матова боя с нотка на гланц-не зная как да го опиша само на приглушена светлина има лека лъскавина.Това е ефектът от една ръка.Правил съм и други такива експерименти с други цветове и всичко става много лесно само от една ръка и се получава перфектен мат без лъскавина когато боята е предвидена за нанасяне и върху нея лак(не зная как се казва на тази боя но тя е без никакъв лак в нея).Боядисвал съм и по правилата нанасяне на боята и върху нея мат лак но този на бодито седи някакси зле все едно има няещо в него което го прави мат и то се вижда върху боята ,стои някакси отгоре се едно си го наръсил с пудра абе скапана работа.По моя метод боята седи в дълбочина и не се драска лесно(драска се,но не си личи-разбирасе малки драскотини).Друго когато се нанася не трябва да се нанася по стандартният начин за лак като се покрива първо леко като грундиране после прекръстване и накрая до гланц защото дърпа много бързо и не се изглажда седи леко на кратерчета,затова след като се минат труднодостъпните места и ръбчетата и ъглите нанасяш директно до гланц.Мата като дръпне дори и да си го направил по дебел се "изпарява" и от долу остава перфектна боя.Обаче основата трябва да е много добре подготвена защото зареди "изпаряването" си личи всичко и за да покриеш с една ръка трябва основата да е в подходящ цвят.
taran написа:Като ремонтирам такива детайли,занулявам лака до място където не пада при шлайфането,след това филер на целия детайл и боя.
Цвета ми изглежда металик,може да ти трябва и матов лак върху базата.
Мерси колега,да цвета е черно с някакъв сив метал в него и още нещо но седи много яко.Не искам да изглежда все едно съм минал колата с черен температуро-усточив спрей
Та ще го пръсна както си знам(по описаното по горе)
Поздрави