Ето и историята на моята кола...
VW Golf MK2 1985 1300cc 40kW 55hp HK- код на мотора
Колата е закупена през 1992 от баща ми,който я кара до 2004г после просто взех книжка

И така с 1.3 моторчето я карах няколко години и започнах по-малко да променям нещата,които ме дразниха в колата.Разбира се главна роля изигра този форум, в който видях доста коли, четох и оформях виждането си за моята кола, заглеждах колите в града, говорих с приятели - Общо взето проекта(ако мога така да го нарека) премина през доста етапи.Започна се от решетка без емблема, след това маската под бронята с пластмасата към нея, и нова тясна броня,малко заигравка по интериора-това беше преломния момент и се започна манията.След оптичните промени се стигна до двигателя,като тогава решихме да бъде 1.8GU карбуратор с ясната цел колата да се кара на газ,с вал от 2Е, "освежена" глава и да бъде приятна за гледане ежедневка. Набавихме мотор+кутия и какво ли още не, след това беше разглобен и сменено всичко по него с ясната цел да влиза в купето, докато един ден не попаднах на една Mk3 Юби 2.0 16V с удар отзад. Отидох заради седалките,а по-късно колата пътуваше за Стара Загора

И се започна едно разглобяване и прехвърляне на части, подготовка на купето, предния кош и какво ли още не...
Всичко това нямаше да бъде реалност ако ги нямаше приятелите! Искам да изкажа специални благодарности на следните хора, които помогнаха със знания,труд,съвети, условия, части и какво ли още не.
rusiq_24 главен механик:)
pinciflucnik - хондаджия човек

Цялата банда от Стара Загора - driver, neiki4a,BOSS
И на още десетки хора,които познавам, благодарение на този форум,от които съм събирал какви ли не части...дано не забравя някой
Vaskoto1,niksi,кокоо,alpine,sashobas,pl-16v,XaВаТа,Kozunak...ще допълвам няма начин
Ето и историята в снимки да добиете представа за голфчето в началото...







Дааа, така изглеждаше колата преди да се заемем с нея и разбира се като 18- годишен без доходи(не че сега се блъскат) се започнаха дребите и евтини промени с които да се подобри малко визията. Разбира всички почваме с решетката без емблема


Голяма радост беше, голямо чудо и разбира се не се спря с това. Взех бели стъкла на мигачите 6лв май беше парчето и махнахме гадните оранжеви.

След време реших,че е крайно време маската под бронята,която държи ножа да бъде сменена,защото старата беше яка "китоноска", пластмасата,която се захваща на нея също беше счупена, та понеже се сменяше всичко реших че трябва и нова броня,че старата беше надрана и крива. И се почна броене на левчета и събиране на нужната сума,която беше изхарчена за следното..



Разбира се от толкова мерак нещата бяха монтирани още същата вечер,а резултата задоволителен.


Ей тва е магарето дето се мота с една кола мммм 3 години май станаха


И разбира се, за да беше завършена "фасадата" остана да се добави и така рядко срещания широк нож от 16V или ГТ изпълнение,който беше отмъкнат от колата на 'rusiq

Ей го хубавеца



Та след като беше приключено с муцуната се прехвърлихме на интериора,който както казва Козунака - "лъхаше на спорт"




Разбира се най-елементарното и евтино нещо беше да се махне тапицерията на корите и седалките и да се постигне някакъв stock вид. След отлепянето на корите, решихме да ги пръснем с един спрей нямаше пари за други кори, то пък взе че стана доста добре. А страниците бяха подновени с някаква кожа от доста "кадърен" майстор, но резултата беше повече от задоволителен.



Кората на тавана беше също в плачевно състояние. В следствие на цигарения дим от 12 години беше пожълтяла и беше пред разпадане.


Та благодарение на LiloStich се сдобих с перфектна кора, тъмен нюанс,която се връзваше идеално.


Превоза на кората от София до Стара Загора беше скандален. Всички знаете колко са крехки тези кори, затова единствения начин беше.....на главата ми отгоре

След това махнахме щибедаха и изрязахме парче и подновихме лепилото,тъй като сълзеше.


Следващото нещо,което бях решил да се смени бяха барабаните с дискове. Разбира се 1.3 моторчето на газ не се засилваше,чак толкова ама нали трябва да се подобрява нещо

Комплекта беше набавен от колегата Scarchu и няколко снимки от монтажа



Мина известно време,събрахме някой лев и започна търсенето на двигател,както вече казахме беше решено да е 1.8GU леко засилен с вал от 2Е и пипната глава. Речено сторено, двигателя беше намерен и заедно с pinciflucnik и ХаВаТа отидохме да взимаме новото сърце.


Тъй като нямаше инструмент за развиване на полуоските, намерихме друго решение



И така на път за Стара Загора и в гаражчето..


Разбира се,започна разкостването да видим какво е състоянието...

И се започна едно лъсканеееее.....както казват - красотата на "първия път"



Междувременно колата се караше в София с 1.3 двигателя, ходих по месечни срещи и се запознавах с много готини хора на НИМ. Посъбрах малко парички и реших,че е крайно време да се преобрази и "дупето" на голфчето, че имаше неща,които бяха ужас. С тази задачa се зае колегата teneketo и се започна...





И резултата..колата беше боядисана до половината,като имах намерение да боядисам и останалата част като събера пари,което обаче не се случи



След това известно време търсих запазена задна тясна броня,защото моята беще с теглич,а той беше разкаран. И така един ден получих ЛС от колегата sashobas,който ми подари неговата стара. Така се запознахме със Сашо- един много точен човек и голям маняк.
Ето какво се получи..


Нямаше как да се пропусне и модчето с едната чистачка



Моторчето беше събрано, но точно тогава се появи нещо,което преобърна всичко с главата нагоре и си казах - "Като ще е гарга, да е рошава"

Юбилеен МК3 2.0 16V ABF.....a отидох да купя само седалките..

В следващия момент вече пред гаража..

Продължението утре,че ми писна да се правя на тунер
