И докато чакахме съединителя, огледах лостовата система за включване на предавките. Доста от гумените тампончета бяха изпокъсани и реших да сменя всичко наред. За целта си купих един комплект за ремонт на лостова система (10лв.), дългата щангичка с пластмасовите накрайници и "кокалчето" (късата пластмасичка за ябълките) (още 10лв.). Единствено кръглия голям тампон винаги си го правя сам, защото оригиналните, пък и заместителите са прекалено меки, а аз искам по-твърд каучук. За целта купувам от един производител някакъв каучуков тампон (за 2лв.), който е съвсем точен като вътрешен и външен диаметър, само че има периферия, която се изрязва. Изглежда ето така:
Вдясно е оригиналът, а нанизаното на оста е изрязаният вариант.
А това е комплектът за лостовата система в коша:
Цялата лостова система се сваля от моторния отсек. Без двигател е много лесно, с него е малко по-тегаво (има да се развият 5 гайки - 3 на планката на рейката, една на ухото на скоростите и една на включвателя/избирача на предавките, която може и да не се сваля, а на място да се сменят).
Старите тампони стават само за боклука:
Всичко вече е сменено и гресирано, чака да се монтира:
И в монтиран вид на колата:
Ефектът с новите тампони и лостове е супер - всичко е стегнато и влиза много точно - като на нова кола. Следващите дни мисля да сменя и всички тампончета под самия скоростен лост. Препоръчвам на всички, които им се занимава, да си сменят всички износени части по лостовата система - ефектът е невероятен и си струва усилията. А инвестицията е нищожна - 20-30лв. и около час труд.
*И един съвет - принципно за да се монтира червеното голямо тампонче, което уплътнява оста, трябвало да се разнитят двата нита, които държат една планка, да се монтира и после да се занити с новите нитове в комплекта. Това НЕ Е НУЖНО, аз лично намазах планката и тампончето обилно с грес и с малко натиск то се 'лъзна без проблеми вътре. Спестих си много труд и проблеми по този начин.
Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Ето скица на целия лостов механизъм за смяна на предавките на Golf 2/3, Jetta 2/3/Vento, които не са с жила:
Препоръчително е да се сменят следните части:
- в двигателния отсек - 5 (2бр.), 7 (само червения тампон, не цялата планка), 12 (може само гуменото топче), 14, 18 (2бр.), 33, 35 (2бр.), 36, 40 (4бр.);
Цени 12-25лв. за всичко (алтернативен доставчик - примерно Hans Preis 102 848 755 и 108 837 756, SWAG 99901165 и Topran 107 673 466, не оригинално VW);
- отвътре - цял комплект 27 и желателно 20 и 25;
Цени 10-25лв. за всичко (алтернативен доставчик - примерно Hans Preis 102 855 756 и 102 845 466, не оригинално VW);
На този сайт можете да видите как изглеждат визуално частите:
http://www.evwparts.com/Merchant2/merch ... =A2Shifter
Препоръчително е да се сменят следните части:
- в двигателния отсек - 5 (2бр.), 7 (само червения тампон, не цялата планка), 12 (може само гуменото топче), 14, 18 (2бр.), 33, 35 (2бр.), 36, 40 (4бр.);
Цени 12-25лв. за всичко (алтернативен доставчик - примерно Hans Preis 102 848 755 и 108 837 756, SWAG 99901165 и Topran 107 673 466, не оригинално VW);
- отвътре - цял комплект 27 и желателно 20 и 25;
Цени 10-25лв. за всичко (алтернативен доставчик - примерно Hans Preis 102 855 756 и 102 845 466, не оригинално VW);
На този сайт можете да видите как изглеждат визуално частите:
http://www.evwparts.com/Merchant2/merch ... =A2Shifter
Последна промяна от Vento на Вто 05 апр 2011 12:38, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
След като в слънчевия съботен ден се отдадох на абсолютен релакс и риболов (с много добра слука), в неделя отново трябваше да отделя време на пистарката....
Та почистих го отвътре и му сложих предните седалки от полукожения салон от Golf 2 Rallye (за временно - докато дойде RECARO-то). Има забележки, но засега ще кара така, пък по-нататък - ще видим.
Естествено преди това смених всички пластмасови и гумени водачи на седалките, както и обилно гресирах релсите:
След което си направихме шумна разходка по магистралата от Пловдив до Стара Загора (2 пъти - 400км) - да се поразработи двигателчето. Вътре над 20-30 мин не се издържа
Има още малко довършителни работи, но засега се движим в график. През седмицата трябва да я качим на диното да видим резултата от работата ни.
Та почистих го отвътре и му сложих предните седалки от полукожения салон от Golf 2 Rallye (за временно - докато дойде RECARO-то). Има забележки, но засега ще кара така, пък по-нататък - ще видим.
Естествено преди това смених всички пластмасови и гумени водачи на седалките, както и обилно гресирах релсите:
След което си направихме шумна разходка по магистралата от Пловдив до Стара Загора (2 пъти - 400км) - да се поразработи двигателчето. Вътре над 20-30 мин не се издържа
Има още малко довършителни работи, но засега се движим в график. През седмицата трябва да я качим на диното да видим резултата от работата ни.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Новите фланци 15mm с главина за джантата.
И понеже вече гумите опират в калниците, работим по fender roller за раздуването им, който трябва да стане до края на седмицата. Нещо такова трябва да се получи:
И понеже вече гумите опират в калниците, работим по fender roller за раздуването им, който трябва да стане до края на седмицата. Нещо такова трябва да се получи:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Докато чакам развитие по настройките на двигателя, си сменям разни гумички и гарнитурки, които не ме кефят в какво състояние са. Тия например са на тялото на маслените пари и на делкото:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
"Новият" стар catch can, вече с контрол на нивото:
*Утре снимки и на инструмента за раздуване на калниците, че днес забравих да го снимам в сглобен вид.
*Утре снимки и на инструмента за раздуване на калниците, че днес забравих да го снимам в сглобен вид.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Ето го сглобения вече fender roller, но ми се струва, че ще се наложат малко корекции, защото колата е много ниска и мисля, че ще дойде дълъг. Не е красив като заводските модели, но важното е да върши работа - няма да го водим по изложби...
Днес си подреждах гаража, та не остана време за проба, утре.
Днес си подреждах гаража, та не остана време за проба, утре.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Докато чакам Венци да се освободи, се занимавам с дреболийки по колата.
Днес примерно си направих лепенки за копчетата - за принудително пускане на перката, за ламбда-контрола и за ключ-масата:
Мисля си по-нататък да направим и дигитално волтметърче, подобно на ламбда-мониторчето.
А на Радо (radotom) не мога да се отблагодаря всичко, което прави по електрониката на тази кола Благодаря ти, ти си НАЙ-ГОЛЕМИЯТ!
Днес примерно си направих лепенки за копчетата - за принудително пускане на перката, за ламбда-контрола и за ключ-масата:
Мисля си по-нататък да направим и дигитално волтметърче, подобно на ламбда-мониторчето.
А на Радо (radotom) не мога да се отблагодаря всичко, което прави по електрониката на тази кола Благодаря ти, ти си НАЙ-ГОЛЕМИЯТ!
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Два пъти вече сменям перката на водния радиатор (все с читави втора употреба - едната BOSCH, другата AEG), но за едно-две състезания и се предават. Почват да вият, тропат и вибрират зверски - не знам какъв зор толкова виждат, при положение, че почти не се включват - колата се охлажда достатъчно от струята въздух от скоростта. Писна ми от употребявани, реших да пробвам с нова Topran за 45лв. Да видим колко ще изкара този път.
Сменя се елементарно - откачат се 2 букси - на перката и на датчика, развиват се 4 болта, които държат ламариненото тяло към радиатора и то се сваля (заедно с перката). След което се развиват трите болта, държащи перката към тялото и се сглобява по обратен ред - 10-15 мин и само едно 10 камъче на гедоре е нужно:
Сменя се елементарно - откачат се 2 букси - на перката и на датчика, развиват се 4 болта, които държат ламариненото тяло към радиатора и то се сваля (заедно с перката). След което се развиват трите болта, държащи перката към тялото и се сглобява по обратен ред - 10-15 мин и само едно 10 камъче на гедоре е нужно:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Цял ден калници раздувам Първия естествено го орезилих, ама тя гумата и без това вече му беше видяла сметката. Но като се понаучих, другите 3 станаха доста прилично.
Ето как работи машинката:
Първо се подгъва навътре долния ръб, после се издува леко и самата вежда навън.
Преди:
След:
Резултат:
Ето как работи машинката:
Първо се подгъва навътре долния ръб, после се издува леко и самата вежда навън.
Преди:
След:
Резултат:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Запълвам си времето - сложих и пасажерски спортен колан. Е, не е лачен и нов, но пък си върши работата, а именно да те държи по завоите при бързо каране. Пък и колата е за юркане и състезания, не за изложби и показване, че да и слагаме скъпи играчки:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Още едни джанти няма да са излишни, защото стягам няколко комплекта гуми.
По-широки и доста изнесени, тези са оригинални BMW тип Alpina 7Jx15 ET12 и нямат нужда от фланци, вадят гумите достатъчно.
Не са в перфектно състояние но са здрави и много леки, а за пистата са идеални! Ако някой ден много ми доскучее, може да им полирам бордовете и да им пръсна между лъчите или целите лъчи черни.
Ето разликата на Estoril G60 6Jx15 ET35 спрямо BMW тип Alpina 7Jx15 ET12 (червената линия е калникът):
1. Без фланци:
2. С фланец 15mm на Estoril:
По-широки и доста изнесени, тези са оригинални BMW тип Alpina 7Jx15 ET12 и нямат нужда от фланци, вадят гумите достатъчно.
Не са в перфектно състояние но са здрави и много леки, а за пистата са идеални! Ако някой ден много ми доскучее, може да им полирам бордовете и да им пръсна между лъчите или целите лъчи черни.
Ето разликата на Estoril G60 6Jx15 ET35 спрямо BMW тип Alpina 7Jx15 ET12 (червената линия е калникът):
1. Без фланци:
2. С фланец 15mm на Estoril:
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Тежък ден - настройки на диното. Нещата вървяха трудно и бавно, с доста засечки - досега я правихме. Резултатът за днес е приемлив, макар да очаквах повече... Но вече няма никакво време за експерименти и проби - утре досъбираме колата, последни инспекции и корекции и в неделя на ретро-ралито ще си покаже как сме се справили. По-нататък ще продължим да "вдигаме конете"...
Горивото е OMV 100, а добавката - BARDAHL octane booster:
*Ако остане време утре ще кача графиката - интересен въртящ момент изкара - като малко TDi турбо-дизелче - 210Nm
След като отдавна стоково ШАНС, сега на ред е PL, на следващото ниво да се готви и KR
Горивото е OMV 100, а добавката - BARDAHL octane booster:
*Ако остане време утре ще кача графиката - интересен въртящ момент изкара - като малко TDi турбо-дизелче - 210Nm
След като отдавна стоково ШАНС, сега на ред е PL, на следващото ниво да се готви и KR
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS
Когато цифрите говорят...
125PS/210Nm - не е зле за куцото моно
Моторът определено може и още, просто бяхме притиснати от времето и не успяхме да пробваме всички варианти на настройки, по-нататък ще го мъчим на 130+. Графиката не е перфектна, но както казах - правим я в последния момент и не сме експериментирали много.
Отново благодарности за Венци.
125PS/210Nm - не е зле за куцото моно
Моторът определено може и още, просто бяхме притиснати от времето и не успяхме да пробваме всички варианти на настройки, по-нататък ще го мъчим на 130+. Графиката не е перфектна, но както казах - правим я в последния момент и не сме експериментирали много.
Отново благодарности за Венци.
- Vento
- Мнения: 2881
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS
Как се подготвяхме за ретро-състезанието:
- подбираме подходящи фланци:
Спряхме се на 15мм отпред и 12 отзад.
- имаме няколко комплекта гуми на джанти - ако вали (мокри FEDERAL 595 EVO):
- ако не вали (полусликове FEDERAL 595 RS-R):
- и дори ако затрупа (Continental ContiWinterContact) :
С имената на калниците - като истинските бегачки :
Малко покарахме (тук се закачам с едно Митсубиши , но то бързо се предаде):
За съжаление денят за нас не мина добре. Първо малко покара Иван, но само 2-3 обиколки, след което аз 4-5 и... изтропаха биелни лагери. Явно прекалено много зор й дадох и много прекъсвачи удари. Цялата подготовка и надежди заминаха напразно. Дори любимият късметлийски номер 8 не помогна. И времето беше перфектно за състезание, а дори и за плаж (събрахме тен ).
А имахме реални шансове да завършим втори в класа си, но... малшанс! Другият път!
За двете що-годе бързи обиколки, които успях да направя, свалих времето си минимално - вече е 1:04:31. Нищо впечатляващо, важното е, че колата вървеше и стоеше страхотно, може да дава времена по 1:03:50.
Тия дни ще отворим мотора да видим какво е причинило проблемите. И продължаваме напред!
Имам някакви on-board клипчета от камерата, но не ми е останало време да ги прегледам и кача някъде. После ще ги пусна и тук.
- подбираме подходящи фланци:
Спряхме се на 15мм отпред и 12 отзад.
- имаме няколко комплекта гуми на джанти - ако вали (мокри FEDERAL 595 EVO):
- ако не вали (полусликове FEDERAL 595 RS-R):
- и дори ако затрупа (Continental ContiWinterContact) :
С имената на калниците - като истинските бегачки :
Малко покарахме (тук се закачам с едно Митсубиши , но то бързо се предаде):
За съжаление денят за нас не мина добре. Първо малко покара Иван, но само 2-3 обиколки, след което аз 4-5 и... изтропаха биелни лагери. Явно прекалено много зор й дадох и много прекъсвачи удари. Цялата подготовка и надежди заминаха напразно. Дори любимият късметлийски номер 8 не помогна. И времето беше перфектно за състезание, а дори и за плаж (събрахме тен ).
А имахме реални шансове да завършим втори в класа си, но... малшанс! Другият път!
За двете що-годе бързи обиколки, които успях да направя, свалих времето си минимално - вече е 1:04:31. Нищо впечатляващо, важното е, че колата вървеше и стоеше страхотно, може да дава времена по 1:03:50.
Тия дни ще отворим мотора да видим какво е причинило проблемите. И продължаваме напред!
Имам някакви on-board клипчета от камерата, но не ми е останало време да ги прегледам и кача някъде. После ще ги пусна и тук.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта