В тази тема ще представя моят Golf Rallye. Закупих го преди близо година и половина... заради рали фронта Но след като го покарах на път за Варна, бях решен, че ще си го поосвежа и карам Колата имаше екстериорни и интериорни забележки, но технически бе отлична и нямаше липси на специфичните за Golf Rallye части а имено: рали фронт, брони, нож, въздуховоди за охлаждане на спирачките... дори предният прозорец, който оригинално е по-специфичен и лепен, си беше на място. Компресорът звучеше и работеше добре. При закупуването, колата изглеждаше леко аграрско с тези гуми, фарове и стойка като цяло, но потенциала беше ясен.
Преди да продължа с развитието на проекта, искам да благодаря на всички тези, които са забъркани в долуописания дълъг път - ВИЕ СИ ЗНАЕТЕ КОЛКО БЕЗКРАЙНО СЪМ ВИ БЛАГОДАРЕН
Някои от доработките са показани по-подробно в http://dubfactorybg.com
Ето го и него :
Почти веднага след закупуването на колата рали фронта се свали от нея и бе заместен от джета фронт. Четирите фара отпред не ги махнах заради предстоящата зима, а и не исках да променям почти нищо преди да се почне всичко както трябва. И след като бе решено, че колата ще се прави от- до, сметнах за добре да й се направят повечко километри преди да се почне, за да се изчистят евентуални скрити технически проблеми. Изясних си какъв искам да е крайният резултат и направих един дълъг списък с части, които трябваше да се набавят... и лека полека се почна набавянето им.
Веднага след покупката на колата продадох салона, за да дойде на негово място електрическо кожено recaro от ауди RS2.
Междувременно реших да отида на гости на моите добри приятели от Смолян с домакин nando 16v , на цялата група Беше идеална възможност да се пробват способностите на синхрото и г60 на сняг. ,
Преди тръгване - лека подготовка 4 нови 195 50 и предни койлове HR .
Колата на сняг се държи повече от добре, от начало ми беше малко трудно да правя това което искам с нея, но бързо свикнах.
С монтажа на окачването решихме да определим дебелината на фланците за джантите 8х17'' ЕТ 60. Колата има 2 комплекта джанти - тези от снимките и Twist отново 8х17'' ЕТ60. Изчислихме, че ще са нужни 45мм фланци отпред и 60мм отзад. Така ЕТ-то става 15 на предните и 0 на задните.
Първият променен детайл по колата - лайсната над задния номер. Добро начало .
Заради външни забележки реших да сменя всички възможни панели с такива, които нямат грам забележка. По- евтино и истинско е в крайна сметка, защото труда за подготовка за боя е много и не евтин. Капака беше ясен и наличен - интегралския от ЗЕЛЕНИЯ ГОЛФ, а задния и вратите - от един хубав донор .
Започна се и разглобяването преди вкарване за боя. Реших преди да се боядиса колата да и се направи пълно обслужване + обслужване на главата + нова генерация, с цел по-малко работа по подемниците, след като колата е боядисана.
Приятелят ми Роската се захвана с обслужването и главата а ние със Сашо (sashobass) се захванахме с най- очакваната част за момента - махането на халогените ... на четирите халогена. Сашо без никакво притеснение почна да работи с флекса върху рали бронята. Реших да е без халогени, с цел малко изчистване - много ми идваха едно под друго фар-мигач-халоген и дупка за въздуховода охлаждащ спирачките ....
Дойде ред и на генерацията, като главен виновник за перфектния резултат отново е Роската, подпомаган от Сашо. Благодарение на Нандо и Алекс Бох се сдобих с почти чисто нова пълна генерация на 63мм от Ево 9, която беше перфектният донор за ралито. Поради създадените трудности заради синхрото отзад, се наложи търсенето на подходящо средно гърне с точно определени размери и вход/изход. Оказа се че Мерцедес Е500 Чочоне има подходящото такова. В крайна сметка звука се получи супер и 63мм се отразиха добре на колата. Само крайното гърне не беше точното... заради задните полуоски и носачи трябваше да се сложи по късо, но за това по нататък в темата.
Майсторът на подготовката и боядисването е бояджията Борко от Търговище/Стража, който за мен е просто Велик. Сашо беше главния съветник в процеса на работа ( ), докато аз през това време обикалях моретата.
Прясно боядисан на един ден:
Приготвям/сглобявам най-нужното за прибиране към Варна :
Тук Волен е приключил вече с драмите по слагането на г60-то и той се гласи да тръгва към Варна, но аз трябваше да свърша нещо преди това... трябваше да го преработя за новите си размери джанти
Мивка и към гаража ...
След прибирането на ралито последва един период, в който седеше в гаража и се вадеше само да се изплакне с вода и се прибираше. Докато чакаше своя ред му се наложиха доста джанти за проба ....
Когато имаше свободно време се отхвърляше работа от дългия списък, който трябваше да се изпълни, за да се позавърши проекта с детайли, като някой от тях изискваха доста занимавка . Главно се отхвърляха детайли от интериора. Нямах никакво съмнение, че колата ще си е с хубаво "кожено" мк2 табло, тъй като имах доста идеи за него.
Стойката за уредите vdo се напасна в средните духалки. Винаги ползвам само тези които духат на стъклото, така че не го мислих много. Получи се все едно винаги е била там ...
Стойката за буст метъра- същата работа ...
Операцията е следната :
Изравних духалката с парче пластмаса дупка 52мм тънко кръгче пласмаса, на което уреда да легне шлайфане китосване и шкурене до откат шприц шкурене на вода боя
Ето как застана на таблото :
Дръжките.
Оригиналите дръжки не бяха вариант и се почна чудене - ауди нови или стари , но всичко беше вече използвано неведнъж и реших да се сложи нещо, което сме гледали само по списания и интернет.
Golf Rallye
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Golf Rallye
Последна промяна от alpine на Сря 07 апр 2010 20:17, променено общо 1 път.
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf Rallye
След като се освободи време един ден започнахме завършването на колата... с разглобяване. Колата отново остана по "кости"
Отделих детайли, които имаха нужда от добро почистване ... или направо бой с песъкоструя.
Ето и резултатът от пясъкоструя... това колко фино се работи с него, може да се
види от следните снимки:
И да се завърши процедурата ...
Постопли се и можеше да се боядисат някои от замислените елементи ...
За днес толкова, че доста писане падна ... за утре остана още малко ...
Отделих детайли, които имаха нужда от добро почистване ... или направо бой с песъкоструя.
Ето и резултатът от пясъкоструя... това колко фино се работи с него, може да се
види от следните снимки:
И да се завърши процедурата ...
Постопли се и можеше да се боядисат някои от замислените елементи ...
За днес толкова, че доста писане падна ... за утре остана още малко ...
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf Rallye
Една "екстра" която ми липсваше доста на мк2-ката Последва тапициране с изкуствена кожа или подготовка и черна структора отгоре ... Не съм решил още .
Изолацията на купето ... Врати и задни панели са налепени изцяло с изолация на битумна основа . Продава се на руло и се лепи с пистолет за горещ въздух . Подобна е на тази която се ползва оригинално по колите но в повечето случаи от нея са слагали само в средата на панелите с цел да се намалят вибрациите . Е моите врати и панели са налепени изцяло . Вратите са минати както външната страна така и вътрешната .
Снабдихме се с микропорестта гума 5мм . С нея облепих задната част на корите и външната част на вратите и задните панели . Микропоресттата гума се лепи с боди 999 което дори само по себе си спомага за изолацията . След монтажа на корите самата врата става като кутия и навсякъде има поставен материал и няма сантиметър ламарина който да се вижда . След всички тези процедури мога да кажа че затварянето е коренно различно . Още не съм монтирал замислените колони в вратите , но очаквам и че така направените "кутии" ще свирят добре .
Операцията вече е направена на доста коли и .... работи
Отново ден за боядисване
Аз осигурих дигитални табла и всичко необходимо за подкарването им , а Траян (Desktar) ги върза повече от добре Всичко бачка освен датчика за външната температура който просто не е монтиран на колата все още .
Мотора в процес на работа ...
Ето и отговора на цаката с фаровете Добър тест за нерви Съвсем неволно и глупаво счупих един рали фар преди да го монтирам на колата . Сложих други на колата, но не ми даваше мира и се реших да ги отворя , разбира се поемайки огромния риск да счупя още един ... Е мисля че си струваше риска .
Спирачките :
312х25мм VAG дискове . Ет-то на диска е отлично за моите цели , дисковете са на приемлива цена . 4 Бутални Brembo апарати . Оригинално апаратите се ползват на подобен диаметър дискове но самия диск има по малка работна площ от тези които съм сложил за това остава едно разстояние което не се ползва в момента но разбира се това не е проблем . Когато започнах да ги слагам ми беше за първи път и незнаех някой важни моменти, но Paco ме светна че важното при изработването на адапторите е да се позиционира апарата така, че накладката да не търка ръба на диска защото не е добре за самия диск !
Ето ги и апаратите боядисани и почти готови за монтаж .
След като посвършихме работата с изолацията и двигателния отсек , инсталацията на колата , започнахме да редим интериора .
Разлика в планките на дигитално и стрелково табло има и то в двете планки !
Барчето .... Доста хора ме питаха за него кое как ... ето го и него :
Оригинално VOTEX барче е . Понеже колата е синхро и тунела е по висок нейното си барче по различно от на обикновените двойки неможеше Votex барчето да се монтира както се монтира в двойките с предно предаване и се наложи да се реже Votex-a не е докоснат с флекса и след нашата намеса си заспа на мястото и дори застана според мен по добре от колкото е замислено оригинално , с този наклон който се създаде
Снимките надолу са едва 2дни преди VW FEST-a
По напред споменатите отварящи се задни прозорци - Happich . Твърдо бях решен че такива прозорци ще бъдат поставени на ралито . Проверих в фирма която прави предни прозорци по поръчка и форма по желание на клиента - отказаха ми , немогат да направят дупките . Оригиналните прозорци на голфовете също не стават да се дупчат - калени са а и са по малки от нужното с по 1см на страна ...
Готови за монтаж .
Вътре почна да придобива вид лека по лека ... Cd-то е Porsche Becker отлично качество на звука а и дизайна му се връзва перфектно с двойката . Първо го монтирах горе на оригиналното си място , но проблем ... направено е да се монтира ниско в porsche-то в противен случаи дисплея му не се чете Преместих го долу над пепелника и застана още по добре . Горе се сложи оригинално капаче vw .
Малко юби намеса - топка , ръчна с червен бутон , червени колани се вписаха перфектно в цялата картинка
Изолацията на купето ... Врати и задни панели са налепени изцяло с изолация на битумна основа . Продава се на руло и се лепи с пистолет за горещ въздух . Подобна е на тази която се ползва оригинално по колите но в повечето случаи от нея са слагали само в средата на панелите с цел да се намалят вибрациите . Е моите врати и панели са налепени изцяло . Вратите са минати както външната страна така и вътрешната .
Снабдихме се с микропорестта гума 5мм . С нея облепих задната част на корите и външната част на вратите и задните панели . Микропоресттата гума се лепи с боди 999 което дори само по себе си спомага за изолацията . След монтажа на корите самата врата става като кутия и навсякъде има поставен материал и няма сантиметър ламарина който да се вижда . След всички тези процедури мога да кажа че затварянето е коренно различно . Още не съм монтирал замислените колони в вратите , но очаквам и че така направените "кутии" ще свирят добре .
Операцията вече е направена на доста коли и .... работи
Отново ден за боядисване
Аз осигурих дигитални табла и всичко необходимо за подкарването им , а Траян (Desktar) ги върза повече от добре Всичко бачка освен датчика за външната температура който просто не е монтиран на колата все още .
Мотора в процес на работа ...
Ето и отговора на цаката с фаровете Добър тест за нерви Съвсем неволно и глупаво счупих един рали фар преди да го монтирам на колата . Сложих други на колата, но не ми даваше мира и се реших да ги отворя , разбира се поемайки огромния риск да счупя още един ... Е мисля че си струваше риска .
Спирачките :
312х25мм VAG дискове . Ет-то на диска е отлично за моите цели , дисковете са на приемлива цена . 4 Бутални Brembo апарати . Оригинално апаратите се ползват на подобен диаметър дискове но самия диск има по малка работна площ от тези които съм сложил за това остава едно разстояние което не се ползва в момента но разбира се това не е проблем . Когато започнах да ги слагам ми беше за първи път и незнаех някой важни моменти, но Paco ме светна че важното при изработването на адапторите е да се позиционира апарата така, че накладката да не търка ръба на диска защото не е добре за самия диск !
Ето ги и апаратите боядисани и почти готови за монтаж .
След като посвършихме работата с изолацията и двигателния отсек , инсталацията на колата , започнахме да редим интериора .
Разлика в планките на дигитално и стрелково табло има и то в двете планки !
Барчето .... Доста хора ме питаха за него кое как ... ето го и него :
Оригинално VOTEX барче е . Понеже колата е синхро и тунела е по висок нейното си барче по различно от на обикновените двойки неможеше Votex барчето да се монтира както се монтира в двойките с предно предаване и се наложи да се реже Votex-a не е докоснат с флекса и след нашата намеса си заспа на мястото и дори застана според мен по добре от колкото е замислено оригинално , с този наклон който се създаде
Снимките надолу са едва 2дни преди VW FEST-a
По напред споменатите отварящи се задни прозорци - Happich . Твърдо бях решен че такива прозорци ще бъдат поставени на ралито . Проверих в фирма която прави предни прозорци по поръчка и форма по желание на клиента - отказаха ми , немогат да направят дупките . Оригиналните прозорци на голфовете също не стават да се дупчат - калени са а и са по малки от нужното с по 1см на страна ...
Готови за монтаж .
Вътре почна да придобива вид лека по лека ... Cd-то е Porsche Becker отлично качество на звука а и дизайна му се връзва перфектно с двойката . Първо го монтирах горе на оригиналното си място , но проблем ... направено е да се монтира ниско в porsche-то в противен случаи дисплея му не се чете Преместих го долу над пепелника и застана още по добре . Горе се сложи оригинално капаче vw .
Малко юби намеса - топка , ръчна с червен бутон , червени колани се вписаха перфектно в цялата картинка
- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf Rallye
Така дойде време за VW FEST-a в Inter Expo Centre . Интересното е че колата щеше да бъде там за втори път ... на първия или втория автомобилен салон който се организира в IEC видях ралито за първи път, беше рекламна кола на JBL , а това става преди достааа годинки .
Тръгнахме за София .... без гърне Плана беше да го сложим преди да се почне генерацията на Волен .
Сашо ми подари страхотно гърне за което много му благодаря Класическите ГТИ накрайници и гърне от синхро Отново заедно с Роската гърнето застана супер .
Тук вече пренощувал в сервиза на Станислав в София е готов да бъде измит и вкаран в залата ...
На път към залата ...
Вътре Краси и другите снимащи се справиха повече от отлично Ето някой снимки ...
Ами това е в общи линии снимковия материал който на бързо представя колата по пътя от началото до сега .
Който се интересува от нещо да пита , ще се радвам да бъда полезен
Тръгнахме за София .... без гърне Плана беше да го сложим преди да се почне генерацията на Волен .
Сашо ми подари страхотно гърне за което много му благодаря Класическите ГТИ накрайници и гърне от синхро Отново заедно с Роската гърнето застана супер .
Тук вече пренощувал в сервиза на Станислав в София е готов да бъде измит и вкаран в залата ...
На път към залата ...
Вътре Краси и другите снимащи се справиха повече от отлично Ето някой снимки ...
Ами това е в общи линии снимковия материал който на бързо представя колата по пътя от началото до сега .
Който се интересува от нещо да пита , ще се радвам да бъда полезен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта