Приятелят ми JORDITO каза, че само балъците нямали камера за задно виждане, а баш майсторите само с такава паркирали... И реших да вляза в клуба на майсторите :)
Процесът продължи ок.4 часа:
1. Всичко започна с малко разпарчетосване на пластмасарии с една палава оранжава шпатулка:
2. Набрахме малко ток от запалката в багажника (тук се вижда директно резултатът, т.е. токът вече е краднат, кабелът е изолиран и през "запалката" пердаши нагоре към горната част на багажника, за да влезе през гумения маншон в петата врата, който се вижда на следващата снимка):
3. Кабелът с тока, който взехме от запалката трябва да се промуши през гумения маншон (врътня е!), за да стигне до багажника. Виждат се и кабеляците, които вече са прокарани през маншона:
4. След като кабелът премине през маншона, той трябва да се отправи, образно казано, в посока регистрационната табела. Супърб II е с двойно отваряне на петата врата (twin lock). Тази система все едно има два чифта панти - веднъж за отваряне тип хечбек и втори път - тип седан. Това затрудни процеса, защото след достигане до петата врата, кабелът първо трябва да се прокара през една извита дъговидна тръба, която се вижда на снимката - тя е в средата на петата врата и служи за отварянето на багажника като седан:
Шкодата на Стуци
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Трансформърс, бате :) Отворени са и двете врати на багажника - както хечово, така и седански:
5. Снопът е прокаран до задната част на петата врата. Свързано е и релето (виси най-долу на снимката):
Снопът и релето са културно изолирани (да не дрънчат при минаване през неравности) с дунапрен (след това са пристегнати с любимите...опашки на свинята):
6. Супърб II facelift има 2 бутона за отваряне на багажника - един за отваряне тип седан (ляв бутон, точно в средата на багажника) и един за хечово отваране в дясно (префейса има само един бутон). Логично, зашихме камерата на мястото на централния бутон (то пак си има бутон за отваряне, но е по-къс). От задната страна на камерата се наложи да я прихванем с планка от Шкода Рапид (ако не ме лъже паметта), като JORDITO си е играл и си е изрязал гумени уплътнения (беличкото между планката и боята на багажнила), за да не ляга планката директно върху метала (или върху прокъсаните прозрачни фолиа), а и с цел да изолира по-добре от влага:
И самата камера:
5. Снопът е прокаран до задната част на петата врата. Свързано е и релето (виси най-долу на снимката):
Снопът и релето са културно изолирани (да не дрънчат при минаване през неравности) с дунапрен (след това са пристегнати с любимите...опашки на свинята):
6. Супърб II facelift има 2 бутона за отваряне на багажника - един за отваряне тип седан (ляв бутон, точно в средата на багажника) и един за хечово отваране в дясно (префейса има само един бутон). Логично, зашихме камерата на мястото на централния бутон (то пак си има бутон за отваряне, но е по-къс). От задната страна на камерата се наложи да я прихванем с планка от Шкода Рапид (ако не ме лъже паметта), като JORDITO си е играл и си е изрязал гумени уплътнения (беличкото между планката и боята на багажнила), за да не ляга планката директно върху метала (или върху прокъсаните прозрачни фолиа), а и с цел да изолира по-добре от влага:
И самата камера:
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
7. Следва прокарване на видео кабела през тавана до медията на колата:
И накрая малко образ :)
Междувременно с бай JORDITO опаткахме поредните крушки от серията оледяване - сменихме тези на лупите (късите). Сменяме ги поетапно, защото идват по разлипно време от САЩ, пардон от Китай :D
Светят бяло, с 6000 келвина (фаровете за мъгла са 6500к и мнооого леко лилавеят, но нито дразни, нито е селско).
С активно охлаждане:
Адептерите (металните пластинки) на фабричните крушки са с квадратен отвор и не стават за ледовете.
И накрая малко образ :)
Междувременно с бай JORDITO опаткахме поредните крушки от серията оледяване - сменихме тези на лупите (късите). Сменяме ги поетапно, защото идват по разлипно време от САЩ, пардон от Китай :D
Светят бяло, с 6000 келвина (фаровете за мъгла са 6500к и мнооого леко лилавеят, но нито дразни, нито е селско).
С активно охлаждане:
Адептерите (металните пластинки) на фабричните крушки са с квадратен отвор и не стават за ледовете.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Дойде ред да свържем вече монтираната камера с нещо прилично, което да изкара образа (стоковата ми медия не поддържаше образ, а на горната снимка образът е изкаран на пробна медия). Реших да осъвременя кокпита като сменя медията с такава без бутони и врътки. Исках да е само дисплей. Аз бутони и врътки не харесвам.
Индукционният котлон пристигна от Китай, старателно опакован от сръчни ръчички на малки китайчета :D
Ето я разопакована - 9 инча дисплей (1024х600 HD), окта кор процесор 64 бита PX5 Cortex-A53, андроид 8.0, 4GB РАМ, вградена памет - 32GB, усилвател - 4х50W (свири много по-добре от стокаджийката!). Онова черничкото отгоре е микрофона, който бе разглобен и поставен в плафона.
За да сложи микрофона, бай JORDITO свали плафона и изкара кабела до предното стъкло:
Антената на GPS-a е на магнит и е захваната за железарията на колата, в дясно от жабката:
Малко общ поглед над работната площадка:
Индукционният котлон пристигна от Китай, старателно опакован от сръчни ръчички на малки китайчета :D
Ето я разопакована - 9 инча дисплей (1024х600 HD), окта кор процесор 64 бита PX5 Cortex-A53, андроид 8.0, 4GB РАМ, вградена памет - 32GB, усилвател - 4х50W (свири много по-добре от стокаджийката!). Онова черничкото отгоре е микрофона, който бе разглобен и поставен в плафона.
За да сложи микрофона, бай JORDITO свали плафона и изкара кабела до предното стъкло:
Антената на GPS-a е на магнит и е захваната за железарията на колата, в дясно от жабката:
Малко общ поглед над работната площадка:
Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 15:55, променено общо 2 пъти.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Пуснахме 2хUSB кабела в жабката - за флашки с музика/филми за детето:
Рамката си е ОЕМ:
BOOM!!! All in! :D
"Преди-след":
GTR mode
Рамката си е ОЕМ:
BOOM!!! All in! :D
"Преди-след":
GTR mode
Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 15:57, променено общо 4 пъти.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
С оледяването на крушката H15 (дневни, габарит, дълги) приключих с LED-a. Дългите осветяват прекрасно.
Ето осветяването на пътя с ледовете:
Къси:
Дълги:
Къси:
Дълги:
Ето осветяването на пътя с ледовете:
Къси:
Дълги:
Къси:
Дълги:
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Имах няколко идеи за визията на колата, които отлежаваха в главата ми, та реших да добавя щипка ДЕхром и по-точно премахване на лайстната за багажника. Който е свалял букви от багажника знае, че е играчка. Тук е още по-дебела рал'тата. Буквално е дебела, защото има много лепило за махане.
Ето как изглежда с хром лайстната - не че е зле, но имам чувството, че оптически стеснява не толкова широката задница, защото хромът "грабва" погледа:
Ето и най-лесната част - конецът за зъби :) Отне 10ина минути, защото често се къса (поне 5 пъти), макар да беше на няколоко ката.
След като се свали остават няколко милиметра дебело лепило, което не може просто да падне със спирт. Затова започна едно протяжно избутване с пластмасова шпатула, която не наранява боята, защото винаги остава един слой лепенка, върху който се плъзга. Това отне около половин час.
Равносметката: за около 2ч.30мин. общо успях да сваля лайстната и да махна лепилото. След нагряване със сешоар стана в пъти по-бързо. Замина 1 шишенце спирт 90% ...и кожата на пръстите ми :) Вече е готов и за черни емблеми.
Ето как изглежда с хром лайстната - не че е зле, но имам чувството, че оптически стеснява не толкова широката задница, защото хромът "грабва" погледа:
Ето и най-лесната част - конецът за зъби :) Отне 10ина минути, защото често се къса (поне 5 пъти), макар да беше на няколоко ката.
След като се свали остават няколко милиметра дебело лепило, което не може просто да падне със спирт. Затова започна едно протяжно избутване с пластмасова шпатула, която не наранява боята, защото винаги остава един слой лепенка, върху който се плъзга. Това отне около половин час.
Равносметката: за около 2ч.30мин. общо успях да сваля лайстната и да махна лепилото. След нагряване със сешоар стана в пъти по-бързо. Замина 1 шишенце спирт 90% ...и кожата на пръстите ми :) Вече е готов и за черни емблеми.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
JORDITO ми вика "пич, познавам 2ма китайци, които освен медията ти, произвеждат и плафони, които лющят върху пода каквото си пожелаеш изображение". Викам "ОК"...и вече прожектирам:
Ето ги - току-що извадени от кутията:
Това е страната с проектора, която гледа надолу:
Ето сравнение как светят оригиналните (ляво) и азиатските (дясно):
Резултатът на тъмно:
Ето ги - току-що извадени от кутията:
Това е страната с проектора, която гледа надолу:
Ето сравнение как светят оригиналните (ляво) и азиатските (дясно):
Резултатът на тъмно:
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Бая лепило свалих от тенекията, особено покрай хром лайстната на багажника, та докато пръстите са загрубели реших да сменя и емблемите. С черни, разбира се Хванах сешоара, парцала и добрия стар 90%-ов спирт :) Процедурата бе следната - първо нагряване със сешоара, после шиенье с конеца и така докато вече не се поотлепи от метала. За да не надере боята подпъхнах малко хартиено тиксо:
Ето я красотата на черната:
След отлепянето остана съвсем малко лепило - нищо раота за наш'та фирма:
Трък-трък и shine bright like a diamond:
Следва центрирането. На новите емблеми има едни крачета от долната страна, които трябва да влязат във вдлъбнатините. Като свалих ор'гиналната емблема установих, че при нея са махнати и ми стана ясно, че при залепването крачетата вече са махнати, т.е. само служат докато не е отлепено предпазното фолио на лепенката, да се намести емблемата така, че крачетата да влязат във вдлъбнатините.
Ето я красотата на черната:
След отлепянето остана съвсем малко лепило - нищо раота за наш'та фирма:
Трък-трък и shine bright like a diamond:
Следва центрирането. На новите емблеми има едни крачета от долната страна, които трябва да влязат във вдлъбнатините. Като свалих ор'гиналната емблема установих, че при нея са махнати и ми стана ясно, че при залепването крачетата вече са махнати, т.е. само служат докато не е отлепено предпазното фолио на лепенката, да се намести емблемата така, че крачетата да влязат във вдлъбнатините.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
След центрирането крачетата се отскубват, предпазното фолио се маха и без да се бърза емблемата се залепва. Ето резултата:
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Смених емблемата отзад и изчистих от надписите APR ;) Като свалих емблемата се оказа, че отзад, за разлика от предната, си стояха крачетата. Независимо от това аз ги махнах преди да я сложа, защото макар и с тях, има начин да застане накриво.
А ето и разликата с "хром пакета" (лайстна, оригинална емблем и хромиран надпис) и "clear vision" с черната емблема:
А ето и разликата с "хром пакета" (лайстна, оригинална емблем и хромиран надпис) и "clear vision" с черната емблема:
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
По дяволите, много обичам да си пазарувам джанти! Освен стоковите, с които колата си беше (Helix 16"), последваха Джемини 18", Екстрийм 19", Оксиджин 18", Енкей 18" и дойде ред на Борбет 18", т.е. шестия комплект джанти, които колата е търкаляла през изминалите 4г. Резюме на причините за смените: с 16" беше смешно и колата беше ааадски нестабилна; 18" Джемини (черни, ама с ЕТ 51) хем допълниха черната линия, която бях започнал, хем ор'гинални шкодаджийки, хем оправиха возията; обаче изпаднаха нови 19" Екстрийм (пак черни, уви пак ЕТ 51) и лакомията надделя, а Джеминито станаха зимни; Оксиджинът (18", черни, ЕТ 45, ц.о.57,1) трябваше да замени "тромавите" Екстриймки, с които колата се спъна, но малко стана от трън та на глог, защото Екстриймът май беше 13,6кг, а Оксиджинът, макар и 18", бе 14,1кг!!! Казах си "край, търся лека 18ска" и напипах Енкей-я (между 9,7-9.9кг). Ама те не бяха черни!!! Та сега реших да поправя цветовата грешка, било то за сметка на някой друг грам отгоре и стигнах до Borbet Y, 18", 8j, 5 x112, ц.о. 57,1, тегло 10,6кг.
Тегло:
Монтаж - Диана VIP на околовръстното:
Ефектът:
Тегло:
Монтаж - Диана VIP на околовръстното:
Ефектът:
Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 14:44, променено общо 3 пъти.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
И понеже едната крушка на късите светлини спря да свети завинаги (те бяха на 6000к.), заменихме ги с H7, които са 6000/6500 келвина:
Ъпгрейднах и тоалетното казанче :)
Ъпгрейднах и тоалетното казанче :)
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Шифтърът на моя Супърб (за скоростна кутия MQ250) е с парт номер 1K0711051M. Като цяло е модел, за който болшинството тунинг фирми не му правят ъпгрейд към шорт шифтър (виж за Golf GTI/R/Cupra/Vrs шортшифтъри има бол). Затова реших да поръчам ОЕМ шортшифтър от Ауди ТТ (парт.номер 8J0711046D) Няма да скъси с много хода на лоста, но все е нещо.
Ето го шифтъра на Супърба:
Ето го този на Ауди ТТ:
Ето я разликата:
Предстои монтаж идния месец.
Ето го шифтъра на Супърба:
Ето го този на Ауди ТТ:
Ето я разликата:
Предстои монтаж идния месец.
Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:10, променено общо 1 път.
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Шкодата на Стуци
Реших да ъпгрейдна и интейка. Истината е, че преди 4 години, когато мапвах колата, APR имаха готов продукт ("Carbonio", ще покажа снимка малко по-долу) - конусовиден филтър, който беше в карбонова кутия и имаше вариант и за карбонов въздуховод до турбото, която тръба наричат "stage 2" на интейк тунинга. Цената на целия комплект беше космическите ок.1600лв. Въпросният интейк беше подходящ за Супърба, с монтаж "bolt on", без преправяници, без нагаждания. Тогава реших "да не се занимавам с глупости" и пасувах. Не след го спряха и пуснаха новата му версия, която вече не е подходяща за Супърба. В този ред на мисли, моят Супърб е 1.8TSI (EA888, gen.2, след ревизията!!! ), с код на двигателя CDAA и турбина KK3 (разновидност на К03). Реално проблемите с този ъпгрейд на точно този модел автомобил са същите като при останалите компоненти, които се опитвам във времето да подобря, а именно липсата на готови решения или оскъдното им наличие. Това е нормално, защото чарколята, които са вложени в моя автомобил просто не са атрактивни за тунинг компаниите, доколкото тези компоненти не се влагат в по-спортните модификации от ВАГ групата. Намирам частични решения, които е спорно дали изобщо има смисъл просто "да глътнат едни пари".
Ето как изглеждаше продуктът на APR, наречен Carbonio (вече не се предлага)...красота!!!:
В крайна сметка, след доста ровене, намерих аналог на APR Carbonio и си го поръчах (вече и пристигна, но монтажът предстои идния месец) - карбонов air intake box на HG Motorsport (точният модел е HG Motorsport HFI Carbon Airbox Gen.2 "Plus"), заедно конусовиден сух филтър на Pipercross. В комплекта има мека връзка към MAF сензора и скоби. Поръчах си и течност за почистване на филтъра (не е мазна, филтърът е "сух", за да не се зацапва MAF сензорът с мазньоч).
Видео:
Ето как изглеждаше продуктът на APR, наречен Carbonio (вече не се предлага)...красота!!!:
В крайна сметка, след доста ровене, намерих аналог на APR Carbonio и си го поръчах (вече и пристигна, но монтажът предстои идния месец) - карбонов air intake box на HG Motorsport (точният модел е HG Motorsport HFI Carbon Airbox Gen.2 "Plus"), заедно конусовиден сух филтър на Pipercross. В комплекта има мека връзка към MAF сензора и скоби. Поръчах си и течност за почистване на филтъра (не е мазна, филтърът е "сух", за да не се зацапва MAF сензорът с мазньоч).
Видео:
Последна промяна от Стоянчо на Съб 09 яну 2021 10:10, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта