Шкодата на Стуци

Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Вто 02 фев 2021 17:45


5. Смяна на ОЕМ gear shifter-а на Супърба (1K0711051M) с такъв от Audi TT (8J0711046D), т.е. ОЕМ тунинг правим в случая. Разликата между двата се състои в позицията на "шиша", на който се нанизва джаджата, която държи жилата - на шифъра от Ауди този колец е с ок.5мм по-близо до центъра:
11.jpg
11.jpg (94.1 KиБ) Видяна 5581 пъти


Тук тънкият момент е при пристягането на болта, който захваща шифтъра към селектора на скоростната кутия. Хубаво е да се знаят точните нютони и да се използва динамометричен ключ, че пренатягането може да доведе до скъсване на шиша на селектора или прецакване на резбата му и става оле-мале, в т.ч. и финансово :) По различни клипчета, които гледах в нета (основно за голфове намирах), се споменаваше около 17 н.м., но Евгени повери в системата, където си пише, че нютоните трябва да бъдат 23н.м.:
12.jpg


Хубаво е да се сложи малко грес, защото там влиза другата част от сглобката, отговорна за side to side шифтването.
13.jpg


Ефектът: ходът "нагоре-надолу" на скоростния лост е скъсен общо с около 7-8мм. Не звучи много, но е достатъчно, за да може да се каже, че е осезаемо. Доволен съм. Пускам две клипчета, от които се вижда какъв е ходът с двата шифтъра:



6. Идва палавата част с карбонови Cold Air Intake на HG Motorsport (HFI v2+ версията) в комбинация с конусовиден въздушен филтър на Pipercross.
Залавните места отпред са точно където се захваща ОЕМ интейкът (вижда се на лявата снимка), т.е. и ъпгрейднатия директно смуче въздух отвън, а не е просто гъба, мушната в моторния отсек, където има риск от т.нар. "heat soak", сиреч да засмуче топъл въздух, вместо студен. Второто залавно място е малко след въздушната кутия, посредством скоба, която е част от комплекта:
14.jpg


Един много внимателен монтаж:
15.jpg




Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Вто 02 фев 2021 17:50


Още когато бях гледал едно клипче за монтажа на същия интейк ми беше направило впечатление как един маркуч - този на радиатора, "увисва" във въздуха. Иначе с ОЕМ-ския интейк това не се получава, защото маркучът минава през една от чупките му. Тук Евгени прояви творчество и посредством свински опашлета и един гумен маншон "прихвана" маркуча, за да не шава :)
17.jpg


Ето и монтирания продукт, като на втората снимка (горе в ляво) интейкът е погледнат фронтално и вътре се вижда конусовидния филтър:
18.jpg


А сега малко за ефекта от него. Не ми даде това, което очаквах, но май повече се радвам от това, което не очаквах, но той въпреки това ми даде :D Макар да бях наясно, че има риск да не получа това, което целях, реално аз исках ъпгрейда, за да ми докара малко звукови ефекти в купето. За целта обаче си трябва по-голям офлюф :D Все пак, ето какво се чува от него извън колата:


А това, което реално получих, за мое учудване е допълнително отпушване във вървежа на колата. Винаги съм бил изключително скептично настроен към такъв тип ъпгрейд тип "спортен филтър", но може би в съчетание с всички други подобрения, които има по колата, интейкът също дава своя принос. Какво се усеща? Първо - повишена отзивчивост на педала на газта; второ - колата започва да наема по-пъргаво в ниските, точно където колата леко стана лагава заради големия кулер (във високите не мога да установя дали и колко точно ми дава); и трето - когато се раздава газ и се изреждат предавки, замислянето след превключването на по-висока скорост вече не мога да го усетя, защото колата започва да пълни, без да тъпче/забива. Заснех един малък фрагмент, като аз се изнанадах как започна да тегли на 4та, но ми се наложи да пусна газта. По-натам ще замеря по-подробно...


Повишеният вървеж има обяснение на страницата на HG Motorsport, но като го поръчвах махнах с ръка и си казах "поредния рекламен трик". Тестът е правен с Golf 6 GTI Edition 35, на ок.300к.с. С HFI v2+ версията на интейка (каквато е монтирана и в Супърба) Колата е повишила мощността си с този интейк с цели 22 к.с. и 10 н.м.
19.png

20.png


Не че има каквото и да било значение в моя слупай, но ето сравнение между теглото на ОЕМ системата и карбоновата:
22.jpg
22.jpg (82.22 KиБ) Видяна 5581 пъти


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Вто 02 фев 2021 18:39


Така чаканата смяна на ... джанти :screwy За пореден, но ПОСЛЕДЕН , седми път.

Тук историята е следната: Скъпи ли са? Ами, да, скъпи са. Хубаво, ще пестим тогава, децата няма да ядат, но ще ги имаме. Спестихме. Купихме. Това бе лесната част, защото започва трудната, а именно чуденето къде да ги монтираме, защото НИКАК, АМА НИКАК НЕ Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ! Аз съм от хората, които искат след като джантите са чисто нови, такива и да си останат след монтажа. Т.е. да няма по тях следи от монтажа - надрани гнезда или бордове, свалена от щангата боя прочее мизерии, водещи такива като мен до масивен инфаркт :) Затова до момента се доверявах на VIP-а на Диана, но ако трябва да бъда по-точен, доверявах се на конкретен човек там - Георги Георгиев. Жорката е стар кадър, опитен, работи в Диана от 2001г., а от създаването на ВИП-а през 2010г., той е там. И така до 2020г. Имах подозрения, че е напуснал, защото го нямаше 1-2 пъти когато съм пращал хора при него. Благодарение на приятел и вносител на оборудването Corghi, Младен Господинов, научих, че въпросният Георги е оборудвал собствен сервиз - "Exclusive Reifen", при това на топ място за тази цел - Самоковско шосе 109, в един прекрасен комплекс, където има БлуПойнт, Вилнер, автокъщи, бургердцийница и т.н. благини. Свързахме с него по телефона и бързо уредихме рал'тата :) Оборудването е най-висок клас Корги, в т.ч. безконтактния робот Corghi Artiglio Master Codе за вадене/монтаж на гуми, както и баланс машина :) Сервизът е много чист и подреден, като може да се похвали и с много приятни клиенти и возилата им.

Нещата и днес (вчера бе монтажът на дискове, интейк и шифтър) започват по стандартния начин - на подемника, за демонтаж на Борбета, от който останах изключително доволен. Здрави джанти, с прилична боя и лак.
1.jpg

2.jpg




Следва важната част - подготовката и монтажът на OZ-ките.
3.jpg

4.jpg

5.jpg
5.jpg (95.54 KиБ) Видяна 5569 пъти




Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Вто 02 фев 2021 18:46


...хайде на баланс машината. Ето как захваща - не чрез онова металното, дето се навива на резба и надира централния отвор, след което боята на джантите там се надига и корозира. Тук пристягането е чрез гума, която не наранява боята по никакъв начин :th_up
6.jpg




...където излезе, че трябва да закупим съвсем малко противотежести - 25 грама :Mr Green Fun
7.jpg
7.jpg (73.48 KиБ) Видяна 5566 пъти


Но стига локуми! Ето ги красотите. Комбинацията с рязаните EBC-та е :scare3
8.jpg

9.jpg

11.jpg


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Съб 06 фев 2021 18:32


Още няколко кадъра от последните благини:

1. Ходът на лоста при изреждане на предавките с шифъра от Audi:


2. Въпреки, че офсетът на OZ-ите е голям (48мм) и сами по себе си спиците леко надстърчат над борда на джантата, все пак остават скрити от гумата. Важно е, защото ако спиците надничат през гумата (Енкейките ми бяха така), за 1 сезон се сдобиват с точици от насрещни камъчета


:zork-metal-smiley
1612616087721.jpg


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 12 фев 2021 19:35


1613144472541.jpg
1613144472541.jpg (15.4 KиБ) Видяна 5055 пъти

От днес - нова ера! Щастлив собственик съм на Revo Stage 2 !!! Ще разкажа какво провокира промяната на софтуера от APR Stage 1 на REVO Stage 2. Не съм маниак на тема да докарам колкото може повече мощност. Бърза или не, харесвах си колата каквато беше. Смяната на софта бе продиктувана от проблемче. А то започна още след монтажа на големия интеркулер. Във времето него го монтирах след генерацията. Положителният ефект от кулера, вероятно, на всички е познат - по-добро охлаждане на въздуха след нагнетяването/загряването му при преминаване през турбото и преди да отиде към колектора. Разбира се, по-осезаем (спрямо стоковия) е ефектът в летните жеги. Какво още усетих като промяна? Лаг. Лек лаг, дължащ се на увеличения обем на кулера, който малката турбина (k03) трябва да запълни с въздух, за да се случват "нещата". Въпросният лаг отмести с известно количество обороти стоварването на нютоните в ниските, което малко облекчи работата на съединителя. Това го отчетох като плюс, защото мапът на APR още от самото начало ми се струваше доста агресивен в ниските. Принципно е редно да спомена, че ОЕМ кулерът на колата си вършеше прилично работата и реално за целите на Стейдж 1 не беше необходима смяната му! До тук всичко е ОК. Сега следва нежеланият страничен ефект - при ускорение, когато тръгна по-динамично на първа, но след това върна газта и ускорението продължи по-плавно на втора, в един диапазон от 100-200 оборота, преди 3000 оборота, започнах да усещам как колата сякаш се "затапва", сякаш нещо й пречи да ускори освободено, сякаш се получава нещо като back pressure (не е това!), но като стигне 3000 оборота затапването секва и всичко продължава нормално/ отпушено/освободено. Поглеждайки буустметърът на "Torque"-a, виждах увеличаване на налягането докато траеше това "затапено" състояние. Принципно бях спокоен, защото знаех, че това се дължи не на някакъв механичен проблем, а е поради ъпгрейда на кулера, а също така се проявяваше при определен начин на шофиране. Дори не тръгнах да търся точната причина за side effect-a.

Както стана ясно, миналата седмица добавих и интейк, което допълнително оптимизира въздухопотока на колата. Бях очуден, че изобщо успях да усетя какъвто и да било ефект, а именно, че колата се отпуши осезаемо. Това бе положителната част на нещата. Негативната - описаният по-горе проблем се задълбочи, в смисъл стана по-осезаем и вече не само на втора, а също на трета и на четвърта. В същия диапазон - 100-200 оборота преди 3000. Сега вече бях убеден, че предвид всички ъпгрейди, които многократно променят въздушния поток на колата спрямо стоковото й състояние, неминуемо "си плачат" за някаква оптимизация, защото "нещата" не бачкат в синхрон. Затова започнах да чета по въпроса най-различни материали на най-различни теми, основно свързани с ъпгрейд на кулер, интейк и генерация и работата на турбото. Реално не намерих решение точно на моите симптоми, но от прочетеното стигнах и до извода, че най-вероятно софтуерът на колата не е разработен по начин, че да си кооперира с оптимизирания въздушен поток. Също така установих, че из форумите хората често използват погрешно термини като turbo spool, surge, lag, overboost, backpressure, за да диагностицират проблема на питащия ги съфорумник. Както и да е...

Решението на проблема: не ми се искаше, но обмислих смяна на софтуера. APR Stage 2 е discontinued (не зная по каква причина), поради което обърнах поглед към конкуренцията - Revo. И по-конкретно Stage II, който по информация от сайта им, потвърдена от Revo и по мейл, е адекватния софтуер предвид ъпгрейдите на колата. Ето какви са ориентировъчните параметри, които стейджът дава от гл.т. мощност:
Screenshot_20210204-135927.png


Това са изискванията за Stage 2, които на 100% покривам:
Screenshot_20210204-140015.png


Малко резюме какво може да се очаква от Stage 2 (ето заради тази част го правя - с надеждата да ми оправи вървежа, в смисъл начинът по който колата работи):
Screenshot_20210211-222842~2.png


Заради притесненията, които имам - да не се окаже слаб съединителят ми, макар и леко ъпгрейдван, обмислих да заложа на най-слабия мап на стейджа - нискооктановата карта Ron 95, която позволява колата да се кара и с бензин 95. Не че аз ще карам с такъв. Иначе, има още 3 режима - "сток" (с параметри, близки до заводските), по-високооктанова карта (Ron 97/98), както и 100-октанова (Ron 100), подобна на тази на APR Stage 1, с която сега карам.
Screenshot_20210211-222911~2.png

Последна промяна от Стоянчо на Нед 21 фев 2021 21:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 12 фев 2021 19:43


От отговорите на Revo, които знам, че не трябва да се взимат за чиста монета, би следвало да нямам проблеми със стейджа...
Screenshot_20210204-140901.png

Screenshot_20210205-191259.png


Както може би знаете, D-Bros Automotive - VAG Performance Center Sofia е официален представител на Revo за България. Преди седмица някъде се свързах с тях, като паралелно комуникирах и англичаните. Направиха -25% отстъпка като за клиент, който бие шута на софтуера на APR, за да сложи този на Revo. За целта на Revo трябваше да се изпрати фактурата за мапването, издадена от Овърдрайв.

D-Bros се намират на Ботевградско шосе, като сервизът е много приятен и добре оборудван. Реално нямам впечатления от работата им като сервиз, защото за пръв път ги посещавам по този повод, но от близки мои приятели имам информацията, че момчетата много добре работят. Така изглежда част от сервиза отвън:
1613134895160.jpg

А така изглежда отвътре, в т.ч. приятната наблюдателница, от където може да се хвърля по един поглед върху работата на механиците или човек просто да си чака, гледайки телевизия.
1613134944700.jpg

PANO_20210212_112254.jpg

Последна промяна от Стоянчо на Пет 12 фев 2021 20:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Пет 12 фев 2021 19:54


Инсталацията на софтуера продължи 15-20мин. някъде:
149393883_3674740945908481_7131172795718174326_o.jpg

149719905_3674740942575148_809605454630228788_o.jpg

149987089_3674740939241815_4140417556484927277_o.jpg


Както се вижда на една от снимките, окончателно се спрях на "Mode A" на стейджа, което означава, че това е най-слабата настройка, като с нея колата може да се кара и с бензин 95. Реално разполагам с всичките опции, защото те са си част от стейджа, т.е. мога да премина и на по-високооктанова карта, ако искам.
След инсталацията излязахме и направихме 3 ръна, за да се проследят през VCDS стойностите. Никакви отклонения! Без детонации. Всички стойности са top. "Strong beton", де' има една приказка! :Mr Green Fun

А сега личните ми впечатления:
- Колата върви все едно така е излязла от завода, т.е. нищо не загатва за софтуерна намеса тип тунинг. С APR не беше така! Груба сила се усещаше там, та страх да те 'фане :screwy Може да има значение, че на APR карах със 100-октановата карта...не знам;

- Ускорението е плавно и линейно, без странни пикове, каквито съм изпитвал с APR при определени обстоятелства;

-Няма никакви проблеми, свързани с въздушния поток, няма вдигане на налягане на турбото в определени обороти и т.н., които бяха причината да се обърна към Revo. Стейджът явно е в унисон с всички ъпгрейди - интейк, кулер и генерация;
- При рънове, на които настъпвах на макс от около 2500 оборота, турбото наду едва до +1.15 бара. Супер сейф ми се вижда :)

Човекът с лаптопа в ръка каза: "на база показателите на дебитомера, изчислявам, че колата е 225к.с.". Попитах го как се правят сметките, а той каза, че си има формула... ОК, колкото толкова! Идеята на интервенцията не бе "силова", а да рафинираме вървежа.

IMG_20210220_161054_746.jpg



REVO ONLY THE DRIVEN :th_up


Потребителски аватар
Стоянчо
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
Двигател: CDAA 2014
Местоположение: София

Re: Шкодата на Стуци

Мнениеот Стоянчо » Нед 21 фев 2021 16:16


С уговорката, че Stage 2 на Revo не бе инсталиран с оглед подобряване на "перформанса" от гл.т. на мощност/ускорение, а по съображения за съвместимост с хардуерните промени по колата (кулер, интейк и генерация), но все пак от любопитство замерих ускорение от 100 до 200 (реално е от 80-200км.ч., но предвид някои разминавания в старта, поради трафика днес, меря времето от 100 до 200км.ч.).

APR Stage 1 (100-октанова карта, 100 октана бензин, с генерация и кулер, но още без интейк) - около 17,6-17,7 по хронометър:


Revo Stage 2 /Performance Mode A/ (95-октанова карта, 100 октана бензин, с генерация, кулер, интейк) - около 17-17.1 по хронометър:


Извод: разликата е 0,5-0,6 сек. При по-малко трафик, щях да натисна още от 70км.ч., което допълнително щеше да подобри малко времето, но както казах - в случая не това е важното. Стейджът има още 2 Performance нива - Performance mode B (RON 98) и С (RON100), като на последния би чукнала 245 к.с., но аз заложих на сигурността :) Безценното подобрение от преминаването към Рево е начинът, по който колата върви - изключително плавно, "ОЕМ like" ускорение.



Върни се в “Цялостни проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта