Aбе май не е баш за този раздел, по-скоро за Основен
Иначе по темата - на мен са ми казвали, да пускам климатика на празен ход, защото компресора е със съединител, и ако си на високи обороти, съединителя се износва по-бързо.
Освен това било хубаво, ако колата се е загряла от слънцето, първо да се отворят вратите за 10-15 сек широко, за да се изравни температурата на въздуха вътре/вън. Друго, което ми казаха е, първоначално да пускам въздуха да циркулира само в купето, без да влиза отвън (честно казано не го спазвам винаги..).
Едно от най-важните неща - климатика се скапва, ако не се ползва. Така че дори и през зимата, поне веднъж месечно е хубаво да се пуска. Това се отнася и за домашните климатици.
Да добавя и аз няколко въпроса:
Чудя се - не знам дали нашите коли имат „кикдаун“, но при БМВ като натиснеш педала до ламарината, се изключва климатика. Предполага се, че това става при високи обороти, съответно после и климатика се включва пак при високи обороти на колата. Та се чудя - това не е ли вредно за компресора, и дали при всички коли при пълна газ се изкл. климатика?
Другото, което се чудя е - как климатика поддържа определена температура? Примерно ако го настроя да не духа на най-студено - дали самия климатик има термореле, което вкл/изкл компресора, или той си работи винаги на пълна мощност, а „студеното“ се регулира с помощта на клапи?