Пускане и спиране на климатик

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пускане и спиране на климатик

Мнениеот connor cane » Пон 04 авг 2008 12:10


Колеги,
как е най-щадящо за компресора да се пуска и спира климата. В смисъл - колко време след като запали мотора да се включи, трябва ли преди това да се отворят прозорците, като се спира, трябва ли нещо допълнително да се прави и тн? :arrow: :wink:
според кола,така и темата според раздела. :!: разделаmod edit: LILO&STICH




Потребителски аватар
Papa_Dock
Мнения: 835
Регистриран на: Вто 30 ное 2004 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Papa_Dock » Пон 04 авг 2008 12:18


От доста ходене по мъките и търсене на майстор, който дане иска да гушне кинти ( за оправяне на развален) се намери такъв.Според него е по - добре винаги да стои включен.Та този съвет е приет и се използва.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 04 авг 2008 12:33


Aбе май не е баш за този раздел, по-скоро за Основен :confused
Иначе по темата - на мен са ми казвали, да пускам климатика на празен ход, защото компресора е със съединител, и ако си на високи обороти, съединителя се износва по-бързо.
Освен това било хубаво, ако колата се е загряла от слънцето, първо да се отворят вратите за 10-15 сек широко, за да се изравни температурата на въздуха вътре/вън. Друго, което ми казаха е, първоначално да пускам въздуха да циркулира само в купето, без да влиза отвън (честно казано не го спазвам винаги..).
Едно от най-важните неща - климатика се скапва, ако не се ползва. Така че дори и през зимата, поне веднъж месечно е хубаво да се пуска. Това се отнася и за домашните климатици.
Да добавя и аз няколко въпроса:
Чудя се - не знам дали нашите коли имат „кикдаун“, но при БМВ като натиснеш педала до ламарината, се изключва климатика. Предполага се, че това става при високи обороти, съответно после и климатика се включва пак при високи обороти на колата. Та се чудя - това не е ли вредно за компресора, и дали при всички коли при пълна газ се изкл. климатика?
Другото, което се чудя е - как климатика поддържа определена температура? Примерно ако го настроя да не духа на най-студено - дали самия климатик има термореле, което вкл/изкл компресора, или той си работи винаги на пълна мощност, а „студеното“ се регулира с помощта на клапи?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта