



Как компресора на климатика си регулира производителността?
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Как компресора на климатика си регулира производителността?
Моля, нека разбирачите да кажат: как става тая работа, като се има в предвид променящите се в широк диапазон обороти 

-
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
За оборотит на компресора или на двигателя на автомобила питаш?
Ако е за компресора, климатика мисля не си ги променя, само климатроника го прави. Климатика само се включва и изключва при достигане на определено налягане.
Ако е за компресора, климатика мисля не си ги променя, само климатроника го прави. Климатика само се включва и изключва при достигане на определено налягане.

-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
За оборотите на климатика / климатроника/ питам. Нали като се форсира двигателя и шайбата на компресора се върти по-бързо,а на празен ход, се върти бавно. А работата на на изпарителя иска що годе постоянно налягане и количество фреон. Как се постига това! За стационарните знам ама за автомобилните...



- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
По този начин зададен въпросът може би има следния отговор: щом като при ПХ компресора има нужното налягане => във всички режими на работа на мотора климатикът ще работи безпроблемно. 

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
С ТРВ клапан става това.Едни го имат,на други липсва и е фиксирана дюза.В Honda форума един маниак си беше играл с електронна везна да налива кол.фреон и да сваля данни bar/temp.Както и темп.в салона.Ще пробвам да изкопам темата.
P.S. http://forums.hondabg.com/lofiversion/i ... ?t994.html не виждам некаква бесна зависимост rpm/bar
P.S. http://forums.hondabg.com/lofiversion/i ... ?t994.html не виждам некаква бесна зависимост rpm/bar
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
Температурата и налягането се движат успоредно тоест като се вдига налягането и температурата се покачва.
Компресора не регулира производителноста а пресостата които включва и изключва перките за това като застанете на светофарите климатика почва да духа по слабо.
Човека не си е играл а така се зарежда ако нямаш везна се зарежда по манометри.
Мога да дам параметри на R12 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя
Компресора не регулира производителноста а пресостата които включва и изключва перките за това като застанете на светофарите климатика почва да духа по слабо.
Човека не си е играл а така се зарежда ако нямаш везна се зарежда по манометри.
Мога да дам параметри на R12 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя
Последна промяна от Namesata на Вто 24 авг 2010 17:20, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
bobocamaro написа:С ТРВ клапан става това.Едни го имат,на други липсва и е фиксирана дюза.В Honda форума един маниак си беше играл с електронна везна да налива кол.фреон и да сваля данни bar/temp.Както и темп.в салона.Ще пробвам да изкопам темата.
P.S. http://forums.hondabg.com/lofiversion/i ... ?t994.html не виждам некаква бесна зависимост rpm/bar
Тц! Не е това! ТРВ-то регулира количеството на постъпващ в изпарителя фреон, като едновременно с това понижава налягането за да започне изпарението.При стационарните климатици регулирането става с промяна на оборотите на компресора.като за това се следи налягането в смукателната страна на компресора и Т на "прегретите " пари на изхода на изпарителя /отнася се за инверторите/. При големите индустриални климатични инсталации регулирането става с изключване на цилинри по групи /комресорите са многоцилиндрови/, с натискане на смук. клапани с едни палци..... А при автомобилните - как?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
Тц ама нъ
баш ТРВ-то или акумулатора или какъвто и да се сетиш компенсатор прави регулирането. Не съм чувал в компресора да има клапани за изключване на отделните му степени ако може изобщо да се говори, че е на степени, понеже има няколко бутала
При домашните климатици колегата е казал как се прави регулирането, но при автомобилите според мен е както написах по-горе.


- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
Namesata написа:Мога да дам параметри на R22 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя
колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти!
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
[quote="titi7707"
колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти![/quote]
A ! Тук май е заровено кучето! Обясни по-подробно,колега
колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти![/quote]
A ! Тук май е заровено кучето! Обясни по-подробно,колега

- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
titi7707 написа:Namesata написа:Мога да дам параметри на R22 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя
колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти!
Грешката е моя извинявам се 12 е фреона.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?
При по-старите компресори, какъвто е и моят(Пасат В5)производителността не се регулира механично. Температурният датчик, който следи температурата на изпарителя, подава информация на компютъра и при достигане на температура около 1 градус компютъра изключва компресора посредством електромагнитния съединител на ремъчната шайба. При повишаване на температурата на изпарителя компресора пак се включва и т.н.
При съвременните климатици вече залагат компресори с променлив работен обем на буталните групи и по този начин компютъра на автомобила задава необходимата производителност на компресора. Това обаче трябва да се види на схема - с приказки трудно ще го обясня.
Когото го интересуват тези неща може да ги потърси в руския сайт за "Фолксваген" - има купища с информация за какво ли не.
При съвременните климатици вече залагат компресори с променлив работен обем на буталните групи и по този начин компютъра на автомобила задава необходимата производителност на компресора. Това обаче трябва да се види на схема - с приказки трудно ще го обясня.
Когото го интересуват тези неща може да ги потърси в руския сайт за "Фолксваген" - има купища с информация за какво ли не.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта