Как компресора на климатика си регулира производителността?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот bayspiro » Пон 23 авг 2010 15:46


Моля, нека разбирачите да кажат: как става тая работа, като се има в предвид променящите се в широк диапазон обороти :roll:




Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот Marto_Polo » Вто 24 авг 2010 7:53


За оборотит на компресора или на двигателя на автомобила питаш?

Ако е за компресора, климатика мисля не си ги променя, само климатроника го прави. Климатика само се включва и изключва при достигане на определено налягане. :)


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот bayspiro » Вто 24 авг 2010 9:31


За оборотите на климатика / климатроника/ питам. Нали като се форсира двигателя и шайбата на компресора се върти по-бързо,а на празен ход, се върти бавно. А работата на на изпарителя иска що годе постоянно налягане и количество фреон. Как се постига това! За стационарните знам ама за автомобилните... :roll: :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот stefan4o » Вто 24 авг 2010 10:33


По този начин зададен въпросът може би има следния отговор: щом като при ПХ компресора има нужното налягане => във всички режими на работа на мотора климатикът ще работи безпроблемно. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот bobocamaro » Вто 24 авг 2010 10:53


С ТРВ клапан става това.Едни го имат,на други липсва и е фиксирана дюза.В Honda форума един маниак си беше играл с електронна везна да налива кол.фреон и да сваля данни bar/temp.Както и темп.в салона.Ще пробвам да изкопам темата.
P.S. http://forums.hondabg.com/lofiversion/i ... ?t994.html не виждам некаква бесна зависимост rpm/bar


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот Namesata » Вто 24 авг 2010 10:56


Температурата и налягането се движат успоредно тоест като се вдига налягането и температурата се покачва.
Компресора не регулира производителноста а пресостата които включва и изключва перките за това като застанете на светофарите климатика почва да духа по слабо.


Човека не си е играл а така се зарежда ако нямаш везна се зарежда по манометри.
Мога да дам параметри на R12 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя

Последна промяна от Namesata на Вто 24 авг 2010 17:20, променено общо 1 път.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот bayspiro » Вто 24 авг 2010 12:00


bobocamaro написа:С ТРВ клапан става това.Едни го имат,на други липсва и е фиксирана дюза.В Honda форума един маниак си беше играл с електронна везна да налива кол.фреон и да сваля данни bar/temp.Както и темп.в салона.Ще пробвам да изкопам темата.
P.S. http://forums.hondabg.com/lofiversion/i ... ?t994.html не виждам некаква бесна зависимост rpm/bar

Тц! Не е това! ТРВ-то регулира количеството на постъпващ в изпарителя фреон, като едновременно с това понижава налягането за да започне изпарението.При стационарните климатици регулирането става с промяна на оборотите на компресора.като за това се следи налягането в смукателната страна на компресора и Т на "прегретите " пари на изхода на изпарителя /отнася се за инверторите/. При големите индустриални климатични инсталации регулирането става с изключване на цилинри по групи /комресорите са многоцилиндрови/, с натискане на смук. клапани с едни палци..... А при автомобилните - как?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот dancing_niki » Вто 24 авг 2010 13:39


Тц ама нъ :) баш ТРВ-то или акумулатора или какъвто и да се сетиш компенсатор прави регулирането. Не съм чувал в компресора да има клапани за изключване на отделните му степени ако може изобщо да се говори, че е на степени, понеже има няколко бутала :) При домашните климатици колегата е казал как се прави регулирането, но при автомобилите според мен е както написах по-горе.


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот titi7707 » Вто 24 авг 2010 15:41


Namesata написа:Мога да дам параметри на R22 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя

колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти!


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот bayspiro » Вто 24 авг 2010 15:55


[quote="titi7707"
колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти![/quote]
A ! Тук май е заровено кучето! Обясни по-подробно,колега :bowdown


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот Namesata » Вто 24 авг 2010 17:20


titi7707 написа:
Namesata написа:Мога да дам параметри на R22 14бара високо налягане 0-0,1бара ниско налягане при 2000 уборота на двигателя

колега нещо бъркаш фреоните!може би имаш предвид R12!
по темата количеството фреон което се нагнетява от компресора към системата за да е относително постоянно се ругулира от центробежен регулатор който знаете какво прави при по високи обороти!



Грешката е моя извинявам се 12 е фреона.


Кънев
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Как компресора на климатика си регулира производителността?

Мнениеот Кънев » Сря 25 авг 2010 12:42


При по-старите компресори, какъвто е и моят(Пасат В5)производителността не се регулира механично. Температурният датчик, който следи температурата на изпарителя, подава информация на компютъра и при достигане на температура около 1 градус компютъра изключва компресора посредством електромагнитния съединител на ремъчната шайба. При повишаване на температурата на изпарителя компресора пак се включва и т.н.
При съвременните климатици вече залагат компресори с променлив работен обем на буталните групи и по този начин компютъра на автомобила задава необходимата производителност на компресора. Това обаче трябва да се види на схема - с приказки трудно ще го обясня.
Когото го интересуват тези неща може да ги потърси в руския сайт за "Фолксваген" - има купища с информация за какво ли не.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта