Решил съм да сменям автомобила, както си личи в една от обявите.
Единствения автомобил неФВ, на който съм се спрял е този(Октавия1).
Искам малко мнения относно тях - качество, части, тенекии. Каквото и да е.
Имам регистрация и в Шкода форума, но съм далеч от идеята някой да ми пише от там, че си е пил боклук и се е прецакал. Както тук де.
Благодаря предварително.
Прочетох старата тема, но вярвам има вече повече хора с такъв автомобил, повече впечатления.



Октавия 1
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Октавия 1
колега, четох темата ти и в шкода форума. аз карам октавия тур комби от 2 години и половина вече. двигател 1,9 пд 100 к.с.
недостатъци (според мен):
1. много е ниска отпред, ама много
2. много е тясно за пасажерите отзад - ако се дръпнат напред предните седалки, нещата се пооправят, ама на мен ми става тясно да шофирам
3. шумничка е при по-висока скорост (над 150)
за 56 хиляди км. имам следните оплаквания:
1. неочаквана смяна на водна помпа (текна още на 3000 км) - сменена гаранционно
2. доста се поразскърцаха пластмасите в багажника и уплътненията на задните врати
3. често горят крушки - фарове, стопове, мигачи, осветление табела и т.н.
предимства (според мен):
1. стои много стабилно на пътя
2. сравнително икономична за моя стил на щофиране. детайлна справка тук: http://www.spritmonitor.de/en/detail/268724.html
3. огромен багажник, носи и на тежки товари. задницата, за разлика от предницата, стои доста високо
4. за двигателя няма какво да кажа, освен че съм изключително доволен - пъргав, лесно се изпреварва, а катеренето по завои се превръща в истинско удоволствие, включен климатик не влияе съществено на мощността.
в общи линии е това, ако те интересува нещо по-конкретно, питай.
недостатъци (според мен):
1. много е ниска отпред, ама много

2. много е тясно за пасажерите отзад - ако се дръпнат напред предните седалки, нещата се пооправят, ама на мен ми става тясно да шофирам

3. шумничка е при по-висока скорост (над 150)
за 56 хиляди км. имам следните оплаквания:
1. неочаквана смяна на водна помпа (текна още на 3000 км) - сменена гаранционно
2. доста се поразскърцаха пластмасите в багажника и уплътненията на задните врати
3. често горят крушки - фарове, стопове, мигачи, осветление табела и т.н.
предимства (според мен):
1. стои много стабилно на пътя

2. сравнително икономична за моя стил на щофиране. детайлна справка тук: http://www.spritmonitor.de/en/detail/268724.html

3. огромен багажник, носи и на тежки товари. задницата, за разлика от предницата, стои доста високо
4. за двигателя няма какво да кажа, освен че съм изключително доволен - пъргав, лесно се изпреварва, а катеренето по завои се превръща в истинско удоволствие, включен климатик не влияе съществено на мощността.
в общи линии е това, ако те интересува нещо по-конкретно, питай.
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Октавия 1
колега,той пита за октавия 1,а ти караш 2,мисля си че имат сериозна разлика двете генерации.
Според мен,това е бора с различен дизайн и с по ниско ниво на качество на материали в купето,но иначе общо взето добър автомобил,братовчед ми има такава 1.9ТДИ 90к.с. и е много доволен,аз съм я карал многократно и ми харесва,много е запазена и е доста прилична количка/неговата е фейстлифт,с новия капак,по различни брони,стопове,фарове и малко по добро оборудване и качество в салона/.Мисля,че за парите си е приличен автомобил.
Според мен,това е бора с различен дизайн и с по ниско ниво на качество на материали в купето,но иначе общо взето добър автомобил,братовчед ми има такава 1.9ТДИ 90к.с. и е много доволен,аз съм я карал многократно и ми харесва,много е запазена и е доста прилична количка/неговата е фейстлифт,с новия капак,по различни брони,стопове,фарове и малко по добро оборудване и качество в салона/.Мисля,че за парите си е приличен автомобил.
- kukumitcin
- Мнения: 71
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 8:31
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател: AVF
- Местоположение: Пловдив
Re: Октавия 1
stanev11 написа:колега,той пита за октавия 1,а ти караш 2,мисля си че имат сериозна разлика двете генерации.
Колегата кара Октавия 1 виж гаража му. Октавия 1 фейстлифт

А по темата мога да кажа:
Найстина ниска предница, но като свикнеш не е проблем.
И другото, което не ми харесва е, че има много малко място за пътниците на задната седалка.
Плюсовете за мен са много, но съм си шкодаджия

Поздрави.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Октавия 1
често горят крушки - фарове, стопове, мигачи, осветление табела и т.н.
предимства (според мен):
Това важи за всички автомобили от VAG след 2000 г. Наблюдения върху Ibiza, Caddy, Octavia, Polo
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Октавия 1
Колегата жоро_кем доста добре е описал тая кола. Карал съм такава с фейслифта модел 2003 и смея да кажа, че е отличен автомобил. Тя беше с мотор (сменян) 2.0 140к.с. Комън-рейл. Като цяло нивото на материалите е ниво надолу от Фолксвагеновите, малко повечко са наблегнали на твърдата пластмаса, поскърцва си по малко, но вози стегнато и се движи стабилно дори при скорости от порядъка на 180-200 км/ч (карах я с толкоз, уникално е просто усещането), седи като залепена за асфалта.
Относно обемът - наистина отзад е тесничко, горе-долу колкото моята Джета е сякаш, но според мен за това има вина/заслуга огромният багажник при хечбека, който си е лидер в класа по обем мисля... 500+ литра, това никоя кола в тоя клас го няма
Личното ми мнение е, че ако се намери доста запазен екземпляр си заслужава парите, но читавите такива май не са много по-евтини от Бора или Голф същите години, така че пак е до конкретната обява и кола. Лично аз бих си взел такава кола, стигах да имах възможност, разбира се. Доста непретенциозен и стегнат по немски автомобил е.
Относно обемът - наистина отзад е тесничко, горе-долу колкото моята Джета е сякаш, но според мен за това има вина/заслуга огромният багажник при хечбека, който си е лидер в класа по обем мисля... 500+ литра, това никоя кола в тоя клас го няма

Личното ми мнение е, че ако се намери доста запазен екземпляр си заслужава парите, но читавите такива май не са много по-евтини от Бора или Голф същите години, така че пак е до конкретната обява и кола. Лично аз бих си взел такава кола, стигах да имах възможност, разбира се. Доста непретенциозен и стегнат по немски автомобил е.
Re: Октавия 1
Почвам да мисля за Октавия, защото има доста екземпляри от по 90 коня и 4 ел стъкла. Климатроника ще го преживея, искам, ама като няма Пасат Б5-90 коня, 4 ел стъкла климатроник и НЕбял. Бели скивах 3. Имал съм 2 бели автомобила, 3-ти не ща(поне за сега).
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Октавия 1
Има и модели с климатроник. Цитираният от мен модел беше ниво на оборудване Елеганс, имаше 4 ел. стъкла, климатроник, тракшън-контрол, ЕСП, АБС и още куп други. В по-ниските нива на оборудване наистина климатиците преобладават, но не е болка за умиране, заради която да прескочиш модела като вариант. 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта