Въпрос за коне на колелата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос за коне на колелата

Мнениеот kr1s0 » Съб 25 дек 2010 1:08


Колеги извинявам се ако е писано по този въпрос , но пробвах с търсачката и нищо не излезе.Та спорим с един познат за конете на колелата , че примерно на 1.8Рп на Пасат Б3 от 90коня по талон , които според него са мерени на вала излизали към 70 на колелата от естествените загуби при предаването на въртящият момент до същите.
Въпроса ми е има ли някъде черно на бяло писано по този въпрос колко аджеба отиват на колелата и наистина ли тези стойности вписани в талона на автомобила са резултат от мерене на вала?
:обичам ви




Потребителски аватар
Speedy86
Мнения: 1606
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
Автомобил: Audi A4 1.8 20V
Двигател: ADR 1996
Местоположение: samokov

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот Speedy86 » Съб 25 дек 2010 1:09


И на мен винаги това ми е било интересно???


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот donMaranzano » Съб 25 дек 2010 1:13


Има резон в думите на твоят приятел. На американските автомобили конските сили са директно от двигателя преди да е закачен. На Европейските мисля, че това са конете излизащи от колелата.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот kr1s0 » Съб 25 дек 2010 1:19


Искам да бъде сигурен довода , за да си решим спора един път. mhihi
Четох относно стандартите тази новина и съкращенията , но пак не ми става ясно примерно този РП колко ще даде на колелата сток death


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот donMaranzano » Съб 25 дек 2010 1:46


Сега се разтърсих в нета и намерих на Браво 1.6 16 клапана тест динометъра, което показва, че колата си е точно 103 коня, тоест това са конете, който реално движат гумите.
http://www.youtube.com/watch?v=vZr19kaO ... re=related


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот brabus » Съб 25 дек 2010 9:07


Мощността по DIN или по SAE стандарт не е на колелата.

Ето заводски коли мерени на дино и реалната мощност на колелата.

http://rri.se/index.php?DN=29&List=A-B


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Въпрос за коне на колелата

Мнениеот apa6o » Съб 25 дек 2010 20:00


brabus написа:Мощността по DIN или по SAE стандарт не е на колелата.

Ето заводски коли мерени на дино и реалната мощност на колелата.

http://rri.se/index.php?DN=29&List=A-B

Точно така, Брабуса е напълно прав, а конете при различните стандарти всъщност се мерят на вала, но с различно количество периферия закачена към ДВГ в най-общи линии, като например изпускателна система и тн... А конете на колела се смятат за един двигателен мост в най-общия случай с 10% загуби-респективно 90-(90x10)=81, което е доста приблизителна стойност и зависи от състоянието на конкретния автомобил, че имаше едно БМВ е36 320, дето от 150 някога на вала беше дало 90 и няколко на колела mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта