
--------------------------------------------------------------------------------
Вдигат се от хора,дето разбират от тия работи - не пробвай сам.
Турбочарджърите (на село им викаме турбо-компресори понеже не сме юзъри на тъй специфичният за Дайтона и ЛьоМан сленг) не съдържат коне (или поне не съм забелязал) - те просто им помагат да растат (като фуражни смески - на свиня-майка) , а фермата всъщност е в двигателя.
Дали един двигател ще стане ферма за расови коне или обор,заринат с тор - зависи много от "юзъра" на тоя двигател и от "ветеринарите" на които плаща за "грижи".
Затова - има фирми за тунинг.
Не си барай уейст-гейта (байпаса) на турбото - така ще спестиш логичният следващ въпрос "как се прави основен ремонт и има ли той почва у нас?". Освен това с много налягане в турбото и същото количество бензин ще получиш само детонационно горене,от което основните и биелни лагери ще запеят реквиема на Моцарт (ако са в настроение пеят и "Кармина Бурана на Орф,но тва рядко се случва) и заедно с пропорционалното нарастване на температурата в горивната камера ще чуеш камбаните на Асамблеята "знаме на мира" (под диригентството на Людмила Живкова - лека и пръст и солисти бутала Mahle (па може и Колбеншмид - зависи) и всичко ще свърши в бокса.
Турбото ти може да се поизстиска малко,но по въпроса ти и начина,по който е зададен стигам до извода че тая операция не бива да се прави от теб.
Иначе въпросът ти ще звучи като "колко кила плутоний ми трябват за една малка верижна реакцийка...ама по възможност да е контролируема и после да не си губя крайниците в движение или да светя на тъмно?"
Като се има предвид земеделско-животновъдния характер на тая сложна операция обаче се питам аз защо никой не се сети да пусне неусвоените средства по САПАРД за тунинг на хората?!
Тая държава отива по дяволите ...
---------------------------------------------------------------------------------