KARMANN написа:.........
Тъй като напоследък имам допир с такова оборудване, ще споделя моето мнение:
Като всяка машина и при тези има класове - нисък среден и висок.
Чисто теоретически масовия пазар се покрива и от най-ниския клас машини.
Важно е да имате идея какви клиенти гоните, защото за "лъскави" и големи джанти ще ви трябват по-сериозни машини.
Утвърдените лидери при тези машини са Corghi, Beissbarth = Sicam, Hofmann, Teco като втора линия на Corghi (балансите им не са особено добри).
Естествено пазарът е залят от турски (говорещи), китайски и всякакви други машини, чието качество обаче е спорно. На всичкото от горе, цените не са на половина, както при друга техника, за това не ги препоръчвам.
Важното за баланс машините е да поддържат точно измерване, за да не се налага едно колело да се върти по няколко пъти, или не дай си боже клиентите да са недоволни от баланса. Желателно е да са бързи, и да са удобни за работа.
За монтаж демонтажа - да са здрави, със силна пневматика, за да не позволяват мърдане и надраскване на джантата.
Комплект машини от свястна марка започва от около 5-6 000 лв без ДДС и може да достигне до над 40 000 лв.
Въпрос на големина и маса на колелата, и екстри вкарани в машините.
Аз бих обърнал внимание и на сервиза осигурен от доставчика (въпреки, че всички се кълнат колко са добри), защото тези машини се експлоатират до последно и естествено спират, когато са най-натоварени
По тази причина не препоръчвам втора употреба, въпреки че случаи като този от тунинг форума са удобни.
Другото са компресор, крикове (гущери), гайковерти, консумативи, преса за вулканизиране, резервоар.....
Тези може да се набавят на парче или от доставчика на машините и цените варират, но е важно и компресорът да е читав.
Дано да съм бил от полза, макар и по-късно.....
Успех