Какво всъщност прави антикрилото.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 10 сеп 2006 14:52


inter написа:Ами според мен антикрилото компенсира липсата на маса при висока скорост (пречи на колата да литне образно казано - селскостопанските самолети излитат при около 250 km/h ) и натиска задницата на колата . Да сте виждали на големите лимузини производителите да им слагат антиркрила.


сигурен ли си в това число? Аз със сигурност знам, че МИГ при 160-170 се отлепя ..




Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Пон 11 сеп 2006 0:48


Sir T написа:
inter написа:Ами според мен антикрилото компенсира липсата на маса при висока скорост (пречи на колата да литне образно казано - селскостопанските самолети излитат при около 250 km/h ) и натиска задницата на колата . Да сте виждали на големите лимузини производителите да им слагат антиркрила.


сигурен ли си в това число? Аз със сигурност знам, че МИГ при 160-170 се отлепя ..

Не съм сигурен , имам такъв спомен , а за МИГ не знам той е съвсем различен тип самолет - изтребител , то има и изтребители които вертикално се издигат. Трябва да се изкаже някой по-компетентен.


Потребителски аватар
angell
Мнения: 214
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот angell » Пон 11 сеп 2006 15:08


четох едно време за моята стара кола рено 9 че крилото което се слага на багажника било за намаляване на завихранията с което при 90 км/ч правело някакви проценти икономия на гориво а колата ми беше 1.4 60 коня и така че не е било да я залепя за пътя а за икономия


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 11 сеп 2006 16:18


Ето го и моето скромно мнение - от гледна точка на динамика на флуидите, вихрите, които се образуват по повърхността на колата се откъсват по-лесно от ръб, отколкото от равнина, за това този тип "крила" са по-скоро обтекатели - подобряват обтичането на купето и намаляват вихрообразуването ЗАД автомобила (спомнете си Лада САМАРА хечбек с двете обтекателчета отстрани на задната врата) Много хора виждат само челното съпротивление на автомобила, но всъщност много е съществена зоната на ниско налягане и вихрообразуване зад колата - те са сериозен "парашут" и колкото по-малко "разбъркваш" средата около колата при движение, толкова по-лесно преминаваш през нея - по-малко общо аеродинамично съпротивление --> по-малко загуби на мощност и съответно по-висока макс. скорост и по-нисък разход при "нормални" скорости.


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Пон 11 сеп 2006 16:34


пак се заформя интересна авиационна тема, в която ще се включа по-късно. не съм я чела цялата, но като начало линк за подемна сила;)
http://www.condors.hit.bg/Lecture5.html
на самолета например се пускат задкрилки, за да рулира той с по-ниска скорост и да се вмести с нея в т.нар. "departure procedure" и съответно "Tackeoff Minimum Climb Gradient", т.е. набрани футовекато височина за изминати мили.
на колите ефект от антикрило има при високи скорости, ако е сложено както трябва да прилепя колата към пътя, естествено оказва определено съпротивление. на ф1 обтичат колата с "оцветен" въздух и се вижда къде точно действа въздушния поток и се образуват вихри, това според мен, доколкото съм чела за аеродинамичните тунели; )
продължение по-късно. дано съм била полезна


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пон 11 сеп 2006 19:07


хахха joser-другия път ще летя с теб.....на миг 29. А за това отзад---определено има някакъв ефект,освен визия.натиска задницата на колата при високи скорости надолу.Ако няма ефект от антикрила и спойлери Ф-1 щеше да прилича на молив-ама дали ще влиза в завой с тяхната скорост...?????


Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gas » Пон 11 сеп 2006 20:34


антикрилата в българия се слагат за да може колата да стане колкото се може по-терикатска и по-състезателна отсекаде :wink:


golf_tuning
Мнения: 282
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот golf_tuning » Пон 11 сеп 2006 21:10


SMEL написа:хахха joser-другия път ще летя с теб.....на миг 29. А за това отзад---определено има някакъв ефект,освен визия.натиска задницата на колата при високи скорости надолу.Ако няма ефект от антикрила и спойлери Ф-1 щеше да прилича на молив-ама дали ще влиза в завой с тяхната скорост...?????

Ама ти поинтесувал ли си се Ф1 кфи пари дават за тез (въздушните тунели)?
А тука "Анти-крилата" кои ги настроива? :roll: или всичко става на оче? :shock
За кфо подобряване на Аеродинамиката говорим? наи-много да се влоши с тия тунинзи :lol: :lol:


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Пон 11 сеп 2006 21:11


Хора, ама аз не питам зо във Ф1 има антикрила - питах си съвсем конкретно за ползата от такова едно нещо като на снимката на такава една комла тип Г3 кат от снимката - това е...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 11 сеп 2006 21:13


ами има значение, разбира се, просто ефекта му се усеща при високи скорости - над 160-170 примерно


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Пон 11 сеп 2006 23:02


отг. на главния въпрос - според мен има ефект и той е увеличение на скоростта поради тая "натискаща надолу" сила. и при ф1 ефектът е точно такъв - обратен на подемната сила в общи линии :) за това над колко точно км/ч има по-добър резултат от монтажа на тоя спойлер - не знам, може би се изчислява, явно всичко е вече измислено - в нета няма ли нищо? като физично обяснение е малко дълго и ще пиша когато имам време, ако някой спец. не е обяснил вече.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 11 сеп 2006 23:09


по принцип "анти крилото" не подобрява скоростта, а стабилността при висока скорост, както и предните ниски спойлери - увеличават притискащата сила към трасето. Във Ф1 примерно, при бавни писти крилата са с по-голям ъгъл на атака и по този начин увеличават челното съпротивление на болида и съответно намалят динамичните му показатели, но увеличават многократно притискателната сила.

Пронципно само един аеродинамичен елемент не спомага кой-знае колко. Затова на ГТИ предния "нож" е по-широк, съответно вакуума, който се образува под автомобила при движение с висока скорост е доста по-голям и в комбинация с добро окачване и задния спойлер се подобрява многократно стабилността на автомобила при движение с високи скорости.

Имах Г2 и знам как стоеше на пътя, при положение, че си беше с чисто нови газови амортосьори и всичко си му беше наред по окачването - просто над 160 км/ч ставаше страшно ... докато сега с ГТИ няма практическа разлика в поведението на автомобила при средна и висока скорост. Незнам дали си втълпявам, но лично аз имам усещането, че при високи скорости автомобила се прилепя към пътя и е даже по-стабилиен.


Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Пон 11 сеп 2006 23:26


musura написа:ами има значение, разбира се, просто ефекта му се усеща при високи скорости - над 160-170 примерно

И аз така мисля.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Вто 12 сеп 2006 7:59


понеже физично не мога да го обясня ще дам един нагледен пример

лодката не я броим :)
стартират формула и мотор, до 100км в час, са на една линия, над тази скорост аеродинамиката "сработва" и натиска колата, което позволява на дривера да използва останалта мощност без страх от пилежи ... аз лично не очаквах чак такава разлика.


пп. преди филмчето минава някаква реклама, след нея се стартира само



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта