пак се заформя интересна авиационна тема, в която ще се включа по-късно. не съм я чела цялата, но като начало линк за подемна сила;)
http://www.condors.hit.bg/Lecture5.html
на самолета например се пускат задкрилки, за да рулира той с по-ниска скорост и да се вмести с нея в т.нар. "departure procedure" и съответно "Tackeoff Minimum Climb Gradient", т.е. набрани футовекато височина за изминати мили.
на колите ефект от антикрило има при високи скорости, ако е сложено както трябва да прилепя колата към пътя, естествено оказва определено съпротивление. на ф1 обтичат колата с "оцветен" въздух и се вижда къде точно действа въздушния поток и се образуват вихри, това според мен, доколкото съм чела за аеродинамичните тунели; )
продължение по-късно. дано съм била полезна