Тойота води класациите за клиентско задоволство, немските ко

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Тойота води класациите за клиентско задоволство, немските ко

Мнениеот dude » Пет 15 сеп 2006 22:23


http://www.7sport.net/7sport/style/index.htm

Все пак резултатите от изследването са като лековито биле за раните на германските производители. След като в тазгодишното проучване на института J. D. Power, проведено в САЩ, немските марки с изключение на Порше не можеха да се похвалят с блестящи резултати, равносметката от проучването във Федералната република, проведено съвместно с Auto motor und sport, е доста по-благоприятна. Факт е, че дори в родината си те не успяват да заемат първите места, но поне всички с изключение на Фолксваген и Смарт са се класирали на позиции над средното равнище.
Най-предно класиране демонстрират Ауди и БМВ, като те си поделят седмото място в общата ранглиста. Развитието при двете фирми обаче е коренно различно. За времето, изминало след първото проучване на J. D. Power през 2002 г., Ауди са успели да се изкачат от позицията на най-слаба от трите германски елитни марки до първото място. През 2005 г. БМВ от своя страна бяха само на два процентни пункта след лидера Тойота, но впоследствие не се справиха с предизвикателството да удържат това високо равнище. Мерцедес пък се класират на незавидното 11-о място със спад от 0,3% в сравнение с предходната година и стойност на индекса CSI 79,9%.
Първоначално в проучването са били включени 225 модела от 35 марки
но тъй като само за 126 модела е бил налице минималният брой от 50 годни за статистическа обработка въпросници, в класирането са включени само те. По отношение оценката на марките експертите от J. D. Power са определили минимален брой от 100 попълнени въпросника, който не е бил достигнат при Ягуар, Джийп, Ланча, Ленд Ровър, Лексъс, Порше и Сааб. По такъв начин броят на марките, участващи в класирането, е бил сведен до 28.
Най-много точки луксозните марки набират в оценките за симпатии на клиентите - в този раздел Ауди дори е наравно с отличника Тойота. Причината за този успех се дължи на обстоятелството, че собствениците на Ауди дават на марката си много високи оценки за качеството на материалите, използвани в интериора. При БМВ анкетираните харесват наред с арматурното табло външния дизайн на своите автомобили, а ги критикуват заради малкото места за дребен багаж и ограничения простор в интериора. За разлика от тези мнения при БМВ, собствениците на Мерцедес възприемат автомобилите от своята марка определено като комфортни, а дизайнът им също се възприема добре. Оплакванията при щутгартската фирма са от шумните двигатели и климатичните инсталации.
Най-голямо задоволство от качеството и надеждността на своите автомобили изказват преди всичко притежателите на японски модели. Първо място в този раздел на анкетата заема Тойота, следвана от Субару, Хонда и Мазда. При оценките за фирмите, занимаващи се с продажби и сервиз на автомобилите от съответната марка, Тойота също е начело. Тук
собствениците на Ауди, БМВ и Мерцедес се оплакват от ограничените наличности на резервни части както и от липсата на разяснения относно сметките и извършваните от сервиза работи.
Последният елемент от изследването на индекса на задоволството са експлоатационните разходи и разноските по поддръжката. Първо място заема марката Дайхацу, нареждаща се пред Тойота и Шкода. В този раздел никоя от елитните марки не може да се позиционира на първите места и причината за това се дължи на високата мощност на произвежданите от тях модели. Интересен детайл е, че докато в раздела за разходите собствениците на Ауди и БМВ се оплакват предимно от консумацията на гориво, стопаните на Мерцедес са недоволни на първо място от застрахователните премии. Ако разгледаме резултатите в отделните класове, ще проличи доминиращата позиция на японските марки в компактния, средния и малкия клас, където те безапелационно разпределят помежду си първите места.
В горния клас петицата на БМВ е принудена да отстъпи миналогодишното си първо място на Волво V70. Тази година петата серия на баварците се класира втора преди Опел Омега, чието производство е прекратено през 2003. Омега обаче ще бъде извадена от въпросниците чак през 2007 г.
В сегмента на спортните автомобили БМВ също са представени на второ място с техния Z4. Първенец е Maзда MХ-5, а трети - Мерцедес CLK, който беше начело през 2005 г. Мерцедес SLK отстъпва от трето на четвърто място.
В общото класиране на марките Тойота успява да защити първата си позиция от атаката на Хонда, която е подобрила резултата си с над един процент. Също значителен напредък отбелязват Субару (плюс 2,6%) и Aлфа Ромео (плюс 2,1%). Даймлер Крайслер и концернът Фолксваген нямат причини да са доволни от равносметката. Наистина при Мерцедес има малък напредък, но Крайслер се е сгромолясал до 25-о място със загубата от 1,5% спрямо предходното проучване. Оценките за Смарт са още по-незадоволителни. Лекото подобрение с 0,2 пункта му стига единствено, за да изпревари достъпната марка Деу (от 2005 г. Шевролет). Представянето на Фолксваген също няма да бъде повод за празнуване във Волфсбург - основната марка VW губи 0,8% и се класира 23-а след Киа. Сеат без промяна в резултата се нарежда с две позиции по-нагоре, а дори собствениците на надеждните модели на Шкода оценяват марката си с 1,1-процентни пункта по-ниско, отколкото през 2005 година.




Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта