Колеги,ще се местя да живея в Германия и мисля да си взема колата. ЗНам че става проблем(укриване на данъци) ако карам с БГ регистрацията дълго време и понеже се очаква да остана там доста време съм готов да си сложа немски номер.
Въпросът ми е как става това при положение,че колата ми е с БГ номер?
Интересуват ме процедури,такси,горе долу данъците като суми колко са? Колата е пасат 2004 1.9ТДИ Благодаря Ви и се надявам някой да помогне,че ми е тъмна индия този въпрос а ми е доста важно да разбера всичко.



Към Колегите живеещи в Германия.
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
А какъв е проблема да караш с БГ номера?
Познавам много хора от Германия, които си карат с БГ номера.
Познавам много хора от Германия, които си карат с БГ номера.
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
hooligans написа:А какъв е проблема да караш с БГ номера?
Познавам много хора от Германия, които си карат с БГ номера.
Ами знам,че имаш право да караш 3 месеца,след което трябва да го смениш. Чуждите коли много ги гпирали и ако стане ясно че живееш там и караш колата си с различен от несмки номер,те обвиняват в укриване на данъци... а чуждите коли си ги спирали доста често(рутинно)
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Към Колегите живеещи в Германия.



Кой ти каза тази глупост?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Шъ ви замолА точно тази тема да не разискваме излишно в публичен форум 
Ако си с постоянно местожителство шест месеца имаш право да караш с чужди номера. След това законът става тъмна Индия и всеки полицай си го тълкува както иска...

Bundy написа:...
Ако си с постоянно местожителство шест месеца имаш право да караш с чужди номера. След това законът става тъмна Индия и всеки полицай си го тълкува както иска...
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Прикачил съм един файл за четене 
Та имам и приятел, който завърши и си кара колата с български номер, но плаща данъци не само в България, а и в Германия. Вече година проблеми не е имал, но както се спомена по-горе зависи на кого ще попаднеш.
Според мен е пъти по-добре да си с немските табели, защото те гледат лошо не само полицията, но и хората около теб

Та имам и приятел, който завърши и си кара колата с български номер, но плаща данъци не само в България, а и в Германия. Вече година проблеми не е имал, но както се спомена по-горе зависи на кого ще попаднеш.
Според мен е пъти по-добре да си с немските табели, защото те гледат лошо не само полицията, но и хората около теб

- Прикачени файлове
-
- Merkblatt_KFZ.pdf
- (9.23 KиБ) Свален 314 пъти
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Абеее....хмм.....кхкхккх...ама айде няма, че колегата по-горе помоли да се въздържаме
Не по-малко важно е ако решиш да регистрираш с немски номера първо да споделиш за каква кола говорим и къде ще живееш (козове за гугъл: данък на дизел с Евро 1 и/или дизел Евро 1 или 2 в Umweltzone), да не те полее студения душ...Пoтърси с търсачката - и аз, и icoico сме писали по темата

Не по-малко важно е ако решиш да регистрираш с немски номера първо да споделиш за каква кола говорим и къде ще живееш (козове за гугъл: данък на дизел с Евро 1 и/или дизел Евро 1 или 2 в Umweltzone), да не те полее студения душ...Пoтърси с търсачката - и аз, и icoico сме писали по темата
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Мога да кажа как е за Италия, не знам до колко ще е от помощ, но като цяло законите са еднакви, различно може да е само прилагането им. Тук също имаш право да караш 180 дни или 6 месеца, след това е задължително да е с италиански номер, като ако си резидент в Италия (имаш италиански лични документи) става проблем дори и да не си превишил тези 180 дни (т.к изобщо не е ясно точно колко дни си прекарал защото не те записват при влизане в страната), хватката която правят повечето румънци, българи и всякакви други чужденци е записването на колата на роднина и карането й безпроблемно, при проверка от полиция казваме че колата се води на братовчед и временно се ползва в Италия и общо взето никой нищо не може да каже или докаже.
Това за Италия, но тук много от законите не се спазват изобщо, та не знам до колкото това би било валидно в Германия 


- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Точно така - изписано е достатъчно по въпроса. Не бих те съветвал (от финансова гледна точка) да пререгистрирваш колата, има други начини...
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Колата може да я караш с БГ-номера 6 месеца, както вече казаха.
Има друга врътка да я караш с БГ-номера безкрайно - колата НЕ трябва да е на твое име. Пререгистрирай я на баща, майка или друг роднина в БГ, той ти дава пълномощно да я караш в страната и чужбина, превеждаш го на немски и го легализираш и си ти без дертове. Няколко години така карахме в Германия, никакви дертове и е законно на всичкото отгоре. Защото, ти като постоянно пребиваващ там НЕ нарушаваш закона да си регистрираш колата на твое име. След това дори продадох колата в Германия с пълномощното и немецът си я регистрира с немски номера. С БГ-номера не са ме глобявали и за дребни нарушения, само оставят предупреждение на чистачката. Иначе с немски - нЕма лабао...
Проблемът сега стана с камерите за ГТП, защото като ти изтече, трябва да си идваш до БГ, за да си направиш. Преди ставаше и без колата да е в БГ - само по документи. Но моят съвет е да я караш с БГ-номера, защото с немски е много дебело - застраховка, данъци, TUV (отиват над 1000 евро на година)... Ще трябва да си вземеш обаче плакетка, ако мислиш да влизаш в центровете на големите градове.
Има друга врътка да я караш с БГ-номера безкрайно - колата НЕ трябва да е на твое име. Пререгистрирай я на баща, майка или друг роднина в БГ, той ти дава пълномощно да я караш в страната и чужбина, превеждаш го на немски и го легализираш и си ти без дертове. Няколко години така карахме в Германия, никакви дертове и е законно на всичкото отгоре. Защото, ти като постоянно пребиваващ там НЕ нарушаваш закона да си регистрираш колата на твое име. След това дори продадох колата в Германия с пълномощното и немецът си я регистрира с немски номера. С БГ-номера не са ме глобявали и за дребни нарушения, само оставят предупреждение на чистачката. Иначе с немски - нЕма лабао...
Проблемът сега стана с камерите за ГТП, защото като ти изтече, трябва да си идваш до БГ, за да си направиш. Преди ставаше и без колата да е в БГ - само по документи. Но моят съвет е да я караш с БГ-номера, защото с немски е много дебело - застраховка, данъци, TUV (отиват над 1000 евро на година)... Ще трябва да си вземеш обаче плакетка, ако мислиш да влизаш в центровете на големите градове.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Cern Swiss написа:Колата може да я караш с БГ-номера 6 месеца, както вече казаха.
Има друга врътка да я караш с БГ-номера безкрайно - колата НЕ трябва да е на твое име. Пререгистрирай я на баща, майка или друг роднина в БГ, той ти дава пълномощно да я караш в страната и чужбина, превеждаш го на немски и го легализираш и си ти без дертове. Няколко години така карахме в Германия, никакви дертове и е законно на всичкото отгоре. Защото, ти като постоянно пребиваващ там НЕ нарушаваш закона да си регистрираш колата на твое име. След това дори продадох колата в Германия с пълномощното и немецът си я регистрира с немски номера. С БГ-номера не са ме глобявали и за дребни нарушения, само оставят предупреждение на чистачката. Иначе с немски - нЕма лабао...
Проблемът сега стана с камерите за ГТП, защото като ти изтече, трябва да си идваш до БГ, за да си направиш. Преди ставаше и без колата да е в БГ - само по документи. Но моят съвет е да я караш с БГ-номера, защото с немски е много дебело - застраховка, данъци, TUV (отиват над 1000 евро на година)... Ще трябва да си вземеш обаче плакетка, ако мислиш да влизаш в центровете на големите градове.
Гтп изобщо не ти и трябва


- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Повярвай ми, в Германия го гледат, и аз се учудих. А и недай си Боже стане някоя беля и си без ГТП, не можеш да се наплатиш... Затова трябва да има според мен.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Към Колегите живеещи в Германия.
Без да искам да поучавам никого....Ако попаднеш на полицай кибритлия, ще си платиш като поп за БГ номерата. И обратно - ако полицая не е наясно - джакпот.
Всякви други въртели с регистрация на шурея и баджанака са на късмет. Както по закон, така и по истории на препатили. Така че дайте да не заблуждаваме хората, а просто всеки да си прецени риска за себе си.
Ето от файла на PabloEscobar:
Всички от изброените трябва да са на лице, а не само някое от тях (тва е инфо от немския полицейски форум, линк не ми се търси)
Всякви други въртели с регистрация на шурея и баджанака са на късмет. Както по закон, така и по истории на препатили. Така че дайте да не заблуждаваме хората, а просто всеки да си прецени риска за себе си.
Ето от файла на PabloEscobar:
bei Benutzung durch Inländer grundsätzlich steuerpflichtig,
...
steuerfrei, wenn
- die Benutzung ausschließlich im Interesse des ausländischen Fahrzeughalters
erfolgt (z. B. Werkstattfahrt),
- sich der ausländische Fahrzeughalter im Fahrzeug befindet,
- das Fahrzeug in einem Staat der EU zugelassen ist und nur vorübergehend
im Inland benutzt wird,
Всички от изброените трябва да са на лице, а не само някое от тях (тва е инфо от немския полицейски форум, линк не ми се търси)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта