промяна на напрежението на алтернатора

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 21:24


И на моя голф е така алтернатора, но това за краткото изфорсиране го написах защото на ниски обороти тока, който отдава алтернатора не е голям, и по голямата част отива за включените фарове и други консуматори и за зареждане на акумулатора остават няколко мизерни ампера, които просто не могат бързо да му вдигнат напрежението до 14В. Дори няколко секунди да работи двигателя с поне 2000об и съм сигурен, че напрежението няма как да остане под 13В и след отнемане на газта.
Моля ви не карайте колегата да си купува регулатор само да видите какво ще стане после mhihi




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот fox_vt » Нед 26 фев 2012 21:56


Еми ще чекаме колегата да каже каква е колата :mrgreen: въпреки че мен ако питаш заради едни 20 лв за релерегулатор няма да рискувам 200 лв нов акумулатор пък даже и релето да е добре,ко няма да го хвърли после се някога ще потрябва пак.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ikonoma » Съб 16 юни 2012 13:37


Включвам се, защото имах същия проблем но с Фабия. Прекъснат беше кабела към лампата на таблото. Просто лампата не светеше дори и на контакт.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот azrod » Вто 19 юни 2012 11:14


Не е нормално да е така! Точно поради тази причина си смених релето с четките и вече и на 1000 оборота зарежда нормално! Дадох 20 кинта за английско реле, но поне не си съсипах новия акумулатор и съм доволен :beer

П.П.: Преди време съм си мерил зареждането като я купувах колата и го нямаше този ефект на току-що запален двигател без форсаж да не зарежда нормално...


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот Pinto_mm » Вто 19 юни 2012 13:52


Извинявам се, че пиша в темата на колегата и ще я отклоня малко. Какво напрежение е нормално да показва един здрав и надежден акумулатор, измерено сутрин преди да бъде запалена колата?. Може ли с някакво приближение да се предвиди оставащият живот на един акумулатор? Обикновено ние българите чакаме докато някоя сутрин колата не запали, после зареждаме всеки ден в продължение на месец и чак тогава се замисляме за нов. Просто има ли някакви критични показатели при достигане на които просто да сменяме акумулатора, макар, че все още палим с него.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот azrod » Вто 19 юни 2012 15:36


Има: нивото на електролита, гъстотата му и т.н.
Иначе дори и да измериш напрежението да покаже 12V, има голяма вероятност токът да му е недостатъчен и при палене да не може да завърти изобщо :)


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот Pinto_mm » Сря 20 юни 2012 7:55


Точно обратното. Сутрин ми показва 12.2 - 12.3 волта и според разбирачите акумулатора вече е пътник. Иначе пали без проблем сега в топлото. Та за това реших да попитам. Акумулатора е на 5 години и дали ще го сменя сега или след 1-2 месеца е без значение. Не ми се иска някоя сутрин, когато най-много бързам да откаже. Жалко, че няма точен метод за диагностика.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот muns61 » Сря 20 юни 2012 8:05


Има доста точни методи, трябва да намериш някой, който знае как и какво да премери. Пад на напрежението при стартиране, например.
Ама щом върти нормално, хич не се впрягай. Акумулаторите не умират внезапно, освен от скъсан мост, което не може да се предвиди. Като усетиш замисляне при въртенето и ти нулира дневния километраж и часовника, бягаш в магазина и за 10 минути си готов.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот L&R » Сря 20 юни 2012 8:36


Pinto_mm написа: Сутрин ми показва 12.2 - 12.3 волта ...

Изображение

Измереното напрежение върху клемите е необходимо, но недостатъчно условие за здрав акумулатор, но при тези стойности и нормално завъртане на стартера сутрин има още останал живот в батерията.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот sportul » Сря 20 юни 2012 17:42


пробвай да смениш регулатора , съгласен съм да се покачва но чак 2 мин на стой на 12,5V :?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта