


Грижи за турбото
Re: Грижи за турбото
Когато паля колата, никога на стоя на място за да загрее. Колата не загрява така, загрява в движение. Паля, чакам 5-10 сек. (макс. половин минута) да изгаснат индикаторите на таблото и тръгвам. Докато стрелката не стигне средата, никакво надвишаване на 2000 оборота. После я карам както ми скимне. Ако съм ръчкал яко и дълго време, преди да спра, няколко минути преди това карам спокойно. Никога не стоя на паркинга да ми работи колата. Освен редовните смени на масла и филтри, нищо друго по-специално не правя. Резултата: 308 000 км в момента (ако се вярва на първоначалния километраж), лично мои 94 000 , колата си върви та не ще да знае, само да има кой да сипва.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Грижи за турбото
Бях чувал че за турбото е вредно изключването от скорост - например спускането на наклони по инерция, засилването с 4000-5000 оборота и внезапното изключване на нулева, както и продължителната работа на място. Вярно ли е това?
А относно маслото - моето е ЕЛФ 10 / 40 и в момента е с 12 000 км. пробег. Време ли е да го сменям вече? Майсторите ми казват да го карам до 15 000 и че нямало опасно за турбината.
А относно маслото - моето е ЕЛФ 10 / 40 и в момента е с 12 000 км. пробег. Време ли е да го сменям вече? Майсторите ми казват да го карам до 15 000 и че нямало опасно за турбината.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Грижи за турбото
Колега,сменяй маслото а след това и майсторите.Явно целта им е да се счупи турбото за да ти вземат пари за смяната му.Едва ли са толкова прости да те карат да караш 10w40 масло 15хил.км на турбомотор от незнание !?!
И най-добре сложи 5W40 масло.
И най-добре сложи 5W40 масло.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
JUSTICE_G написа:Бях чувал че за турбото е вредно изключването от скорост - например спускането на наклони по инерция, засилването с 4000-5000 оборота и внезапното изключване на нулева, както и продължителната работа на място. Вярно ли е това?
А относно маслото - моето е ЕЛФ 10 / 40 и в момента е с 12 000 км. пробег. Време ли е да го сменям вече? Майсторите ми казват да го карам до 15 000 и че нямало опасно за турбината.
Е защо като им разбираш толкова:
JUSTICE_G написа:1.8Т е много корав, мощен, еластичен и приятен за каране мотор. Освен това чудесно се разбира с газов инжекцион, а разходът му изобщо няма да е много по-висок от този на "ПОКОЙНИКА" 1.6 или на подвижния некролог 1.8 20В. За сметка на това, вървежът ще е подобаващ.
задаваш подобни въпроси?
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Грижи за турбото
За да питаш и да не разбереш 

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Грижи за турбото
tisho_psg написа:Колега,сменяй маслото а след това и майсторите.Явно целта им е да се счупи турбото за да ти вземат пари за смяната му.Едва ли са толкова прости да те карат да караш 10w40 масло 15хил.км на турбомотор от незнание !?!
И най-добре сложи 5W40 масло.
Не е много сигурно...

10В40 го смених на 9000 км,сега съм със синтетика и ще я търкалям до 13 000.Още повече,че по-голямата част от пробега е градско.Та този елф на 12 000 км е за кофата


- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Грижи за турбото
hooligan, съжалявам че не си способен да разбереш защо, затова ще се наложи да поясня. В цитираната от теб тема излагам лични впечатления от мощността, еластичността, ускорението, здравината на мотора 1.8Т, които впечатления НЯМАТ НИЩО ОБЩО с темата за турбото и смяната за маслото и далеч НЕ означават, че някога съм имал проблеми с масло или турбина. Зададените от мен въпроси са с информационен характер, защото си харесвам колата и мотора и искам да ги пазя максимално дълго време. Дори Голф 1 да си бях купил, пак бих задавал същите въпроси, защото всяка кола, която съм имал, е била обект на маниакално обслужване и пазене. Не виждам как направи асоциация между питането за смяна на масло и грижи за турбото и даването на мнение за мощността и здравината на МОТОРА. И да, пускам темата не защото знам много, а за да започна да знам много, вследствие дискутирането на подобни теми.
ОСвен това, имам много приятели с 1.8Т, с чипнати 1.8Т, с 1.8Т с Газов инжекцион и т.н. Някои от тях имат колата от повече от 5 години и досега не са имали никакви сериозни проблеми. Аз самият - също.
Да не би да съм казал нещо грешно - 1.8т мощен ли е? Еластичен ли е? Приятен ли е за каране? Отговорът на всички тези въпроси е "ДА", особено пък съпоставен с 1.6 и 1.8. С газов инжекцион също се разбира добре, след поставянето на подходящите тръби и мощен изпарител и най-вече - кадърен майстор. Разходът му също е пренебрежително по-висок от предните 2 мотора, дори при определени режими /кротко и спокойно каране/ може да бъде по-икономичен от 1.6, който непрестанно се мъчи и е на предела на силите си. Надявам се да съм го написал на достатъчно достъпен начин, дори за теб, и да успееш да ме разбереш.
ОСвен това, имам много приятели с 1.8Т, с чипнати 1.8Т, с 1.8Т с Газов инжекцион и т.н. Някои от тях имат колата от повече от 5 години и досега не са имали никакви сериозни проблеми. Аз самият - също.
Да не би да съм казал нещо грешно - 1.8т мощен ли е? Еластичен ли е? Приятен ли е за каране? Отговорът на всички тези въпроси е "ДА", особено пък съпоставен с 1.6 и 1.8. С газов инжекцион също се разбира добре, след поставянето на подходящите тръби и мощен изпарител и най-вече - кадърен майстор. Разходът му също е пренебрежително по-висок от предните 2 мотора, дори при определени режими /кротко и спокойно каране/ може да бъде по-икономичен от 1.6, който непрестанно се мъчи и е на предела на силите си. Надявам се да съм го написал на достатъчно достъпен начин, дори за теб, и да успееш да ме разбереш.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Грижи за турбото
Най-добрата грижа за турбото е наличието на финансов ресурс за смяната му с НОВО, като се наложи...
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
Като грижа за турбото мога да спомена, че при 1.8Т има една маслена тръбичка до турбото , която идва от горната му страна. Ако е задръстена, не може да маже хубаво и следват проблеми. Може да и проверите състоянието или направо да я подмените с нова.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Грижи за турбото
Да, аз я смених с чисто нова още като купих автомобила. Струваше около 150 лв.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Грижи за турбото
BeckoTDI написа:Като грижа за турбото мога да спомена, че при 1.8Т има една маслена тръбичка до турбото , която идва от горната му страна. Ако е задръстена, не може да маже хубаво и следват проблеми. Може да и проверите състоянието или направо да я подмените с нова.
То за да се стигне до задръстване на тая тръбичка сигурно в картера трябва да има 3 пръста грес което не е рядкост при жабарските коли

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Грижи за турбото
Колеги 2 пъти в годината ли сменяте масло?Като прочетох тия 8000км излиза че го сменяте толкова
Моето трябва да е минало 15К км.(не помня кога го сменях като километри,защото смених таблото,а лепенки не обичам да слагам) и ще го сменям вече,а вие се чудите дали да го смените на 8 или 10К км
Вие тия пари за нищо ги нямате,я хвърлете малко и на мен тогава


Вие тия пари за нищо ги нямате,я хвърлете малко и на мен тогава

- boqn92
- Мнения: 324
- Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Грижи за турбото
Баща ми ТДИ то го пали като бензинка и веднага настъпба вече над 50х км няма проблеми с турбината
и аз даже се чудя как така още е част от двигателя 


- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грижи за турбото
TiL написа:Я някой да каже актуална цена за тази маслена тръбичка? На всички 1.8Т ли я има?
Не е нужно да се сменя, доколкото не се запушва ей-така от греста в картера

http://www.shop.ngc-turbotechnik.de/zubehoer/hitzeschutzband-graphit---keramik/oelleitung-hitzeschutzband-keramik-audi-vw-18t.php
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 65 госта