![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Aprilia написа:mk5_gti написа:То на нас българите манталитета ни е малко такъв... да имам хубава кола, пък може и да я карам само по-празници. Например моят шеф може да кара каквото си пожелае, но кара Волво комби, което даже няма и вградена навигация. Шефът на една фирма която работи за наща има 2 Ламборджинита, и един път бъзнах моя шеф, че ония има 2 Ламборджинита...отговора на моя шеф беше: Мойта кола си ми върши чудесна работа. А българина ще тегли кредит, утре може да няма какво да яде, но е важно да кара скъпа кола, която ако се счупи ще тегли друг кредит да я прави. В момента карам хубава кола, защото живея в чужбина. Но един ден когато се прибера да живея в България, първото нещо е да си продам колата, защото не мога да я поддържам там, и след това да си купа кола до макс 4 хиляди, която да ми върши работа. Когато бях на 18 карах наще да продадат един паррцел, за да ми купат кола. Така и не се случи, но сега като се сета сам си се смея..
Шефът ти също е рядкост за Италия, знаеш че тука всеки който е видял малко повече лев скача в скъпа кола, манталитета им е същия като нашия. Преди няколко дни имах работа в представителство бмв където току-що беше влязло м3 е46 за продаване с предни дискове като вестник и с накладки на желязо(ще кача и снимки като имам малко време) и си говорихме точно по този въпрос, колата е купена нова от Бмв човека е пазарил 1000 вида отсъпки, купил е почти базово М3 и в сервизната книжка има 2 печата на БМВ а колата е на 130 000+++ км, гумите съответно също галоши и се заговорих с един от продавачите който ми е познат и той ми сподели същите впечатления, масово се купуват коли които не могат да се поддържат, влизат по 2-3 пъти в официалния сервиз и после колата почва да се прави на 'шано' места с италиански/испански части и то говорим за скъпички коли не за дачия логан.
Иначе реално погледнато ако следим логиката на темата то почти всеки автомобилист в Европа се надценява (или по-скоро до преди 4-5 години беше така, сега процента е по-малък) като купува кола на лизинг, при заплата 1000-1200 евро в Италия колите които масово се купуват са за около 10к-12к евро процента на тези които плащат кеш е едноцифрено число .... И така като се замисля не знам кое е по-добре дали колата да ти е 3-5 заплати и да си си я платил кеш, или да е 10-12 и да е на лизинг, защото когато колата ти е нова (на 3г извън гаранция, но все още с течащ лизинг) и сгъне маховик за 600 евро +още 500 за труд и освен вноската от 300 евро ти дойде и сметка 1100 евро за ремонт отделно каско +гражданска са поне 150-180 евро на месец и става че този месец трябва по колата да дадеш повече пари от колкото ти е заплатата....
И тука се теглят кредити за коли, ама така по-модерно са наречени лизинг![]()
Не сме само ние, целия свят е в г/д същото положение само размера на финансовата част е различен
radi_nrj написа:Аз да се включа с друга гледна точка, която почти изключва финансовата част. Карам колата, която карам защото точно такава кола искам въпреки, че можеше да взема по-нова и по-скъпа.
Smeagol написа:Имаше преди време подобна тема.
От УСА си изградих следната аритметика.
Караш такава кола, която не струва (покупателна цена) повече от 6 твои нетни заплати.
Т.е. имаш доход от 500 лв., караш кола до 3000 лв.
Взимаш 2000 лв., караш кола за до 12 000 лв. и т.н.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 52 госта