Последните две смени е карана само с Мотул 20в60.
Разгледах доста сайтове и пиша с един колега от друг форум.
Колата е Impreza WRX, 2.0 16V Turbo 218hp с 4 вала boxer.
Според вас това масло за тази кола ли е ето какво ми каза един колега:
Motul 20W60
това масло, не е за субару, има тема за маслата в основния форум, дискутиран е вискозитет, база и добавки на маслата. Аз съм карал моята с 10В60 и то само лятото, но в крайна сметка се оказа, че с такъв вискозитет на субаруто - му идва тежко и държи по-високи температури - в целия двигател, отделно се развърта по-трудно, случва се да има колебания в налягането, маслената помпа се товари доста, в общи линии двигателя не е предвиден за такъв вискозитет - дори лятото, поради по-слабото отвеждане на топлината, да не говорим за студените месеци, когато помпата направо се чуди какво има в картера. 15В50 го приеми като горна граница за този автомобил, долната е прекалено разтеглива - и зависи от много неща
Боксера има съвсем други магистрали за маслото от редови, V-образен или какъвто и да е друг вариант - архитектурата е различна, баланса е друг, хода на буталото е къс, а диаметъра му голям, биелните лагери са слабо място и са много чувствителни. Течливостта на това масло е над 27 cst, при 100 С, докато 5W40, за което е проектиран двигателя е 14-15 cst, маслената система на ВРХ-а работи около 6-7 бара налягане, няма друг автомобил с такова високо налягане на маслото, точно за това се препоръчва масло с подобен вискозитет.
В краткосрочен план, никакви проблеми няма да има, освен да се скапе маслената помпа, зависи дали си с хидравлични повдигачи или не. Просто губиш първо от динамиката на колата, второ качваш и разхода и вдигаш температурата на всички компоненти - това са неща, които са и най-очевидните загуби, да не говорим, че в по-дългосрочен план 20 000 - 30 000 км - нещата ще станат по-сериозни.
Аз не съм оспорвал знанията и опита на хората, просто ти давам съвет, за един много специфичен двигател - това не е Голф, не е Хонда, нито Тойота - които можеш да ги караш с каквото и да е масло и да си останат неубиваеми. Двигателя на Субаруто е железен, но е много специфичен, капризен към качеството на маслото и към редовната му смяна, ако поговориш с човек правил 5-10 г само субара, едва ли ще ти препоръча подобен вискозитет масло. Вискозитета на маслото не означава по-стабилно при по-висока температура, означава единствено, че за единица време преминава по-бавно през калибриран отвор, отколкото по-нисък вискозитет - от което се смята масления клин на лагерите и налягането на маслото във всички магистрали и смазващи части. Това масло 20В60 е за БМВ М серията, за някой алфи и някой други двигатели с доста по-големи като диаметър магистрали, работещи на друго налягане на маслото.
Такова масло в официален сервиз на Субару е абсурдно да сложат по собствена воля, не искам да ти развалям кефа, но има голяма вероятност да са минали на този вискозитет заради проблем - харечене на масло, тропащ мотор. Виж дали имат Red Line или AMS oil - 5W40 или 10W40 - пълна синтетика - това е ПАО и естерно базирано масло - направи една промивка преди да го сложиш, това е масло, което се отлага по металните компоненти и предлага 2 етапа на защита - масления клин - и нещо което другите нямат - вторичен слой, който при една или друга причина, ако остане дадена връзка без клин - не допуска триене метал в метал, а контакта е между отложените депозити от маслото - затова първите 10 000 км маслото намалява с около 500 гр - не го гори - просто се отлага по двг.
Основен принцип при купуването на турбо субару е да е с препоръчания от завода вискозитет масло и едно кръгче с газ до дупка - на прекъсвач и 15-20 мин сано ръчка - то за това е направено, има ли по-гъсто масло от 15W50 особено зимата - имай едно на ум.
10В40 пълна синтетика имат само Ред Лайн и АМС ойл и Равенол
Оставям на страна, че 5W40 е препоръчано по-скоро заради еко нормите и намаляване на разхода на автомобила, затова може 10W40, тъкмо ще се разбере истинското състояние на колата, защото това масло, с което е сега - не позволява на двг да се развърти и със сигурност може да прикрие проблеми с износването.