Подмяна на часовник с оборотомер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот ELmoB3 » Пет 18 апр 2014 22:02


Здравейте колеги, предварително се извиявам, че пиша тук, защото става въпрос за Audi 80 b4 1.9 TDI. Надявам се да не е проблем защото нещата са почти сходни. Та вчера дойде един приятел, понеже си смени таблото, поради проблем с уредите (всички освен оборотомера), и на новото табло има часовник вместо оборотомер. И аз му смених часовника с оборотомера като свалих от стария пластинките, които правят контакт с двете крачета на оборотомера и ги запоих на платката на новия, след това закачих оборотомера сглобих всичко но не тръгна.. Мисля че след като е предвидено да има отвори, през които да минат крачетата на оборотомера, би трябвало да стане, но уви.. Някой да има някаква идея, защото търсих теми и на същата тема но не открих нищо. Пак се извинявам за това че пиша тук. Поздрави.




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот vladovelin » Пет 18 апр 2014 22:55


Доколкото знам на дизелите оборотомера се командва от алтернатора, а на бензиновите от ECU. Ако новото табло е от бензинов мотор какво се получава?


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот rufkata » Пет 18 апр 2014 23:22


На бензиновите е от бобината, за дизела (карам такъв) не знам, не ми се е налагало да чета :redface :redface :redface


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 19 апр 2014 8:04


Бензиновия взима сигнал от бобината, датчик на хол или от комутатора, дизела би трябвало да взима сигнал от алтернатора, извод D+


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот ELmoB3 » Съб 19 апр 2014 15:09


Километража е от дизелов автомобил на 100% и пак не тръгва оборотомера..


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот kris11 » Съб 19 апр 2014 18:14


Може да няма изведен проводник до оборотомера от алтернатора.

"И аз му смених часовника с оборотомера като свалих от стария пластинките, които правят контакт с двете крачета на оборотомера и ги запоих на платката на новия".
Тогава проследи дали има връзкаот съединителя/куплунга/ на таблото до оборотомера. Твърде вероятно е да има разлика в опроводяването на платките за оборотмер и чсовник.
Може да измериш и дали идва сигнал от алтернатора до куплунга на таблото. По верроятно е да има разлика в опроводяването или на таблото с асвоник да липсва някой елемент, който е необходим за оборотомера

Последна промяна от kris11 на Нед 20 апр 2014 10:07, променено общо 1 път.


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Подмяна на часовник с оборотомер

Мнениеот ELmoB3 » Съб 19 апр 2014 18:16


Предното табло имаше оборотомер който работеше.. Няма как да няма..



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта