



Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
Ми като няма хидравлика и му се заключи волана 

-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
не не му се заключва волана. Волана се заключва когато извадиш ключа.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
aleksiev21 написа:От много време се чудя, дали при спускане на дизелов автомобил на скорост е възможно да изгасне , при по ниски обороти. Тъй като съм карал бензинов автомобил и съответно те са по високо оборотни не ми се случвало да ми паднат оборотите под "минимума" от 800-900 горе долу. От няколко години карам дизел , конкретно пасат б5 1.9 тди и предпочитам да спускам по инерция , защото все ми се струва , че на места където трябва да намаля в завой , ще му паднат оборотите под 800-900 и не знам дали ще изгасне :D Някой може ли да ми ги обясни тия работи?
Ако оборотите паднат под 800-900, значи е крайно време да се върне една предавка. При самото спускане по завои идеята е вместо да държиш постоянно спирачка, да "озаптяваш" автомобила посредством двигателя. На местата, където трябва да намалиш преди завоя, вместо да натискаш единствено спирачката трябва да върнеш една или две предавки като това може да се комбинира с леко задържане на спирачката до достигане на желаната скорост. Така хем ще си в обороти (2к, 3к), хем ще имаш контрол над колата (ако се наложи да ускориш, ще го направиш). След завоя може да върнеш на по-висока предавка като по този начин ще пуснеш колата да ускори.
Въобще не обсъждам плюсовете от принудителния празен ход като нулев разход и незагрели спирачки.
Има едно правило, което в повечето случаи е приложимо - на каквато предавка се качваш, на такава и слизаш. Ако слизаш на по-висока ще се налага да натискаш повече спирачката.
По-горните твърдения са базирани на четене и опит по планински път с жестоки завои. Така поне шофирам аз. По такива пътища не се интересувам нито от разход, нито от износване на автомобила, а единствено от безопасността. Ако бъркам, приемам критики.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
.цитирам колегата JaDaWiN
/Въобще не обсъждам плюсовете от принудителния празен ход като нулев разход и незагрели спирачки.
Има едно правило, което в повечето случаи е приложимо - на каквато предавка се качваш, на такава и слизаш. Ако слизаш на по-висока ще се налага да натискаш повече спирачката./
Трябва да имаш огромно желание и никакъв усет към автомобила за да го угасиш при спускане на скорост. А и навсякъде преди опасен завой има знак с ограничение на скоростта, така че можеш предварително да си направиш сметка на коя скорост да влезеш в завоя без да се налага достигане на критично ниски обороти.
/Въобще не обсъждам плюсовете от принудителния празен ход като нулев разход и незагрели спирачки.
Има едно правило, което в повечето случаи е приложимо - на каквато предавка се качваш, на такава и слизаш. Ако слизаш на по-висока ще се налага да натискаш повече спирачката./

Трябва да имаш огромно желание и никакъв усет към автомобила за да го угасиш при спускане на скорост. А и навсякъде преди опасен завой има знак с ограничение на скоростта, така че можеш предварително да си направиш сметка на коя скорост да влезеш в завоя без да се налага достигане на критично ниски обороти.
- Pagemakerboy
- Мнения: 491
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
Вълчан написа:доста хора смятат че на скорост харчи повече.Аргумента е че двигателят държи високи обороти а те се подържат със приток на повече бензин..все пак мотора работи и то доста интензивно.Тези обороти не се захранват със въздух не зависимо какво показва компа.Тои почти винаги не е верен.
Стига, де, нали се разбрахме, че на скорост без да подаваш газ харчът ти е цифром и словом равен на НУЛА.
Виж, на ладите не беше така май.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
И на ладите и на москвичите беше така, имаше един пишляк електронен жигльор му викахме че звучи хубаво, та он спираше притока на тунджа към мотора когато спускаш на включена предавка.
Явно доста хора си нямат грам понятие от тая техника
Вълчан написа:А относно харча на бензин на свободна и на скорост доста хора смятат че на скорост харчи повече.Аргумента е че двигателят държи високи обороти а те се подържат със приток на повече бензин.
Явно доста хора си нямат грам понятие от тая техника

- stefan4o
- Мнения: 19323
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
Ода, така написано звучи като "на баба ми шурея ми каза". Доста хора смятали
Би следвало да се добавят две думи, като се получи "доста технически неграмотни хора смятат..." Като цяло си говорим общи приказки в тема за неща, които са дъвкани, дъвкани, доказани и т.н.
Май не си схванал много. Надявам се да прочетеш линка, даден от колегата. В някои режими на работа на бензин/дизел се СПИРА горивоподаването към горивната камера. При всички автомобили с ЕКУ има заложен алгоритъм на работа, който включва и следенето на педала на газта, оборотите на мотора, подналягането в колектора и т.н. При газовият инжекцион се случва същото - когато инжекторното време на бензин стане 0, то това на газ става също толкоз (коефициентът умножен по бензиновото време, всяко число умножено с нула дава резултат НУЛА). При обикновената газова не се спира подаването на газта, поради принципът й на работа и някакво минимално количество газ влиза в колекторите (затова и когато се спуска наклон на газ човек има усещането, че при бензин колата е сякаш с натиснати спирачки, докато при каране на газ колата сякаш ускорява сравнена с бензина, вместо да забавя скоростта си)



Би следвало да се добавят две думи, като се получи "доста технически неграмотни хора смятат..." Като цяло си говорим общи приказки в тема за неща, които са дъвкани, дъвкани, доказани и т.н.

stoyan0304 написа:от казаното до тук разбирам следното: щом кракът не ми е върху педала на газта значи колата не гори гориво (все едно си е на празен ход независимо от оборотите) така ли да разбирам ?
Май не си схванал много. Надявам се да прочетеш линка, даден от колегата. В някои режими на работа на бензин/дизел се СПИРА горивоподаването към горивната камера. При всички автомобили с ЕКУ има заложен алгоритъм на работа, който включва и следенето на педала на газта, оборотите на мотора, подналягането в колектора и т.н. При газовият инжекцион се случва същото - когато инжекторното време на бензин стане 0, то това на газ става също толкоз (коефициентът умножен по бензиновото време, всяко число умножено с нула дава резултат НУЛА). При обикновената газова не се спира подаването на газта, поради принципът й на работа и някакво минимално количество газ влиза в колекторите (затова и когато се спуска наклон на газ човек има усещането, че при бензин колата е сякаш с натиснати спирачки, докато при каране на газ колата сякаш ускорява сравнена с бензина, вместо да забавя скоростта си)
Последна промяна от stefan4o на Съб 28 юни 2014 21:13, променено общо 1 път.
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
Не ти се вярва но е така..
.За някои колата си е купчина ламарина която го вози до някъде.Но пък са специалисти във области във които ние само се чешем зад ухото. 


- stefan4o
- Мнения: 19323
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
Предполага се, че всеки е специалист малко или много в сферата, в която работи. Някои имат и хобита и се интересуват и от други неща, не само в професионалното си направление. В тоя ред на мисли няма такъв, който да знае всичко и да разбира от всичко, това обаче не означава, че не може да се образова по даден въпрос, дори не е срамно да попиташ някой, който знае повече от теб.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
"И на ладите и на москвичите беше така, имаше един пишляк електронен жигльор"
С голЕма корекция - не за всчиките.От някоя година нагоре и зан някои модели. При газовите уредби по онова време на скорост си имаше харчна газ.
С голЕма корекция - не за всчиките.От някоя година нагоре и зан някои модели. При газовите уредби по онова време на скорост си имаше харчна газ.
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Възможно ли е да изгасне при спускане на скорост ?
С две думи, както стефанчо е описал подробно
Не се гаси тъй що не гасне. Колата ти е философски угаснала при ППХ
Не се гаси тъй що не гасне. Колата ти е философски угаснала при ППХ
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта