![biggrin :biggrin](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Помощ за избор на зарядно за акумулатор
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Ок.Утре ще мина през нашия да си харесам едни,че кауфландските взеха да се предават ![biggrin :biggrin](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![biggrin :biggrin](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
samo_pechka написа: ... мога ли да свържа паралелно два акумулатора на такова импулсно зарядно ? Ще пречи ли да са с различен капацитет ? ...
Ако има 24Волта, по-добре да ги вържеш последователно. Особено ако са с еднакъв капацитет, или имат неголяма разлика. По този начин знаеш, че ги зареждаш и двата с един и същи ток. Ако са паралелно, всеки и дърпа колкото му трябва, и могат да претоварят зарядното, или да текат изравнителни токове между тях.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
KingoftheROAD написа:samo_pechka написа: ... мога ли да свържа паралелно два акумулатора на такова импулсно зарядно ? Ще пречи ли да са с различен капацитет ? ...
Ако има 24Волта, по-добре да ги вържеш последователно. ....
Аз мога да намеря кусур и на този вариант:
Представи си че включваш 2 акумулатора- единия ти е новия и здрав акумулатор, а другия е стария. А сега си представи, че стария има окъсила клетка. При заряд на 24V следва презаряд, кипене и дефектиране на новия акумулатор.
В подобен случай, при паралелно включване няма да има проблем за здравия акумулатор, просто няма да се зареди, заради окъсилата клетка на другия. Но това лесно ще се установи - по волтметра (трудно ще достигне 14,4V), или по кипенето на дефектния акумулатор, понеже останалите му 5 клетки ще се презареждат.
Освен това, дори и да имаш два акумулатора с абсолютно еднакав капацитет (което е невъзможно), при слагането им на зарядното, те не стартират от еднакво ниво на разряд. Единия е разреден повече, другия - по-малко. Може да се предполага еднакъв разряд само ако и се ползват така последователно за 24V. А понеже токът е еднакъв (общ, един и същ) ще дойде момент по-малко разредения да се зареди и да започне да се презарежда за сметка на другия.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Днес минах през Лидъл - имаше само 6v зарядни по 33лв. Имаше и компресорчета , но не ми вдъхнаха доверие.
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Зарядните или компресорите?
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
vladovelin написа:Днес минах през Лидъл - имаше само 6v зарядни по 33лв. Имаше и компресорчета , но не ми вдъхнаха доверие.
Колега, зарядните работят и на 12 волта, просто на кутията има надпис 6v,а вместо 12, има картинка на мотоциклет, кола и снежинка, дано не те е подвело това , че е само за 6 волта,!
Иначе аз 2-3 промоции подред не мога да се вредя, този път пък имаше поне 50 броя, но това още първия ден по обяд, после може и да свършват.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 28 окт 2014 18:11
- Автомобил: VW-4 VW-6
- Двигател: 1999 2012
- Местоположение: Русе
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Колеги здравейте.
Тези дни купих едно импулсно зарядно за зареждане на акумулатор ето такова![Изображение](http://www.ipmagazin.com/data/products/2014/10/zariadno-ustrojstvo-za-akumulatorni-baterii--2612v_p1_3261.jpg)
Честно казано не съм очарован, понеже сложих да заредя един акумулатор който не съм бутвал от една година.
Като цяло той си е ок, не е загинал на 3-4години е.Та така , закачих му зарядното на програмата за автомобил и го зарежда точно 5 мин. и спря, което за мен е меко казано несериозно.Просто не вярвам за една година стоене и след 5 мин заряд да го покаже като зареден.Някакви идеи?
Тези дни купих едно импулсно зарядно за зареждане на акумулатор ето такова
![Изображение](http://www.ipmagazin.com/data/products/2014/10/zariadno-ustrojstvo-za-akumulatorni-baterii--2612v_p1_3261.jpg)
Честно казано не съм очарован, понеже сложих да заредя един акумулатор който не съм бутвал от една година.
Като цяло той си е ок, не е загинал на 3-4години е.Та така , закачих му зарядното на програмата за автомобил и го зарежда точно 5 мин. и спря, което за мен е меко казано несериозно.Просто не вярвам за една година стоене и след 5 мин заряд да го покаже като зареден.Някакви идеи?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
За мен има точно два варианта, като ще ги дам подредени по вероятност според мен:
1. Зарядното си работи перфектно. Акумулаторът е имал нужда само от толкова, защото просто е загубил капацитета си. С други думи обиждаш зарядното с този акумулатор
.
2. Зарядното не работи адекватно, малко вероятно чак пък до толкова да не работи, но не е невъзможно.
Много лесно ще разбереш пак по два варианта:
1. Вземаш волтметър и гледаш какви напрежение поддържа зарядното преди да изключи. В зависимост от режима може да държи около 14.4-14.5V, но може и да достига 15V и малко повече в режим на бърз заряд ако има такава опция. Това е когато акумулаторът е почти зареден, но преди да спре заряда.
2. Слизаш до колата (която е с друг акумулатор), даваш на контакт, включваш фаровете на дълги и перката на вентилатора на парното до край, подгрев на задното стъкло и оставяш така 15 мин, без да си запалил разбира се. И пак на зарядното.
Колегата си е колега още от първото си мнение
, добре дошъл във форума колега!
1. Зарядното си работи перфектно. Акумулаторът е имал нужда само от толкова, защото просто е загубил капацитета си. С други думи обиждаш зарядното с този акумулатор
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2. Зарядното не работи адекватно, малко вероятно чак пък до толкова да не работи, но не е невъзможно.
Много лесно ще разбереш пак по два варианта:
1. Вземаш волтметър и гледаш какви напрежение поддържа зарядното преди да изключи. В зависимост от режима може да държи около 14.4-14.5V, но може и да достига 15V и малко повече в режим на бърз заряд ако има такава опция. Това е когато акумулаторът е почти зареден, но преди да спре заряда.
2. Слизаш до колата (която е с друг акумулатор), даваш на контакт, включваш фаровете на дълги и перката на вентилатора на парното до край, подгрев на задното стъкло и оставяш така 15 мин, без да си запалил разбира се. И пак на зарядното.
Колегата си е колега още от първото си мнение
![Mr Green Fun :Mr Green Fun](./images/smilies/Mr Green Fun.gif)
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 28 окт 2014 18:11
- Автомобил: VW-4 VW-6
- Двигател: 1999 2012
- Местоположение: Русе
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Ами колега съм, как да не съм колко VW съм сменил, ама не е там въпроса.Тоя тип зарядни за мен са повече с поддържаща функция отколкото зареждаща.По никакъв начин не мога да сравня това устройство с моето от далечното минало ,Пернишко ли е какво е не мога го разчета, ама вади си 18-19V напрежение, та викам да се осъвременя и аз със нещо което да изключва автоматично когато се зареди пустия му акумулатор, ама нейсе.Днес се наиграх още веднъж като си купих друго "автоматино" от МЕТРО на примоция 35лв.Ето тук:http://www.sandkltd.com/%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0/52408-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-5%D0%B0-230v-65w.htmlПълно разочарование след като замерих 11.2V на празен ход и газ обратно към Метро-то, от където ми го замениха с друго показвайки на мултицета 14,4V.Слагам го на 3 акумулатора стрелката за Ампеража-не мръдва,не зарежда ама хич, покзва че набива ток с мултицета на празен ход (след като махна клемите от акумулатора) и викам да го отворя, а вътре трафа какво да кажа...малък ,смешен ..отчайващо, кабелчета дебели колкото косъм....изобщо пълна трагедия.Та поне някой да даде съвет за зарядно,автоматично с първоначален оптимален заряд както си трябва да е, че без коси останах.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
от скъпите това http://www.akumulator.pro/shop/%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%B8/ctek-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8/ctek-MXS3.8
от по-евтините то от лидъл върши работа
от по-евтините то от лидъл върши работа
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 28 окт 2014 18:11
- Автомобил: VW-4 VW-6
- Двигател: 1999 2012
- Местоположение: Русе
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
tdi fen написа:от скъпите това http://www.akumulator.pro/shop/%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%B8/ctek-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8/ctek-MXS3.8
от по-евтините то от лидъл върши работа
Дълбоко се съмнявам да е по различно от "лидълските".
Бял чел добри отзиви за "FERM", мисля че са холандски..но определено ми трябва нещо което да "тежи".
Тези кутиики са си гола вода от всякъде....
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
ами намери си 1 траф поне 150 Вт с изходно напрежение 18,5-19 в и си ти с малко труд.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
за CTEK има много писано, вкл. и в тази тема - реномиран производител със сериозна продукция. ако търсиш "тежко" зарядно, то Дечев Електрик са твоите хора, ма ша тряя да заделиш 200-400 лв, в зависимост от модела, колега.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
coolsat написа:Ами колега съм, как да не съм колко VW съм сменил, ама не е там въпроса.Тоя тип зарядни за мен са повече с поддържаща функция отколкото зареждаща.По никакъв начин не мога да сравня това устройство с моето от далечното минало ,Пернишко ли е какво е не мога го разчета, ама вади си 18-19V напрежение, та викам да се осъвременя и аз със нещо което да изключва автоматично когато се зареди пустия му акумулатор, ама нейсе...
Това е зарядното колега Зарядноза смешни пари получаваш зарядно за всички видове батерии.Макс до 5А заряден ток напълно автоматично работи безотказно.Ще трябва да си намериш адаптер за него 12 волта 5А.Примерно това Адаптер
Можеш да си вземеш и зарядно с вграден захранващ блок като това Цък
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
cetek е един от най-реномираните производители на зарядни и аз имам такова мога да потвърдя че е много добро
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 38 госта