Проблем с КАТ и дневни светлини
- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Значи ако съм разбрал правилно,къси-ден и нощ,а халогените само в мъгла. А в дъжд или сняг някаква е комбинацията
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
TiL написа:Къси ден и нощ. Халоген - мъгла, сняг, силен дъжд. Дневни светлини - ден(без къси или габарити).
само да допълня
халоген + къси - при мъгла снеговалеж или дъжд
габарит - само при спял автомобил
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
аз си шофирам на габарит+халогени и нямам никакви проблеми,спират си ме-проверка и нищо- кои от къде е....
- Stivi
- Мнения: 8310
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
ivan_beliata написа:аз си шофирам на габарит+халогени и нямам никакви проблеми,спират си ме-проверка и нищо- кои от къде е....
Ми не си попаднал на "правилната" кука затова :) Или може би шофираш в Англия а там мъглата е постоянна затова си на халогенки
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Както писах по горе.. Една вечер ми писаха фиш за халогени.. Полицая каза че акта е бил 50лв..
И пак да напомня: Халогените се използват под 50м видимост
И пак да напомня: Халогените се използват под 50м видимост
- freemax
- Мнения: 65
- Регистриран на: Сря 18 май 2011 15:41
- Автомобил: Vw Bora 4motion
- Двигател: AGR 1999
- Местоположение: Gorna Oryahovica
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Към автора на темата
"Използване на светлините
Чл. 70. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.; изм., бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по- малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.; изм. изцяло, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.". Предвид ситуацията "20:00", действието се развива "през нощта" и от тук авторът е бил в нарушение " неправилна употреба на светлини. Колкото до параграфа за движение през деня, се казва Дневни ИЛИ Къси, но не се упоменава забраната им в комбинация.
Към колегата с халогените
"Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра."
"Използване на светлините
Чл. 70. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.; изм., бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по- малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.; изм. изцяло, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.". Предвид ситуацията "20:00", действието се развива "през нощта" и от тук авторът е бил в нарушение " неправилна употреба на светлини. Колкото до параграфа за движение през деня, се казва Дневни ИЛИ Къси, но не се упоменава забраната им в комбинация.
Към колегата с халогените
"Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра."
- vurgala
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
- Контакти:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Масово се кара на халогени,без да има нужда за да им е по светло.няма кой да вземе мерки и да глобяват.няма съвест.....
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Халогените имат ефект единствено и само на тъмно. През деня защо ги пускат не знам.. При мокра пътна настилка нощем халогена си го пускам без никакво притеснение. Ако всичко е наред с халогена,и е регулиран както трябва,когато и да е пуснат няма да заслепява. Проблема е там, че те са ниско долу, постоянно се жулят стъклата от камъчета, и като се пооцапат малко започват да разсейват светлината и бият нагоре все едно са дълги.
Относно дневните светлини трябва да са така направени, че да се изключват при включване на габарит. Ако ще караш с дневни и габарит се губи ефекта. Пак ти свети всичкия габарит отпред и отзад, номер, цялото табло, генератора ти се товари все едно си караш на къси, дисплеите на колата започват да мижат, щото минават на нощен режим и така
Относно дневните светлини трябва да са така направени, че да се изключват при включване на габарит. Ако ще караш с дневни и габарит се губи ефекта. Пак ти свети всичкия габарит отпред и отзад, номер, цялото табло, генератора ти се товари все едно си караш на къси, дисплеите на колата започват да мижат, щото минават на нощен режим и така
- Stivi
- Мнения: 8310
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
polovera_9n3 написа: При мокра пътна настилка нощем халогена си го пускам без никакво притеснение.
Значи си от тези дето ги благославят нон стоп като се разминавате вечери
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
То по твоята логика всеки, който си пусне халогена при мокра настилка и лоша видимост е за благословия.... те тогава тия халогени за какво са? за да има какво да пиша в екстрите като я продавам . моите знам,че са добре, защото всяка година като минавам ГТП ги проверявам. и тях и къси и дълги... А тия идиоти с китайския ксенон на ръждив рефлектор какво да кажа за тях
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
- Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Халогени в дъждовно време много не помагат,но много пречат на отсрещно движещите се.За какво са?За силно намалена видимост,когато късите светлини повече пречат,от колкото да помагат.Иначе през деня халогените не заслепяват изобщо
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
В момента започваме безсмислен спор - не по темата. работата е там, че никой не си регулира халогените- ДА и те като фаровете се регулират и срещу стена правят линия- ясна граница на осветеността също като късите, само че ниско долу. И ако тази граница не е рязка, а има светлинни разсейки и нагоре- да - тогава ще заслепява. Защо ли аз като карам и срещу мен като минават новички коли с халогени нито ме дразнят нито ме заслепяват, а някоя стара котура 5 пъти ударена и халогена седи там колкото да е на бронята и да го има свети някъде към - директно в моето предно стъкло - явно никой не прави разлика.. ай на здраве
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
polovera_9n3 написа:В момента започваме безсмислен спор - не по темата...........
точно така
В закона ясно си пише кога какви свтлини се ползват и господа "милиционерите" не се впускат в разсъждения кои свелнини пречат или не.
Ако искате да обедите някой в правотата на разсъжденията си отивате пред парламента и настоявате за промяна на закона
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
има коли, при които в халогена има две крушки, едната е за дневните, другата си е халоген за мъгла. Моите халогени също се включват автоматично при определени скорости и при завой. Отделно си имам фабрична настройка през ВАГ-КОМ за избор на режим на дневни светлини (през фара или през халогена с предварително зададен намален интезитет). Така че и да свети "халогена", не означава, че свети фара за мъгла.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
polovera_9n3 написа:В момента започваме безсмислен спор - не по темата
Тоя спор никога не е безсмислен в интерес на истината и дори и един да си вземе поука и да не пуска всички лампи докато кара, смисъл има.
Честно, омръзна ми за едни 80км вечерно време които ги пътувах тая година твърде често очите ми да стават на палачинки всеки път, ксенони на ръждави или неръждави рефлектори, халогени напръчени да светат като дълги, комбинации от изгорял ляв халоген и дясна къса лампа изкачаща от завой, фарове регулирани за лов на дребен хвъркат дивеч, навремило е с някой да се срещнеме челно съвсем скоро, не знам още как успявам да избегна заслепяване.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TedFresh и 52 госта