
Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям пробег?
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Така де, а за зимата първата да е по-малка, имайки предвид това 15-40 е гъстичко за студените месеци.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
viksanlg написа:...но има един тънък момент,че ако си карал с по гъсто масло,в случая полусинтетика не е хубаво да се минава на по-тънко и то заради лагерите на мотора и луфта, който се е образувал там,по тънкото масло неможе да ги уплътни и мотора буквално става осезаемо по-шумен и се разтраква....От тънкото масло можеш да имаш проблеми с лагерите на мотора...
Това е другото което ме притеснява, защото при разговора си с монтьорите единият спомена за счупена биела, а другия точно за някакъв проблем с лагерите вследствие от каране с по-тънко масло. Имаше предвид, че пълната синтетика има силен миещ ефект и затова отмива наслагванията от предишните полусинтетични масла и така увеличава луфтовете и това съчетано с по-тънкия филм води до разтропване.
От 190 000 км. до 265 000 км. мотора е бил само с полусинтетика 10W-40, преди това швейцареца не знам какво е сипвал. Изведнъж аз минавам на пълна синтетика 5W-40 и вече за 10 300 км. нищо не съм усетил да се е разтропало. И въобще ако се разтропа само лагери ли се сменят после или направо културно си се ремонтира мотора за една крупна сума ?
В този ред на мисли правилният въпрос, който трябваше да задам е: Проблем ли е преминаването от по-дебело полусинтетично масло към по-тънко напълно синтетично масло имайки предвид силния миещи ефект на синтетиката и вследствие увеличаване на луфтовете при лагерите, а и не само там ? Както и има ли колеги с проблеми в моторите след преминаване от полусинтетика към синтетика ?
Последна промяна от Каспър на Нед 07 дек 2014 22:08, променено общо 2 пъти.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Колега в какви филми си се вкарал с тези масла...
Първо какво значи " да си поглезя колата с 5/40 " какво да и глезиш, като и наля по-тънкото масло мерси ли ти каза?
Какво пише в спецификацийти на колата, с какво масло са я изписали от завода, с какво масло препоръчва производителя да се кара?
15/40 минерално масло... кой си кара колата с такава грес, за каква кола става въпрос Жигула, Москвич?
Щом с 10/40 ти харчи 0,5-0,7 на 10хил. и си доволен от него защо минаваш на 5/40, какво очакваш да стане като минеш на по-тънко масло, абсолютно ненужни упражнения
Първо какво значи " да си поглезя колата с 5/40 " какво да и глезиш, като и наля по-тънкото масло мерси ли ти каза?
Какво пише в спецификацийти на колата, с какво масло са я изписали от завода, с какво масло препоръчва производителя да се кара?
15/40 минерално масло... кой си кара колата с такава грес, за каква кола става въпрос Жигула, Москвич?
Щом с 10/40 ти харчи 0,5-0,7 на 10хил. и си доволен от него защо минаваш на 5/40, какво очакваш да стане като минеш на по-тънко масло, абсолютно ненужни упражнения

- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Ето ТОВА е едната статия която ме подпали и другото са думите на майсторите. По-точно това взето от статията:
От съществено значение са и километрите на автомобила.
Ако автомобила е на около 100-хил. км. и е работил само с пълна синтетика е препоръчително да налеете отново такова масло. За новите двигатели това е задължително правило, защото то осигурява висококачествено смазване и предпазва двигателя.
Ако колата е от 100 до 150-180хил.км. можете да продължите със синтетично или да минете към полу-синтетика без това да нанесе вреди на двигателя.
Ако колата е над 200хил.км полусинтетиката е препоръчителна, а дори може да минете и на минерално масло, което да уплътни възникналите от износването хлабини. Напълно синтетичното масло става прекалено „тънко“ за автомобили с голям пробег. То може да доведе до „тракане“ в двигателя, течове на масло и дори до по-сериозни аварии.
При закупуването на автомобил втора употреба, никога неможем да имаме гаранция за реалният пробег. Често се случва екземпляри на 4-5 години да са навъртяли и над 300хил.км., затова внимавайте с наливането на пълна синтетика в такива коли, независимо как ви убеждават „майстори“ и продавачи. Ако автомобилът е каран дълго време с полусинтетика рискувате наливайте пълна синтетика. Ако сте карали с минерално масло НИКОГА не наливайте пълна синтетика.
С увеличаване на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално.
forski на въпросите които си задал има отговор на предната страница. Написал съм за каква кола става дума и какво масло се препоръчва от производителя. За глезенето имах предвид да предложа нещо по-добро на колата, защото знам, че пълната синтетика е по-доброто масло от полусинтетиката, но не съобразих, че може да не е подходящо за моя мотор. Не съм очаквал "благодаря" от колата или нещо да се промени просто реших да пробвам с по-качествено масло, но сега се замислих предвид прочетеното и чутото дали е правилно решението ми.
От съществено значение са и километрите на автомобила.
Ако автомобила е на около 100-хил. км. и е работил само с пълна синтетика е препоръчително да налеете отново такова масло. За новите двигатели това е задължително правило, защото то осигурява висококачествено смазване и предпазва двигателя.
Ако колата е от 100 до 150-180хил.км. можете да продължите със синтетично или да минете към полу-синтетика без това да нанесе вреди на двигателя.
Ако колата е над 200хил.км полусинтетиката е препоръчителна, а дори може да минете и на минерално масло, което да уплътни възникналите от износването хлабини. Напълно синтетичното масло става прекалено „тънко“ за автомобили с голям пробег. То може да доведе до „тракане“ в двигателя, течове на масло и дори до по-сериозни аварии.
При закупуването на автомобил втора употреба, никога неможем да имаме гаранция за реалният пробег. Често се случва екземпляри на 4-5 години да са навъртяли и над 300хил.км., затова внимавайте с наливането на пълна синтетика в такива коли, независимо как ви убеждават „майстори“ и продавачи. Ако автомобилът е каран дълго време с полусинтетика рискувате наливайте пълна синтетика. Ако сте карали с минерално масло НИКОГА не наливайте пълна синтетика.
С увеличаване на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално.
forski на въпросите които си задал има отговор на предната страница. Написал съм за каква кола става дума и какво масло се препоръчва от производителя. За глезенето имах предвид да предложа нещо по-добро на колата, защото знам, че пълната синтетика е по-доброто масло от полусинтетиката, но не съобразих, че може да не е подходящо за моя мотор. Не съм очаквал "благодаря" от колата или нещо да се промени просто реших да пробвам с по-качествено масло, но сега се замислих предвид прочетеното и чутото дали е правилно решението ми.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
ако жената е направила определен брой кьотеци в кревата значи е препоръчително да мине на по-голям калибър току виж се е разпънала....
същата работа
същата работа
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Колега,като че ли сам отговаряш на въпроса си.Посъветвал си се майстори и си изчел различна информация и най-важното имаш реален резултат от работата на мотора и той е завишен разход на масло.Този разход неможе да доиде ей така.Явно масълцето си минава през луфтовете, които са се образували от километрите и износванията на автомобила.Щом има луфтове би трябвало и там да има и чукане или удар,нищо ,че все още не го чуваш осезаемо,което не довежда до нищо добро,а до проблеми.Не е много в темата но съм виждал дизелаци с механични помпи каращи с трансформаторно масло което е доста по гъсто от нафтата и след не кои знае колко изминат пробег,когато си сипят нафта,която е доста по-течлива на бензиностанция,неможеш да познаеш работата помпата просто колко е шумна и помпата на две такива кочини си отидоха заради "евтино" гориво.Наистина масово в битува мнението,че когато на една кола мотора се поизноси се минава на по-"дебело" масло,но не и на по-тънко.Един приятел във форума имаше проблем с налягането на пасата си и неиска да минава през филма скъпи ремонти и подкара колата си с масло 15В50.Доста е гъсто,но поне спря да му светва лампата на маслото лятно време ,когато всичко от жегата става на чорба.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта