
Въпрос за пара от ауспуха
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за пара от ауспуха
На моята щайга катализатора и стои и си мисля, че заради него започва да излиза пара след около 2 мин.кара се на бензин докато прехвърли на газ.
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Въпрос за пара от ауспуха
Щайгата ми е със същия мотор като щайгата ти...
Същата работа, даже започнах да си внушавам че мирише на масло, ама нъцки, пипа го само при двудневни преходи с по 1000+ километра и скорости 120-140.
п.п. Катализаторите на тия коли са метални и няма никакъв смисъл от премахването им.
Същата работа, даже започнах да си внушавам че мирише на масло, ама нъцки, пипа го само при двудневни преходи с по 1000+ километра и скорости 120-140.
п.п. Катализаторите на тия коли са метални и няма никакъв смисъл от премахването им.
Последна промяна от gr_kanev на Нед 07 дек 2014 20:31, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за пара от ауспуха
те са метални, ама вътре си е керамика няма как иначе.На пролет ще го махна и ще видим какво ще стане тогава.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Въпрос за пара от ауспуха
Полото дизелче вади пара като е студено, но не кой знае колко. Но карам още 2 коли понякога- опел омега б 2.2 бензин газ и едно х5 3.0 и то бензин газ... та тия двете като е студено времето си палят на бензин и парата е колкото на полото, обаче минат ли на газ отзаде става МАМА ЛЕОНЕ
- ОБЛАК ОТ ПАРА... дори веднъж с бмвто като паркирам назад през нощта - нищо не виждам, ама нищо, та минах на бензин мъглата се вдигна и си паркирах 


- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Въпрос за пара от ауспуха
Аз съм по оригиналните работи, щом си е там сложен значи има за какво, става дума за катализатора.
И аз до сега карах бензинова кола и се излъгах да махна катализатора и се прееб.х тотално.
От по добре да започне да работи се влоши още повече и се излъгах да хвърля катализатора и после нямаше от къде да търся и да давам пари. Ако го махате което не ви препоръчвам си го запазете, защото като размислите пак ще го сложите сигурен съм
Аз бях на бензин само, нямах газ.
И плюс това без катализатор започна да излиза още повече пара.
И аз до сега карах бензинова кола и се излъгах да махна катализатора и се прееб.х тотално.
От по добре да започне да работи се влоши още повече и се излъгах да хвърля катализатора и после нямаше от къде да търся и да давам пари. Ако го махате което не ви препоръчвам си го запазете, защото като размислите пак ще го сложите сигурен съм

Аз бях на бензин само, нямах газ.
И плюс това без катализатор започна да излиза още повече пара.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Въпрос за пара от ауспуха
polovera_9n3 написа:та тия двете като е студено времето си палят на бензин и парата е колкото на полото, обаче минат ли на газ отзаде става МАМА ЛЕОНЕ- ОБЛАК ОТ ПАРА...
А бе тая газ да не я разреждат с вода, че така вдига пара?!

Другият вариант е газта да развива по-висока температура и по-бързо да изпарява водата в крайното гърне. Иначе не виждам логика да има повече пара отколкото на бензин.

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Въпрос за пара от ауспуха
TiL написа:И ще кажел ли къде е преебавката когато си махнал катализатора?
Доколкото разбрах електрониката е настроена така, че да работи с катализатора и като го махнеш работата се променя а електрониката си бачка така все едно има катализатор и става мазало.
Поне с моята кола така стана и се влоши работата, при други може и да може незнам, но аз не бих рискувал.
Както казах по горе, харесвам оригинални неща или ако правя нещо да е така, че да не личи, че не е оригинално.
Chip Foose/Чип Фус/ го е казал и аз споделям неговото мнение.
Последна промяна от betaserk на Съб 06 дек 2014 14:02, променено общо 1 път.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Въпрос за пара от ауспуха
betaserk написа:Както казах по горе, харесвам оригинални неща или ако правя нещо да е така, че да не личи, че не е оригинално.
Това е хубаво, но какво правим когато катализатора е издухан/запушен? Един катализатор има живот грубо 150 хил. км., така поне съм чувал.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Въпрос за пара от ауспуха
При мен на Голф 4 1.8 125 коня, когато го извадя от гаража а там си е топличко около 20 градуса, а отвън е 10 градуса и когато работи колата, на 5-тата секунда почва да пуше бял пушек и като локомотив. Когато бръкна с палец в ауспоха има само вода (конденз, без сажди и т.н) обаче ми направи впечатление, че от миналата година до сега, пушенето е по-голямо. Явно ще сменям бензиностанцията, щото яко блъскат вода. Ще пиша ако има промяна на следващото зареждане!
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Въпрос за пара от ауспуха
TiL написа:Значи това, че ти си избрал грешен метод не значи че цялата идея е тотална скръб. Колата ти е била с две ламбда сонди и след махане на катализатора втората сонда трябва да се излъже за да не дава грешка. Има два вариянта:
1ви с разни втулки, аъпроъивления и не знам си още какво се цели да се коригират показанията на сондата които подава към компютъра. Този метод сработва при някои, при други сработва временно, но като цяло според мен си е бошлаф работа.
2ри метод към който съм се насочил аз и обмислям при кой да отида за изпълнение. Тук се бара самия компютър(софтуерно) и се прави да не търси показанията на втората сонда. Това според мен е по-добрия вариант, но трябва да внимаваш при кой ще отидеш да ти бъзика колата.
Добре изпълнена процедура има доста плюсове... Колата ще се поотпуши след като махнеш 15+ годишния катализатор, температурата на турбото ще спадне. Има логиката в излизането на повече пара, но товя за мен не е проблем.
С една беше!
След 23 години работа катализатора беше като нов, само малко запушен по краищата, но само това иначе беше като нов.
Това което знам за катализатора е, че започва при достигане на 250° -300°С . Оптималната работна температура е от 300°С до 900°С.
Катализаторът химически променя газовете в безвредни вещества, като въглероден диоксид, азот и водни пари от където идва и повечето пара зимата.
Сега като се замисля ето от къде идва а аз се чудех

А че иска да се човръкне в електрониката си прав, въпроса е на кой ще си дадеш колата да я човърка, според мен поне в българия такива специалисти няма, може и да греша, дано да греша.
А за ламбдата знам, че на студен двигател за никав к.р не става и нищо не прави.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:01
- Автомобил: VW B0RA 2001 1.6
- Двигател:
- Местоположение: Cambridge UK
Re: Въпрос за пара от ауспуха
А моята пуши и зацапва аудпоха с масло здраво 1.6 бензин vw bora mk4