Български роторен двигател

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Български роторен двигател

Мнениеот NovobranecGT » Нед 21 яну 2007 16:06


Чух за това българско изобретение случайно по радио Хоризонт.Много ме заинтригува, но за съжаление единствената информация, която намерих в нета, беше в тема на колегите от Mazda форума.Позволявам си да пусна тук снимка на статия посветена на българското изобретение, която не съм правил аз, а някой колега от Mazda форум, дано не се обиди :? "Патентоваха наш роторен двигател"
За съжаление нашата малка държавица няма ресурс да развие това откритие при евентуален успех на проектирания агрегат.Човека явно се занимава от дълги години с проектиране на роторни двигатели. Спомена, че преди е работил в някакъв завод(явно по Бай Тошово време), където имало добра материална база и е изработи роторен двигател по свой проект.Този, който е патентовал сега, е осъвършенстван и изпипан до последния детайл и на теория нямало пречки да не работи както трябва(този който той е произвел и изпитал е бил крайно недодялан като замисъл).Чакам коментари :wink:




Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Нед 21 яну 2007 16:24


Ванкеловия двигател е в много отношения по добър, единствения му недостатък е сравнително краткия живот, никъде в статията не прочетох колко км ще е живота на двигателя. иначе и братушките имаха техни разработки и са слагани ванкелови двигатели на лада самара.
Бях чел някъде или съм говорил с някого (не мога да си спомня в момента) че и в България са правени ванкелови двигатели но еденични бройки


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 21 яну 2007 20:13


Самаровия двигател пак е с триъгълен ротор. Краткия му живот идва точно заради това, че в ъглите на ротора натоварването и триенето са много големи. При двигателя на Лепоев доколкото разбирам точно този проблем е решен, като самия ротор е кръгъл, а има подвижни лопатки. Така че би трябвало този двигател теоритично да развива много по-високи обороти, защото е балансиран (при мазда в момента мисля, че се развърта двигателя до около 9000 об/мин), и освен това триенето и износването да са намалени. На снимката от патента почти нищо не се вижда, за съжаление, за да се разбере по-хубаво принципа на работа на тези лопатки. Стискам палци на нашия човек, дано му обърнат внимание, и дано да го е измислил хубаво ;-)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта