Намерих в нета някой интересни факти за ДЗИ и другите подобни. Поне за мен са новост. Въпреки че в общите им условия можеби са написани.
Моите убави брокери са пропуснал да ми ги споменат.
Важното е че Аз сам се оправих с ДЗИ и няма да съм капо. А и им заложих една лека веселба за капак, продиктувана от техните тарикатлъкщини с Ексела при писане на щетите. Финансовият надзор ще се заиграе с тях за по интересно. Ма нека е забавно с ДЗИ !
Цитат от
http://hardwarebg.com/forumДнес ходих да се разправям със застрахователи, заради щети по автомобила и дочух, че масово се променят условията по договорите.
Някои са вдигнали процентите за определени модели/марки автомобили.
Някои са въвели самоучастие за всяка следваща щета.
За ДЗИ са в сила нови правила, за щети на паркинг от неизвестно лице и без протокол от КАТ - покриват само до 10% от стойноста на застраховката на автомобила. Това ще доведе до голямо чакане на дежурните катаджии, ако автомобила ти е застрахован в границата 7-15 хил. лв. Излиза че средната класа пак отнася промените най-много, а за тези със скъпите коли и тези без застраховки им е все едно дали ще си пазят колите. При средна цена за боядисване на детайл от 180 лв., една стружка от пирон през 2 калника и 2 врати, ти изяжда каското, ако не минеш през районното да пуснеш жалба. А който е ходил да пуска жалба знае, че това отнема цял ден, дори и повече.
Относно гражданската отговорност съм забелязал, че преди нова година се пускат може би платени интервюта за това, как са нараснали парите които са платени за щети и как сега трябва да включат "Зелена карта" задължително за страните за които не е нужна такава?!
Споделете и ваши случки, за да се избегне рутинното подписване на новите правила, тъй като ако не питаш или не четеш, никой не те осведомява, а се чака пак на приципа - Който се прецакал - да е чел!
---------------------------
ДЗИ завлича шофьори
Компанията върти трикове, за да не плаща обезщетения
Да те пратят за зелен хайвер. Това е любимият спорт на застрахователната компания ДЗИ. Съдилищата са пълни с жалби на нейни клиенти, които са били изиграни и не са получили обезщетения по сключените застраховки "Каско".
"Прецакаха ме. От февруари 2008 г. чакам да получа обезщетението си за катастрофа. Цяла година ме размотават. ДЗИ просто се гаври с хората и се надява, че няма да я съдят. Само че този път не са попаднали на човека". Това разказва 28-годишният плевенчанин Камен Горанов. Той е гневен не само заради парите, които трябва да получи заради изгорелия си джип "Тойота Ландроувър", а и заради липсата на справедливост.
В студената февруарска нощ Камен и баща му се прибират към Плевен. На пътя между селата Подем и Комарово се разминават с лада. Незнайно защо лекият автомобил преминава в насрещното платно и ги удря. От сблъсъка лекият автомобил се запалва. Огънят обхваща и джипа, който изгаря напълно. Баща и син стоят и се чудят на абсурдите - първо, мощният джип е ударен от старо съветско возило. След това огънят от ладата го унищожава. "Безсмислено беше да правим нещо, всичко стана толкова бързо, бяхме в шок", разказва Камен.
По-късно застрахователите от ДЗИ - "Общо застраховане", започват продължително разследване, за да се установи кой е виновен. То показва, че това е водачът на ладата. Въпреки това застрахователите отказват да платят. Според писмо, изпратено на Камен Горанов, мотивът е класически - фактологията, декларирана пред застрахователя, не съответства на реалната случка. С тази неясна фраза застрахователят фактически обявява, че смята случката за измама. Камен Горанов обаче завежда дело и си търси застраховката от 100 000 лв. "Нямат много варианти да не ни изплатят сумата, но вече като приспаднем овехтяването от миналата година досега", коментира Горанов.
Софиянецът Владимир Христов също е сред хората, които имат печален опит с ДЗИ. Застрахователите на два пъти вече отказват да му изплатят калник и откраднати гуми. "В компанията работят аматьори - лелки, които бъкел не разбират от автомобили", казва той.
Всъщност трикът с "несъответствието" е станал политика на компанията. "Това е една от разпространените схеми в ДЗИ, с които компанията се измъква от задължението да плати обезщетение", разказа вчера за "Стандарт" Петя Цочева. Пловдивчанката доскоро е работила в ДЗИ. Шефовете в компанията всъщност толерират отказите. Философията им е проста - отказваме 90 на сто от случаите и спестяваме парите. Дори 5 или 10 на сто да ги съдят, пак ще са на печалба, разказва Цочева. В ДЗИ разчитали на бедността на народа и липсата на пари за завеждане на искове и за плащане на държавната такса. ДЗИ са шампиони в отказите на обезщетение, твърди адвокатката.
Данните от комисията за финансов надзор показват, че ДЗИ - "Общо застраховане", е един от най-лошите платци на обезщетения вследствие на настъпили застрахователни събития, като процентът на изплатените щети е под 50.
Димитър ИЛИЕВ
Днес ходих да се разправям със застрахователи, заради щети по автомобила и дочух, че масово се променят условията по договорите.
Някои са вдигнали процентите за определени модели/марки автомобили.
Някои са въвели самоучастие за всяка следваща щета.
----------------------
http://www.blitz.bg/article/9450