обратен завой
обратен завой
искам да попитам по старите шофиори как да се престройм за завиване в обратна посака от коя страна се прави обратния завой от първо ляво или второ ляво(от мое ляво или моя дясно)
- icokr
- Мнения: 1129
- Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:27
- Автомобил: GOLF 3 GTI 16V
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: обратен завой
ТЕОРИЯ НА ЛЕВИЯ ЗАВОЙ
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 36. (1) Завиването наляво се извършва от най-лявата пътна лента по посока на движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от
лента, предназначена за завиване наляво.
(2) При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение.
Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
ПРАКТИКА НА ЛЕВИЯ ЗАВОЙ
Всъщност нещата при левия завой са много прости:
•Преминете в най-лявата лента на платното.
•Дайте мигач за ляв завой.
•Ако светофарът има специален сигнал за ляв завой, то не би трябвало да имате каквито и да е трудности с маневрата, защото не трябва да изчаквате никого.
•Ако правите ляв завой, а срещу вас идват коли, можете да навлезете в кръстовището, да изчакате колите срещу вас и тогава да преминете. Обикновено, преди да светне червено, до три коли могат да преминат по този начин. Останалите водачи трябва да изчакат следващото зелено.
•Насочете се към дясната част на платното, в което искате да навлезете.
ТЕОРИЯ НА ОБРАТНИЯ ЗАВОЙ
Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.
(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.
(3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства.
(4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад.
Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимост под 50 метра.
Чл. 40. (1) Преди да започне движение назад, водачът е длъжен да се убеди, че пътят зад превозното средство е свободен и че няма да създаде опасност или затруднения за останалите участници в движението.
(2) По време на движението си назад водачът е длъжен непрекъснато да наблюдава пътя зад превозното средство, а когато това е невъзможно, той е длъжен да осигури лице, което да му сигнализира за опасности.
ПРАКТИКА НА ОБРАТНИЯ ЗАВОЙ
• Като за начало е редно да знаете, че обратният завой винаги се прави наляво.
•Сигнализира се с ляв мигач и за да направите маневрата, трябва да почакате останалите коли, които идват срещу вас.
•Обратният завой е разрешен на кръстовища, обозначени със знак, разрешаващ обратен завой, както и на кръстовища, на които няма знак за забрана на обратния завой.
•Маневрата е забранена и на кръстовища, чиято светофарна уредба сигнализира конкретно за лява, права и дясна посока. Това означава, че е разрешено да карате само във въпросните посоки, но не и назад (т.е. наобратно).
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 36. (1) Завиването наляво се извършва от най-лявата пътна лента по посока на движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от
лента, предназначена за завиване наляво.
(2) При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение.
Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
ПРАКТИКА НА ЛЕВИЯ ЗАВОЙ
Всъщност нещата при левия завой са много прости:
•Преминете в най-лявата лента на платното.
•Дайте мигач за ляв завой.
•Ако светофарът има специален сигнал за ляв завой, то не би трябвало да имате каквито и да е трудности с маневрата, защото не трябва да изчаквате никого.
•Ако правите ляв завой, а срещу вас идват коли, можете да навлезете в кръстовището, да изчакате колите срещу вас и тогава да преминете. Обикновено, преди да светне червено, до три коли могат да преминат по този начин. Останалите водачи трябва да изчакат следващото зелено.
•Насочете се към дясната част на платното, в което искате да навлезете.
ТЕОРИЯ НА ОБРАТНИЯ ЗАВОЙ
Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.
(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.
(3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства.
(4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад.
Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимост под 50 метра.
Чл. 40. (1) Преди да започне движение назад, водачът е длъжен да се убеди, че пътят зад превозното средство е свободен и че няма да създаде опасност или затруднения за останалите участници в движението.
(2) По време на движението си назад водачът е длъжен непрекъснато да наблюдава пътя зад превозното средство, а когато това е невъзможно, той е длъжен да осигури лице, което да му сигнализира за опасности.
ПРАКТИКА НА ОБРАТНИЯ ЗАВОЙ
• Като за начало е редно да знаете, че обратният завой винаги се прави наляво.
•Сигнализира се с ляв мигач и за да направите маневрата, трябва да почакате останалите коли, които идват срещу вас.
•Обратният завой е разрешен на кръстовища, обозначени със знак, разрешаващ обратен завой, както и на кръстовища, на които няма знак за забрана на обратния завой.
•Маневрата е забранена и на кръстовища, чиято светофарна уредба сигнализира конкретно за лява, права и дясна посока. Това означава, че е разрешено да карате само във въпросните посоки, но не и назад (т.е. наобратно).
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: обратен завой
По принцип ако правиш обратен на улица (път с 2 платна, по 1 лента в платно), а не на светофар, трябва да го правиш от твое дясно, т.е. спираш колата вдясно, даваш ляв мигач и когато имаш удобен момент, правиш обратния, те това е правилния начин или поне така са ме учили преди 10г, когато взех книжка!
На светофар имаш право да правиш обратен винаги, освен ако нямаш знак с изричното му забраняване, при всички др случаи, можеш, и го правиш от твое ляво (на светофар)
:D
На светофар имаш право да правиш обратен винаги, освен ако нямаш знак с изричното му забраняване, при всички др случаи, можеш, и го правиш от твое ляво (на светофар)

Последна промяна от icokr на Пет 08 яну 2016 13:37, променено общо 1 път.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: обратен завой
icokr написа:ТЕОРИЯ НА ЛЕВИЯ ЗАВОЙ
ПРАКТИКА НА ЛЕВИЯ ЗАВОЙ
Всъщност нещата при левия завой са много прости:
•Преминете в най-лявата лента на платното.
•Дайте мигач за ляв завой.
•Ако светофарът има специален сигнал за ляв завой, то не би трябвало да имате каквито и да е трудности с маневрата, защото не трябва да изчаквате никого.
•Ако правите ляв завой, а срещу вас идват коли, можете да навлезете в кръстовището, да изчакате колите срещу вас и тогава да преминете. Обикновено, преди да светне червено, до три коли могат да преминат по този начин. Останалите водачи трябва да изчакат следващото зелено.
•Насочете се към дясната част на платното, в което искате да навлезете.
Аз да припомня ,че ако имаме секционен светофар то нямаме право на обратен завой.
Последна промяна от icokr на Пет 08 яну 2016 13:45, променено общо 2 пъти.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: обратен завой
Първо повтаряш класове от 1 до 7 и след това като се научиш да пишеш грамотно, тогава взимаш свиделство за правоуправление.stefko88 написа:искам да попитам по старите шофиори как да се престройм за завиване в обратна посака от коя страна се прави обратния завой от първо ляво или второ ляво(от мое ляво или моя дясно)
При теб явно не е така...
Re: обратен завой
май като гледам доста хора незнаят от коя страна се прави обратния завой
Последна промяна от icokr на Пет 08 яну 2016 13:55, променено общо 1 път.
Причина: Надявам се ти да знаеш! Написано е във второто мнение!
Причина: Надявам се ти да знаеш! Написано е във второто мнение!
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: обратен завой
май е време да повториш курсовете и да вземеш някой др курс по БЕЛ за началното :D :D
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: G&G и 35 госта