ЗазEмяване на съвременните коли

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот fox_vt » Пет 22 юли 2011 15:26


Ljubon написа:
lent написа:В този ред на мисли ми се струва,че клипа с Голф-а не е реален.Това е все едно да те удари светкавица 5 секунди,вместо примерно 0,5с. което е типично.

Разковничето тук се крие в мощността (енергията) на източника, а не колко високо напрежение дава той. При високо напрежение между две тела прескача искра, но ако източникът е маломощен, то токът е слаб. :012:

По скоро разковничето е в капацитета на източника като един огромен кондензатор,все пак на всеки му се е случвало да го "бие" ток било при допир към колата било по други начини и въпреки че искрата изкачаща от пръста ви е едва няколко милиметра има няколко десетки хиляди волтове,а капацитета е голям колкото е площа на човешкото тяло,при облаците сами се сещайте кой облак ще извади най голяма ...




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот milmar » Пет 22 юли 2011 15:31


Загряването се образува основно във въздуха , топлината и светлината са заради плазмата . Заваряването с най-обикновен електрожен е възможно заради топлината която се създава къде ?? във въздуха :idea: . Един разединител (ел . прекъсвач за видимо разделяне на вериги в подстанциите примерно ) си издържа съвсем спокойно тока , който тече през него и не загрява , до момента в който някой умник не реши да го изключи под товар , тогава става scare ... и то не от повече ток !

В "тубата" има много клипчета , ключова дума Тесла :) .
http://www.youtube.com/watch?v=Zi4kXgDB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bJ0OPhHY ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SlNGKly0 ... re=related


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот icoico » Пет 22 юли 2011 15:48


milmar написа:Загряването се образува основно във въздуха , топлината и светлината са заради плазмата . Заваряването с най-обикновен електрожен е възможно заради топлината която се създава къде ?? във въздуха :idea: . Един разединител (ел . прекъсвач за видимо разделяне на вериги в подстанциите примерно ) си издържа съвсем спокойно тока , който тече през него и не загрява , до момента в който някой умник не реши да го изключи под товар , тогава става scare ... и то не от повече ток !

В "тубата" има много клипчета , ключова дума Тесла :)

Ето един доморасъл Хари Потър mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот fox_vt » Пет 22 юли 2011 16:36


milmar написа:Загряването се образува основно във въздуха , топлината и светлината са заради плазмата ...


За светлината си прав но за останалото не е точно така :D Също както и при електрожена загряването при заплаване на дъгата идва от бомбандирането на анода със електрони като най голямото загряване е на катода,доста по малко на анода и някъде към 5% само се падат на дъгата от излъчване и конвекция.При светкавицата земята е катода затова "удареното" тяло поема най големите поражения.Все пак не трябва да забравяме че тока тече от - катод към + анод въпреки че всеки знае че + и фаза хапи mhihi .А за прекъсвачите Милене има и такива който са за изключване под товар,аварийни един вид и си имат различни начини за гасене на дъгата.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот milmar » Пет 22 юли 2011 16:58


fox_vt написа:....А за прекъсвачите Милене има и такива който са за изключване под товар,аварийни един вид и си имат различни начини за гасене на дъгата.

Да Иво , те се наричат прекъсвачи (другото е разединители , според електричарската терминология) . Прекъсвачите биват маслени , маломаслени и с въздушно дъгогъсене . Най-модерни се водеха (като съм ги учил в техникума преди 20г.) въздушните , има си специална система за подготовка на въздух под налягане именно за тези прекъсвачи . :да:


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 22 юли 2011 17:00


Личи си кой е учил навремето :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот fox_vt » Пет 22 юли 2011 17:36


Мдаа отдавна беше остаряваме май scare ,а по темата за антистатик лентите съм забелязал че след цялостното пребоядисване на колата бие повече ток,и много зависи от сезона пролетта тряскаше яко. :bishop


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ecm » Чет 10 мар 2016 13:22


Здравейте! Не разбрах добре само - без антистатик колата заземена ли е през гумите, и може ли да се счита за фарадеев кафез?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ktamen » Чет 10 мар 2016 15:14


Не е заземена.
Може да се счита.


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ecm » Чет 10 мар 2016 15:18


Не би ли трябвало да е заземена, за да е фарадеева клетка?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ktamen » Чет 10 мар 2016 16:12


Не е задължително.


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ecm » Чет 10 мар 2016 16:59


Обект, намиращ се вътре в колата, е все още защитен от външно елетромагнитно поле?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот ktamen » Чет 10 мар 2016 20:40


Щом можеш да говориш по телефона в колата, значи поне телефона ти не е защитен от излъчването на мобилния ти оператор. Ама даже да си заземиш колата, пак ще можеш да говориш.
Не намесвай електромагнитни полета :exclaim
От светкавици си защитен и без заземяване. Дори да забиеш един железен кол в земята и да си завариш колата за него, защитата ти от светкавици няма да се подобри. Единственото което ще направи колът е да намали риска от гръмване на гумите при пряк удар.
Гумена лентичка между купето и асфалта нищо няма да предпази.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта