Ползвате ли ръчната докато карате?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
И на мен ми е замръзвала(на друга кола) и повярвайте ми голям х...й ядох докато се оправи-студ,лед ,колелото се пързаля на леда...Оттогава зимата-не.То пък на вентото и не хваща много де...
- offside
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
- Автомобил: Passat B5 1997
- Двигател: 1.8 20v ADR
- Местоположение: гр.София
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Мда, гаража ми е пред блока под лампата! И колата се кара всеки ден с малки изключения, минимум по 30 км. Проблемите не идват от диск към накладка, а от вода във въжето и замръзването му, особено когато е добре ръждясало от рядкото ползване на тази система. Същото важи и за механизма при барабанлиите! И пак казвам, 10 години нямам случай да ми е замръзвала ръчната на личните ми автомобили. Същото е и с ключалките, замръзват при неизползване или нехаиство при подръжката на колата. Живея в София и колата е улична. И да добавя, хубаво гресиран/омаслен механизъм, водата бяга от него!
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
gergeto написа:Моите уважения ,колега ,но все оше не е измислено противодействие на елементарни физични закони-да оставиш в постоянен контакт 2 влажни равнини-накладки и дискове, при екстремно ниски температури и тези равнини да не замръзнат вследствие на преминаването на водата от течно в твърдо агрегатно състояние,все още не съм чувал за такава технология....
Къде съм написал подобно нещо? Не четеш внимателно, само уточнявам че въпросното замръзване не е проблема.

offside написа:Мда, гаража ми е пред блока под лампата! И колата се кара всеки ден с малки изключения, минимум по 30 км. Проблемите не идват от диск към накладка, а от вода във въжето и замръзването му, особено когато е добре ръждясало от рядкото ползване на тази система. Същото важи и за механизма при барабанлиите! И пак казвам, 10 години нямам случай да ми е замръзвала ръчната на личните ми автомобили. Същото е и с ключалките, замръзват при неизползване или нехаиство при подръжката на колата. Живея в София и колата е улична. И да добавя, хубаво гресиран/омаслен механизъм, водата бяга от него!
Sent from my C6903 using Tapatalk
Точно така, само че много рядко хората "инвестират" в нов комплект жила. Имах преди 5-6г много "замръзващ" голф и си пролича много ясно че докато се влачат задните колела от време на време успяват да превъртят. Но това е крайно очевидно при автомобилите със задно задвижване и конвенционална ръчна. Те тръгват, прсто изключително трудно.

- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Аз пък говоря за съвсем друго -при положение че съм с лети джанти, съответно по-отворени и водата и снега имат пряк достъп до диска и накладките,не съм убеден че ако дръпна ръчна и я оставя цяла нощ при минус 18-20гр.,сутринта не бих имал проблем със освобождаването на ръчната.
.Относно инвестициите в нов комплект жила-прав си ,и не само това-много неща по системите на колата са консумативи и работят или не ,производителите са дали препоръки за подмяна на определен пробег.Просто в БГ компромисите в това отношение са големи,заради финансовотто "благосъстояние" на средния българин.
Относно гресиране на жила и апарати-лично аз смятам че е "нож с две остриета"-По греста залепва прахоляк и се получава един хубав клей дето няма махане.Според мен подръжката на жилата се свежда до периодично впръскване на WD,което има и такава прахоочистваща функция, а може и някакво по-тънко масло.

Относно гресиране на жила и апарати-лично аз смятам че е "нож с две остриета"-По греста залепва прахоляк и се получава един хубав клей дето няма махане.Според мен подръжката на жилата се свежда до периодично впръскване на WD,което има и такава прахоочистваща функция, а може и някакво по-тънко масло.
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Ръждясалото жило се къса и по този начин се получават мустаци по самото жило и в бронята. Тези мустаци задират също. Зависи от греста. Обикновената клеясва сама по себеси. Но има и грес която не клеясва и върши работа продължително. ВД40 също е решение до някъде.
ВД40 пръсках скоро на един патрон на винтоверт, с цел да подменя патрона. Когато патрона се отвори/затвори до край от неизбежното въртене в посоката на отвиване, после едвам успях да му отворя/затворя челюстите- така се блокира от ВД40 че се заклини. Та го смазах с масло за да се оправи. ВД40 чисти, но не смазва така че да намали триенето много, за разлика от греста и маслото. То прониква и разтваря, а мазилните му свойства са в помощ на основното му предназначение.

Колега - да и аз мисля че ръчната е незаменима при отказ на крачната поради някаква причина. Само ми се струва че не е необходимо да се гаси двигателят, а просто да се премина на по ниска предавка. При отнемане на газта така или иначе мотора започва да компресира въздух, а не да гори и сгъстява гориво. И сам по себеси става спирачка. Дали е изгасен или не е все едно. Но при голям наклон не би спрял колата сам.
ВД40 пръсках скоро на един патрон на винтоверт, с цел да подменя патрона. Когато патрона се отвори/затвори до край от неизбежното въртене в посоката на отвиване, после едвам успях да му отворя/затворя челюстите- така се блокира от ВД40 че се заклини. Та го смазах с масло за да се оправи. ВД40 чисти, но не смазва така че да намали триенето много, за разлика от греста и маслото. То прониква и разтваря, а мазилните му свойства са в помощ на основното му предназначение.
90hp написа:Създал съм си навик винаги когато спирам за престой/паркирам да я дърпам. Случвало ми се е когато съм бил разсеян/изморен да забравя, че съм на скорост и да запаля :) като ако нямаше ръчна е ясно какво става - подскачане и удряне на предната кола или стена. Иначе процедурата ми по палене е следната - съединител, освобождаване от скорост, контакт, след 10 сек включване на скорост и потегляне.
На светофари не я ползвам, натискам си нормалната спирачка. Много рядко ми се случва място където колата да не тръгне напред или назад.
В движение не я ползвам, но имам едно наум, ако откажат редовните да мога да я дръпна в комбинация с угасване двигателя на скорост.

Колега - да и аз мисля че ръчната е незаменима при отказ на крачната поради някаква причина. Само ми се струва че не е необходимо да се гаси двигателят, а просто да се премина на по ниска предавка. При отнемане на газта така или иначе мотора започва да компресира въздух, а не да гори и сгъстява гориво. И сам по себеси става спирачка. Дали е изгасен или не е все едно. Но при голям наклон не би спрял колата сам.
Последна промяна от kossis на Вто 05 апр 2016 12:05, променено общо 1 път.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
kossis написа:ВД40 пръсках скоро на един патрон на винтоверт, с цел да подменя патрона. Когато патрона се отвори/затвори до край от неизбежното въртене в посоката на отвиване, после едвам успях да му отворя/затворя челюстите- така се блокира от ВД40 че се заклини. Та го смазах с масло за да се оправи. ВД40 чисти, но не смазва така че да намали триенето много, за разлика от греста и маслото. То прониква и разтваря, а мазилните му свойства са в помощ на основното му предназначение.
Не съм специалист по ГСМ, но да споделя моя скромен опит.

Преди време се беше разбучал вентилатора на домашното кино. Исках да го сменя с нов, но не можах да намеря част. Та извиках Неволята, отворих си апарата, капнах по една капка ВД-40 на осите на двата вентилатора (другия не шумеше, но и него смазах) и шумът изчезна. Оттогава минаха 6-7 години и все още бучене няма.

Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Колега сравнението ти е некоректно, впредвид на третираните разлини у-ва/повърхности със споменатият препарат.
Лично аз отварям вентилаторите и ги смазвам със вазелин на подобни устройства. ВД40 не съм пръскал никога. И не мисля че е удачно.
Ако ме е мързяло да отварям вентилатора или е бил слабо замърсен, тогава капвам моторно масло.
Лично аз отварям вентилаторите и ги смазвам със вазелин на подобни устройства. ВД40 не съм пръскал никога. И не мисля че е удачно.
Ако ме е мързяло да отварям вентилатора или е бил слабо замърсен, тогава капвам моторно масло.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
[quote="kossis"]Ръждясалото жило се къса и по този начин се получават мустаци по самото жило и в бронята. Тези мустаци задират също.....
Дотук съм съгласен с теб.Относно греста -няма грес ,по която да не полепва праха като муха на мед,независимо дали е калциева,литиева или графитна.И не бих си смазал жило на ръчна спирачка или каквото и да е друго жило с грес. С определено "тънко" масло -да.
WD-40 има почистващи свойства благодарение на по високо съдържание на някои киселини,и съвсем малко смазващи свойства именно от гледна точка на предотвратяване на почистване и моментално наслагване на нов слой прахоляк в/у току що изчистената повърхност.Затова и WD се ползва за раздвижване и почистване на механизми ,изложени на директни атмосферни влияния.Няма как да се съглася и че твоя патронник на винтоверта е блокирал след почистване с WD.По скоро си имал някакви механични деформации и след почистването луфтовете се отварят и се получава едно "заяждане ".Случва се по-често при "бързите" патронници заради невунаги премерения ряз с който се поставя или маха свредлото.
Обикновенно това прави много сериозно натоварване в/у пружинките и сачмите на самия патронник.
Дотук съм съгласен с теб.Относно греста -няма грес ,по която да не полепва праха като муха на мед,независимо дали е калциева,литиева или графитна.И не бих си смазал жило на ръчна спирачка или каквото и да е друго жило с грес. С определено "тънко" масло -да.
WD-40 има почистващи свойства благодарение на по високо съдържание на някои киселини,и съвсем малко смазващи свойства именно от гледна точка на предотвратяване на почистване и моментално наслагване на нов слой прахоляк в/у току що изчистената повърхност.Затова и WD се ползва за раздвижване и почистване на механизми ,изложени на директни атмосферни влияния.Няма как да се съглася и че твоя патронник на винтоверта е блокирал след почистване с WD.По скоро си имал някакви механични деформации и след почистването луфтовете се отварят и се получава едно "заяждане ".Случва се по-често при "бързите" патронници заради невунаги премерения ряз с който се поставя или маха свредлото.
Обикновенно това прави много сериозно натоварване в/у пружинките и сачмите на самия патронник.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
WD-40 според мен има моментно действие и после изфирясва.За развиване на клеясали и ръждясали болтове е добро ,но до там.Няма особено смазващо свойство.Има по-добри смазващи препарати.
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Направо си ми блокира чисто нов Патрон. Не го харесвам това ВД40 и започна да стои в шкафа и рядко го ползвам. Смърди и е кофти. Изфирясва и тнт.
Лепи не лепи -слагам грес, ако се налага и масло в жилата. Бялата високо-оборотна е ок.
Лепи не лепи -слагам грес, ако се налага и масло в жилата. Бялата високо-оборотна е ок.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
kossis написа:Колега сравнението ти е некоректно, впредвид на третираните разлини у-ва/повърхности със споменатият препарат.
Е, аз споделям емпирични данни, колега. Ти ги тълкувай както искаш.

Апропо, не знам какво имаш предвид под "отварям вентилатори". Просто се отлепя лепенката върху вентилатора и се капва една капка смазка на оста. След това залепяш обратно.
Re: Ползвате ли ръчната докато карате?
Ами под отварям вентилатор има впредвид да свършиш работата докрай и както трябва. Вентилатора е триизмерен обект. Та неговата втулка или лагер е цилиндричен и се намира набит в статора на вентилатора обикновено. Та капането на масло не винаги решава проблема при силно замърсени, износени и сухи, втулки и лагери. Няма как да достигнеш до другият край на втулката, която е под самата перка.
Та аз махам контра шайбата от оста на перката с отверка и по този начин го разглобявам, почиствам и смазвам с грес.
Имай впредвид че има вентилатори с лагери- на процесорите и тнт. Там капането на масло е противопоказано. Само грес/вазелин.
ВД40 е крайно неудачно и за втулките, в предвид че съдържа киселини и разтворители в себеси. Идеята е да се намали триенето, без да се разяжда повърхността на втулката и да се увеличава луфта. Твърдите смазки даже уплътняват тези луфтове донякъде.
Та аз махам контра шайбата от оста на перката с отверка и по този начин го разглобявам, почиствам и смазвам с грес.
Имай впредвид че има вентилатори с лагери- на процесорите и тнт. Там капането на масло е противопоказано. Само грес/вазелин.
ВД40 е крайно неудачно и за втулките, в предвид че съдържа киселини и разтворители в себеси. Идеята е да се намали триенето, без да се разяжда повърхността на втулката и да се увеличава луфта. Твърдите смазки даже уплътняват тези луфтове донякъде.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта