Малък личен експеримент, каква е разликата между 4х4 и кола на предно.
Един и същи ден, едни и същи условия, зимни гуми (Continental и на двете коли)
Кади в сняг
Амарок в сняг
СУВ vs стандартен лек автомобил
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Добре, може и да не съм прав. Опровергайте ме, че частите на SUZUKI SX4 S-CROSS са по-евтини от ( и че изобщо могат да се намерят в България ) от на Туарег примерно. Броня, калник, воден радиатор, алтернатор. За тези, които не знаят какво е Сузуки с крос, това е нещо като суифт, ама по-дебело.
Форски, ти мойто, гадно, старо китайско ауди 80 изобщо не го намесвай.
Форски, ти мойто, гадно, старо китайско ауди 80 изобщо не го намесвай.

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Искам и аз да си дам 5-те стотинки по темата
За мен SUV, който е на базата на нормален модел и не е 4х4 за в града е абсолютно въпрос на тренд, вкус, гъзария и т.н. Сигурност, едва ли - то е същото, но повдигнато, едва ли +5 см. над главата дават сигурност. Минуса е, че за да стабилизира високия център на тежестта се втвърдява окачването, за да не се накланя много много. Съгласен съм, че ако някой иска просто да паркира по тротоари, градинки и да прескача детски площадки, SUV ще свърши повече работа.
Аз живея в квартал, където без 4х4 зимата просто няма да си стигнеш до вкъщи.
Имах пасат б5, но ми беше прекалено нисък и закачах всичко.
След дълго оглеждане на всякакви SUV за които имах бюджет, реших че това е просто една суета - желанието да си на високо, да се виждаш отдалеч и т.н. Всичко останало е минус. Разход гориво, гуми, тромавост, лоша видимост при паркиране, никакво удоволствие при планинско шофиране и т.н.
Е, взех си октавия 4х4 и мога да кажа, че освен малко по-твърдото окачване (все пак е около 20 см просвет на праговете), други минуси няма. Имам всички предимства на леката кола и няма поляна, баир, сняг, където да не съм минал и да съм имал работа де, все пак не съм ловец и рибар и не ми трябва да влизам в горите. Най-много по някой много черен път по вилни зони и всякакви сезони. Гуми, стандартни като на голф 6.
Това, че при SUV били седалките не знам си какви... ми, на моята се вдигат, свалят, накланят, можеш да си биеш главата и в тавана, ако искаш.
Карал съм SUV, бус, ван и не съм намерил някакъв плюс на седалките. За мен хубава седалка е тази която не изморява и не слизаш с болки. Има такава и тя може да бъде намерена на много малко места - аз бих предпочел E-class. На последното автоизложение в класовете до 50к. всичко беше с твърдост на дървена пейка. Седалките на моята кола са точно толкова дървени, че да и казвам каруца.
Иначе да поддържаш туарег или голф, мисля че няма какво да коментираме. Само ще спомена, че тъй като пасата ми беше V6 4x4 и всичко беше от А6, цените бяха....
Гледаш б5, ама по каталог не вярваш какви части излизат просто, половината не са като на 1.8 на предно. Колкото и пари да имах, все не стигаха, всеки датчик, ако не е топран е по 80-200 лв. Масло на ск. кутия + раздатка 250лв. оригинално със смяната. Заден мост - от А6. АБС датчици от 100 лв. нагоре, от марка която съм чувал.
А сега на октавията мога да слагам оригинални части от Еуратек и пак не ми бърка в джоба...
Та има значение колко е струвала колата като нова, няма как резервните части да са на една цена при кола за 100-150к и 40к като нова. Ако ще не морги и китайци, а да ходиш сам да си ги "береш".

За мен SUV, който е на базата на нормален модел и не е 4х4 за в града е абсолютно въпрос на тренд, вкус, гъзария и т.н. Сигурност, едва ли - то е същото, но повдигнато, едва ли +5 см. над главата дават сигурност. Минуса е, че за да стабилизира високия център на тежестта се втвърдява окачването, за да не се накланя много много. Съгласен съм, че ако някой иска просто да паркира по тротоари, градинки и да прескача детски площадки, SUV ще свърши повече работа.
Аз живея в квартал, където без 4х4 зимата просто няма да си стигнеш до вкъщи.
Имах пасат б5, но ми беше прекалено нисък и закачах всичко.
След дълго оглеждане на всякакви SUV за които имах бюджет, реших че това е просто една суета - желанието да си на високо, да се виждаш отдалеч и т.н. Всичко останало е минус. Разход гориво, гуми, тромавост, лоша видимост при паркиране, никакво удоволствие при планинско шофиране и т.н.
Е, взех си октавия 4х4 и мога да кажа, че освен малко по-твърдото окачване (все пак е около 20 см просвет на праговете), други минуси няма. Имам всички предимства на леката кола и няма поляна, баир, сняг, където да не съм минал и да съм имал работа де, все пак не съм ловец и рибар и не ми трябва да влизам в горите. Най-много по някой много черен път по вилни зони и всякакви сезони. Гуми, стандартни като на голф 6.
Това, че при SUV били седалките не знам си какви... ми, на моята се вдигат, свалят, накланят, можеш да си биеш главата и в тавана, ако искаш.
Карал съм SUV, бус, ван и не съм намерил някакъв плюс на седалките. За мен хубава седалка е тази която не изморява и не слизаш с болки. Има такава и тя може да бъде намерена на много малко места - аз бих предпочел E-class. На последното автоизложение в класовете до 50к. всичко беше с твърдост на дървена пейка. Седалките на моята кола са точно толкова дървени, че да и казвам каруца.
Иначе да поддържаш туарег или голф, мисля че няма какво да коментираме. Само ще спомена, че тъй като пасата ми беше V6 4x4 и всичко беше от А6, цените бяха....

А сега на октавията мога да слагам оригинални части от Еуратек и пак не ми бърка в джоба...
Та има значение колко е струвала колата като нова, няма как резервните части да са на една цена при кола за 100-150к и 40к като нова. Ако ще не морги и китайци, а да ходиш сам да си ги "береш".
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
To aко нямаше разлика в цената на поддръжката всички щяхме да купуване А8 ци и S класи, като най големия ни разход щеше да е една газова за 800лв. и се возиш като лорд, ама явно не е баш така.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Абе никъде не бях питал, дали е по-евтино да караш окатавия от туарег, ама карай да е весело. Този, който може да отговори май няма какво да каже по въпроса. 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта