Колеги, специално за икономичност и еко норми при едно добро състояние на двигателя и старите машини се държат доста прилично. Имам наблюдения предимно върху ТДИ-та с роторна помпа AGR, ASV и AHF, съответно на Кордоба и 2 Толедота. Супер безпроблемни и икономични - по колонка 4 извънградско Кордобата и 4.5 и двете Толедота, без климатик и до 100км в час. Никакви пушилки, доста под нормите за изгорели газове (Кордобата е без катализатор и пак е ок)
Така че не е въпрос толкова на икономичност и норми, колкото на икономика. Кво им пречи да сложат всички удобства и екстри и да сложат един надежден агрегат? Нищо не пречи.
Ще дам пример със старите лимузини - А6-ци, Е34-ки Е39-ки и т.н. Не са ли с екстри, не са ли сигурни, не возят ли уникално(Е34 вози по-хубаво от А4 и Е39, въпреки че няма 100 носача). Материалите вътре не са ли по-качествени от новите?
Особености на ДВГ на съвременните автомобили
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Има краштестове в тубата колкото си искате.Под сигурност в един автомобил разбирам като те треснат,да не дойде двигателя при теб и да те вадят с флекса.
Хубавото на новите коли е именно това,дори и най-малката въшка е много по-добра при катастрофа от същия клас кола от преди 25 години.
И аз съм фен на старите коли,но за всекидневка си трябва нещо по-ново и сигурно.
Ако имах пара,бих си взел нещо ново,ама нямам и си карам 3-ката докато е все още в кондиция.Другата ми е само за разходки и фън![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![wink :wink](./images/smilies/icon_wink.gif)
Хубавото на новите коли е именно това,дори и най-малката въшка е много по-добра при катастрофа от същия клас кола от преди 25 години.
И аз съм фен на старите коли,но за всекидневка си трябва нещо по-ново и сигурно.
Ако имах пара,бих си взел нещо ново,ама нямам и си карам 3-ката докато е все още в кондиция.Другата ми е само за разходки и фън
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
cecoa1 написа:hooligan_sk написа:
Обръщам ви внимание, че ако си имахме работа с такава конспирация, производителите щяха да продължат да монтират калпавите ангренажни вериги. Със слаби вериги(по-слаби от ремък) са буквално няколко моделни семейства мотори, като N47 на БМВ и първите малки TSI на ФВ. БМВ си оправи веригите, а ФВ се върна на ремъчно задвижване. Това е много ясна информация, достъпна за всеки потребител, който прави поне малко проучване, преди покупка на употребяван автомобил. Обаче тези модели са супер за джамбазите от Източна Европа и особено от Украйна/Русия(мита), защото се продават на безценица и има голям марж за печалба. Дори след като минат през кварталния сервиз, за китайски ангренажен комплект.
А тия които изкарват малко повече от ангренажен ремък колко са?!
Не са много, повечето вериги се обслужват и сега и преди, на около 250К. Всички V6/VR6 мотори на ВАГ от края на 80те и началото на 90те си се обслужват пак на толкова.
Както по-напред в темата се спомена, ВАГ не е правил истински безпроблемен и дълговечен бензинов мотор от 20г. Не важи само за тях, връщам ленатат 25г назад до GDI на Митсубиши и всичко приключва. Викам да свалим малко розовите очила "едно време беше по-добре" и да си спомним, че имаше купища проблемни мотори и тогава. Просто те изчезнаха бързо и последните ни спомени са от по-сполучливите.
![no :no](./images/smilies/no.gif)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Така е, сигурността и пътното поведение в съвременните автомобили са на много по високо ниво от преди 20-30 години. Аз също гледам краш тестове и тестове за ускорение, разход и спиране на новите коли и всеки път като се кача в 30 годишната ми каляска си казвам, че колата за годините си е в перфектна кондиция, с подобрени спирачки и ще ме вози още, само да не се удрям някъде, щото май няма да ме бъде.
Преди 2-3 годиин на кръстовището за терминал 1 мислех, че този преди мен се е изнесъл и тръгнах от място да се включвам в движението, изминах 3-4 метра и го ударих отзад. Някакво ситроенче Ц 3 мисля че беше. Задната му броня отиде напред и се върна, абсолютно никакви щети по колата му. На пасата бронята се откачила от държача в калника, основата се изкривила и бутнала нагоре основата на фара та му изпочупила щипките. Щети все едно се бях ударил в стена с 40 км. Та железната пасатка при челен удар с повече от 60 със сигурност ще ме убие. Мотора в краката, няма възглавници и т.н.т
Та аз също с удоволствие бих си купил нова кола когато имам такава възможност, до тогава 30 годишната любов и по внимателно шофиране
Преди 2-3 годиин на кръстовището за терминал 1 мислех, че този преди мен се е изнесъл и тръгнах от място да се включвам в движението, изминах 3-4 метра и го ударих отзад. Някакво ситроенче Ц 3 мисля че беше. Задната му броня отиде напред и се върна, абсолютно никакви щети по колата му. На пасата бронята се откачила от държача в калника, основата се изкривила и бутнала нагоре основата на фара та му изпочупила щипките. Щети все едно се бях ударил в стена с 40 км. Та железната пасатка при челен удар с повече от 60 със сигурност ще ме убие. Мотора в краката, няма възглавници и т.н.т
Та аз също с удоволствие бих си купил нова кола когато имам такава възможност, до тогава 30 годишната любов и по внимателно шофиране
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
И аз съм на същото мнение,особено като карам с 2-ката на някъде се запитвам...абе ти луд ли си с това нещо да изминеш днес 200км?И после се опомням и газ,но с едно на ум вече ![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
- Кайзен
- Мнения: 1539
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
cecoa1 написа:И по-напред писах, средният пробег на кола в Германия е между 13-14 хиляди километра на година, и дори НАМАЛЯВА от няколко години.
Това не е вярно..
Уморих се вече да опровергавам неверни твърдения. Пишете си каквото искате и си вярвайте, че новите коли са по-лоши от старите. След като това ви носи душевно спокойствие и оправдание, че е по-добре да си купиш 10-15г дарак за 5-6-7 000лв и после да дадеш поне още толкова по него. Само вижте масовите теми по бг форумите - как да добавя темпомат, ксенон, дневни светлини и т.н.
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Нека вмъкнем и вътрешното пространство в играта. В голф1 и 2 като седна се чувствам като заклещен. Смяна на скоростите без да си прибирам коляното към волана не мога да направя , вярно съм 2 метра но пък съм 90кила не съм 160 литра варел. В последния ЪП се чувствам на широко. Голфа 6-7 отпред ми е почти като в пасата.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Безспорно е, че с напредването в поколенията габаритите нарастват. Усещането е различно.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Как така стана, че колата се строши на втория месец от покупката - естествено и задължително "при момчето"?
viewtopic.php?f=5&t=480342
Тоя демидж, който се вижда в последния пост, няма как да не е дал признаци на 100к, на 150к, на 200к и т.н. Нещичко поне.
Как така "колата върви като луда" с помляното бутало?
Или софтуера почва да прехвърля повер към здравите цилиндри, да прикрие смляния?
Почвам да пиша простотии, но без последния въпрос, отговорите на другите са ценни. Отн. "новите" коли.
viewtopic.php?f=5&t=480342
Тоя демидж, който се вижда в последния пост, няма как да не е дал признаци на 100к, на 150к, на 200к и т.н. Нещичко поне.
Как така "колата върви като луда" с помляното бутало?
Или софтуера почва да прехвърля повер към здравите цилиндри, да прикрие смляния?
Почвам да пиша простотии, но без последния въпрос, отговорите на другите са ценни. Отн. "новите" коли.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Кайзен написа:cecoa1 написа:И по-напред писах, средният пробег на кола в Германия е между 13-14 хиляди километра на година, и дори НАМАЛЯВА от няколко години.
Това не е вярно..
Уморих се вече да опровергавам неверни твърдения. Пишете си каквото искате и си вярвайте, че новите коли са по-лоши от старите. След като това ви носи душевно спокойствие и оправдание, че е по-добре да си купиш 10-15г дарак за 5-6-7 000лв и после да дадеш поне още толкова по него. Само вижте масовите теми по бг форумите - как да добавя темпомат, ксенон, дневни светлини и т.н.
По първа точка, мисля че знаеш от къде са данните и доколко са достоверни. Линкове едва ли са нужни още веднъж. НО! Контекста, в който го споменавам сега е малко по-различен, вече се разбрахме(и се съгласих), че в България идват най-скапаните(по ред причини).
Констатацията, че сегашните коли са по-калпави в ОПРЕДЕЛЕНИ отношения от предишните, не е само у нас и по нашите форуми.
И темата като замисъл няма общо с това колко дадени автомобили са "добри" или "лоши", защото това са много субективни определения. Става въпрос за надеждност, качество на изработка и материали, и ремонтопригодност. Все неща, които хем са що-годе обективно измерими, хем няма обективни чисто технически причини да са по-зле в относително по-новите автомобили.
Тука споровете за Голф 1/2/3, че не били вече коли и не знам си още какви конкретики, са напълно излишни. Никой не е длъжен да плаща данък за хорското мнение, и за който си има достатъчно причини да кара тези коли, си е лично негова работа защо го прави - дали от бедност, дали от сантиментални чувства, дали защото просто е любител на простите неща, че даже и дори ако го прави за да му е гадно(всеки има право на собствени "извращения, стига да не пречи с тях на другите).
Всеки може да ползва Нокия с фенерче в ежедневието си, всеки може да си кара стар Голф...без това да го определя по какъвто и да било начин в негативен смисъл.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Криво ли четете, какво ли...
В страни където средната заплата е около и над равностойността на тия 3000лв, пак се отбелязват и коментират проблемите при новите коли, които не бяха характерни за старите.
И въпреки това, в такива страни пак се купуват доста нови коли, не заради забрана, а просто защото е далеч по-неизгодно да се карат стари коли отколкото в България.
Първо, данъците за по-старите са по-високи.
Второ, задължителните технически прегледи не се минават като на парад, с возило в произволно състояние.
Трето, цените на труда и ремонтите са високи. Някои ремонти понякога започват да струват суми, съизмерими с цената на автомобила над определена възраст, километри и състояние.
Няма как средна заплата 3000лв, и пак в сервиза да ти бачкат за без пари, щото и те трябва да дават поне същите заплати. И въобще това е валидно за много стоки и още повече за услуги.
Проблемът, за който става въпрос в тази тема е, че напоследък автопроизводителите са решили да ни поограничат в свободата да решаваме дали, кога и защо да си купуваме нови коли от магазина. Или иначе казано да ни "мотивират"(да ни побутнат), с липсата на нормална, достатъчно изгодна алтернатива от употребяваните автомобили над определен пробег. То затова и проблеми от едното поколение, уж са оправени в следващото...докато не се проявят пък други при новия модел. И е естествено, някои от най-големите финансови затруднения на големи производители са претърпявани в миналото точно заради най-успешните им модели, които нямали нужда от почти нищо, освен смяна на евтини консумативи. Но все пак някои граници не е добре да се прекрачват, най-малкото защото се губи здравия смисъл, ощетяват се прекалено хората(особено с по-скромни възможности), а също и природата с излишно замърсяване от нарастващо производство, което не би било наложително при коли с достатъчен ресурс.
А когато последното се прави с цел едни хора да станат още по-богати, под предлог, че "икономическият растеж" е нещо хубаво за всички и всичко, докато едновременно тръбят колко е важна екологията, и как трябва да пестим ресурсите на планетата, за мен е чисто лицемерие.
В страни където средната заплата е около и над равностойността на тия 3000лв, пак се отбелязват и коментират проблемите при новите коли, които не бяха характерни за старите.
И въпреки това, в такива страни пак се купуват доста нови коли, не заради забрана, а просто защото е далеч по-неизгодно да се карат стари коли отколкото в България.
Първо, данъците за по-старите са по-високи.
Второ, задължителните технически прегледи не се минават като на парад, с возило в произволно състояние.
Трето, цените на труда и ремонтите са високи. Някои ремонти понякога започват да струват суми, съизмерими с цената на автомобила над определена възраст, километри и състояние.
Няма как средна заплата 3000лв, и пак в сервиза да ти бачкат за без пари, щото и те трябва да дават поне същите заплати. И въобще това е валидно за много стоки и още повече за услуги.
Проблемът, за който става въпрос в тази тема е, че напоследък автопроизводителите са решили да ни поограничат в свободата да решаваме дали, кога и защо да си купуваме нови коли от магазина. Или иначе казано да ни "мотивират"(да ни побутнат), с липсата на нормална, достатъчно изгодна алтернатива от употребяваните автомобили над определен пробег. То затова и проблеми от едното поколение, уж са оправени в следващото...докато не се проявят пък други при новия модел. И е естествено, някои от най-големите финансови затруднения на големи производители са претърпявани в миналото точно заради най-успешните им модели, които нямали нужда от почти нищо, освен смяна на евтини консумативи. Но все пак някои граници не е добре да се прекрачват, най-малкото защото се губи здравия смисъл, ощетяват се прекалено хората(особено с по-скромни възможности), а също и природата с излишно замърсяване от нарастващо производство, което не би било наложително при коли с достатъчен ресурс.
А когато последното се прави с цел едни хора да станат още по-богати, под предлог, че "икономическият растеж" е нещо хубаво за всички и всичко, докато едновременно тръбят колко е важна екологията, и как трябва да пестим ресурсите на планетата, за мен е чисто лицемерие.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Разваляте темата и заключвам.
Малко да се охладят страстите.
След няколко дни ще я почистя и отключа.
Едит:
Разчистено.
Придържайте се към темата и спазвайте добрия тон!
Малко да се охладят страстите.
След няколко дни ще я почистя и отключа.
Едит:
Разчистено.
Придържайте се към темата и спазвайте добрия тон!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Кайзен написа:след като това ви носи душевно спокойствие и оправдание, че е по-добре да си купиш 10-15г дарак за 5-6-7 000лв и после да дадеш поне още толкова по него...
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeu ... _node.html
6. März 2019. Von den 47,1 Millionen in Deutschland zugelassenen Personenkraftwagen (Pkw) wiesen am 1. Januar 2019 rund 40 Prozent ein Alter von 10 und mehr Jahren auf.
Der Anteil der zugelassenen Pkw mit einem Alter von unter 2 Jahren blieb wie im Vorjahr bei 13,5 Prozent (siehe Tabelle).
Mit 9,5 Jahren lag das durchschnittliche Alter der zugelassenen Pkw im Vergleich zum Vorjahr (9,4 Jahre) erneut höher.
Нема нужда да сме по- католици от папата
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
edit by group:
6 март 2019 г. От 47,1 милиона леки пътнически автомобили (леки автомобили), регистрирани в Германия на 1 януари 2019 г., около 40% са на възраст 10 или повече години.
Както и през предходната година, делът на лицензираните автомобили под 2-годишна възраст остава 13,5% (виж таблицата).
На 9,5 години средната възраст на регистрираните пътнически автомобили отново е по-висока от предходната година (9,4 години).
П.С. Моя грешка, че не преведох.
П.С.2 "лицензираните" да се чете "регистрираните"
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Последна промяна от group® на Пон 08 юли 2019 16:32, променено общо 1 път.
Причина: Добавих google превод за такива като мен - неразбиращи немски
Причина: Добавих google превод за такива като мен - неразбиращи немски
- Кайзен
- Мнения: 1539
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Не ми стана ясно какво точно искаш да покажеш и кажеш..
Според статистиката 60% от регистрираните автомобили са на възраст до 9г.
33% - 10 до 19г.
От тези 33% най-скапаните попадат в България и Румъния, където се съживяват:
![Изображение](https://www.capital.bg/shimg/oo_3138424.jpg)
Много е малък процента на хората, които отиват сами да си изберат читава кола на около 10г възраст. Вноса на джамбазите е от ясен, по-ясен. И там има някое добро попадение, но процентното отношение е почти като на тези, които отиват сами да си вкарат читав автомобил.
Според статистиката 60% от регистрираните автомобили са на възраст до 9г.
33% - 10 до 19г.
От тези 33% най-скапаните попадат в България и Румъния, където се съживяват:
![Изображение](https://www.capital.bg/shimg/oo_3138424.jpg)
Много е малък процента на хората, които отиват сами да си изберат читава кола на около 10г възраст. Вноса на джамбазите е от ясен, по-ясен. И там има някое добро попадение, но процентното отношение е почти като на тези, които отиват сами да си вкарат читав автомобил.
- Lupender
- Мнения: 713
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Едно важно уточнение, за да няма недоразумения - никой не може да се изкаже достатъчно обосновано за новите автомобили, понеже те са нови, т.е. ако имаме достатъчно данни за тяхната надеждност, то те вече няма да са нови. Ако някой твърди, че кара надежден нов автомобил, то той по-скоро иска да оправдае с това избора си (или да се успокои, че не е постъпил неправилно). Освен, ако не е някакъв тестер в Ауто Билд или някакво друга издание/предаване, където се постарават за една година на един автомоил да му "скъсат шортите" за да го разглобят и да видят какво му е състоянието след 100 хиляди.
За мен лично, по-важни са данните от монтьори и хора, които имат преки наблюдения върху развитието на двигателите от последните, примерно 10 години и съпоставката им с новите, които са постъпили за някакви ремонти, макар и в гаранция. Важно е да се съпостави това, което се пише в специализирани издания, с това което в действителност се случва в мотора. В темата се споделиха, макар и бегло няколко такива отзива, но колегите явно не искаха да навлизат в подробности за де не се стига до полемика и спорове.
За мен лично, по-важни са данните от монтьори и хора, които имат преки наблюдения върху развитието на двигателите от последните, примерно 10 години и съпоставката им с новите, които са постъпили за някакви ремонти, макар и в гаранция. Важно е да се съпостави това, което се пише в специализирани издания, с това което в действителност се случва в мотора. В темата се споделиха, макар и бегло няколко такива отзива, но колегите явно не искаха да навлизат в подробности за де не се стига до полемика и спорове.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, Lukarev и 69 госта