Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
batjoro
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот batjoro » Чет 30 юни 2022 15:18


samo_pechka написа:И сега някой да ми обясни с премахване на ЕГР какво се променя в отрицателна посока , видимо .....


Не е видимо, но ще започне по-бавно да загрява, поради липса на горещи отработени газове, постъпващи в цилиндрите. Поради същата причина ДВГ ще се натовари малко повече топлинно, защото ще се подобри процеса на изгаряне на горивото.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот samo_pechka » Чет 30 юни 2022 16:21


Който знае при какви условия и как точно работи ЕГР е наясно , че наличието му е повече вреда , дори и в еко аспект . Това с азотните окиси-да. Има някакъв минимален пол. ефект, но всичко останало е як минус.
За двигателя ще спомена, че хора които не са чистили колектори на автомобили с работещи ЕГР-и , нямат представа до какво довежда. Да оставим лошите параметри и завишения разход, да оставим и преждевременното скапване на маслото , оттам по-къси периоди за смяна , или ако не , по-ранно дефектиране на двигател или система свързана с двигателя. Какво стана сега с еко аспекта? Минус.
И тъй като и аз навремето бях заблуден, че видиш ли ЕГР допринася за по-бързото загряване.
Да ви кажа ли нещо? При коли в които няма ЕГР охладител, работещ ЕГР стопля с по-малко от 10% по-рано двихателя. Вече има ли охладител, картинката е доста различна, но това е в по-нови коли налично .
Аз лично съм си правил експерименти на мои коли до каква степен по-рано загрява с функциониращ ЕГР . Предвид определените часове в които са се движили колите ни в семейството, нито един не намира разлика в загряването след като аз без да разберат , че съм блокирал или не работата на въпросните ЕГР за определено време.
Обаче дори и на жена ми ѝ е правило впечатление, че колата става по-адекватна и поема по-леко газ ( без да знаят те, това при махната букса на клапана , оттам и затворен ЕГР ) . Както и моментите в които ЕГР е бил активен и колата "става" леко по-мудна ( пак без да знаят) .
За мириса: с работещ ЕГР , старо поколение дизел на място има нерадко по-кофти (тежък ) мирис, също и за цвета. С блокиран в над половината от случаите е по-добре, в останалите просто няма разлика, щото вече мотора е в "напреднал" стадии на старост.
В закл'чение, на всички мои бивши и настоящи е блокиран , всмук.колектори изчистени , както и отворите в главите. Единствено на последната ни каляска не е, щото там работата е маалко трудна ( Е6 дизел ) , ще го преглътна и ще се отваря профилактично за почистване.
batjoro написа:
Не е видимо, но ще започне по-бавно да загрява, поради липса на горещи отработени газове, постъпващи в цилиндрите. Поради същата причина ДВГ ще се натовари малко повече топлинно, защото ще се подобри процеса на изгаряне на горивото.

Това последното не вярвам сериозно да го мислиш. За да го напишеш , явно не си запознат как работи ЕГР, при какво натоварване, обороти затваря или отваря . Няма как кола със средна до пълна газ да се натовари топлинно повече , спрямо "работещ" ЕГР поради простата причина , че ЕГР в тези моменти е затворен. Т.е. дали с него или без него-все тая. А там е основно зора ( топлинния )


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот powerade » Пет 01 юли 2022 8:20


Евала Печка, за желанието, търпението и обясненията. Дано да има смисъл, че иначе се "пънеш" напразно.... Крайно време е хората да РАЗБЕРАТ, че не всичко, казано и направено от производителя, е Манна Небесна.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот Stivi » Пет 01 юли 2022 9:23


Те ни ръсят целодневно с какво ли не от самолетите, но иначе един махнат катализатор е страшен убиец :a045


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот 777 » Пет 01 юли 2022 9:52


powerade написа:Евала Печка, за желанието, търпението и обясненията. Дано да има смисъл, че иначе се "пънеш" напразно.... Крайно време е хората да РАЗБЕРАТ, че не всичко, казано и направено от производителя, е Манна Небесна.

20-30г тия производители не могат да загреят колко излишен ЕГР са сложили, така ли? Работата е, че хората умножават по 1 милион и по 10 милиона (МПС). И тогава нищожната разлика в замърсяване, загряване, разход на гориво и т.н. водят до съществени числа. Доколко си струва да се възстановява и поддържа на 15 годишна кола е друг въпрос.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот samo_pechka » Пет 01 юли 2022 11:10


Нека не задълбаваме на тема екология, че.. ще е кървава и мътна. Както стана с въвеждането на безоловните горива . Последствията от тях се оказаха къде по-сериозни от старите оловни горива.
Както стана с дървесните пелети. Изкараха ги "възобновяем" източник на енергия , "еко" гориво , което докара до дивашко изсичане на гори в нас , превръщането на дървесината в пелети и изнасянето им в чужбина . И т.н. и т.н. Мога да пиша много на тема екология, но нито тук е мястото му, нито мисля, че има и 5% от колегите които биха вникнали в тази материя и биха я проумяли в дълбочина.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот 777 » Пет 01 юли 2022 11:21


Изсичането на горите върви доста преди да излязат на мода пелетите. Така че проблемът е друг.


bbb12
Мнения: 122
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот bbb12 » Пет 01 юли 2022 12:20


ЕГР клапаните се слагат точно с идеята да намалят азотните оксиди, които са изключително вредни. Няма нищо безсмислено в монтирането им.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот cecoa1 » Пет 01 юли 2022 14:14


Само някои от азотните оксиди са чак "изключително вредни", но това при вдишването им в достатъчна концентрация. Освен това, те са относително нетрайни съединения в природата, и се превръщат в далеч по-безвредни сравнително бързо.
Логично, за градско ползване, това е от съществено значение, иначе не особено.


Потребителски аватар
DrugiaBliznak
Мнения: 758
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 21:24
Автомобил: Ford Mustang V8 GT CS
Двигател: 450bhp
Местоположение: София - Плевен

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот DrugiaBliznak » Пет 01 юли 2022 18:06


Така и така има тема, която е сходна с въпроса ми...какво мислите за премахването на DPF филтъра ? Изчетох всякакви мнения на сервизи за ползите от премахването, но рядко се говори за негативите (освен най-обичайният). Някои ще сподели ли опит моля ? :rolleyes


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот Snuupy » Съб 02 юли 2022 9:36


EGR-а е все едно да си с противогаз и да си сложиш тръбата в гъ*а. Абсолютна простотия, като всяка друга екология по колата.
Катализаторът не работи докато не достигне оптимална температура, сиреч, ако работиш на 5км от вас, той не филтрира нищо, защото не е загрял.

Не казвам, че е лошо да ги имаш, но ако колата ти е до 10г възраст - след това нови или махаш.
Но нека направим една равносметка за някоя 10-15г кола.

ЕГР - около 200-300лв
Катализатор - около 800лв
ДПФ - Около 1500-2500лв

Крайна сметка: Горе-долу цената на колата или 80% от стойността й.

Тука във форума сме се замислили за екология, но нека погледнем нещата глобално:

Градска мобилност зарежда електрическите автобуси с дизелови генератори.
Скоро минах, поливаха някакви нови насаждения в София, пак с дизелов генератор.

Някой знае ли как се произвежда Li-ion/Li-Pol батерия? Знае ли как се добива литий? Как се добива кобалт? Хайде разтърсете се и пак говорете за екологии. На никой не му пука за екологията. Едни властни хора си въртят световната икономика просто.

Към колегата: Чипосвай и махай ЕГР, катализатора си го остави.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот samo_pechka » Съб 02 юли 2022 10:32


Колега няма смисъл , коментирал съм го и аз , казвал съм в различни теми като се засегне, че ме хваща яд от лицемерието на хората.
А това с изнесеното замърсяване ( батерии , панели и т.н. ) там е още по-грозна и отвратителна картинката.
Остай...


bbb12
Мнения: 122
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот bbb12 » Съб 02 юли 2022 11:30


Колеги, забравяте, че автомобилите са проектирани с определен живот. Това, че ние внасяме тотална скрап от Европа е наш проблем. Естествено, че след определени километри катализатори, ЕГР, ДПФ и т.н. трябва да се сменят, както и много други части. И да, скъпо е. Затова и в белия свят просто ги изхвърлят и си купуват нови. Не е нужно да си някакъв голям специалист, за да видиш ползата от изброените елементи. Всеки е заставал до дърт, изтърбушен дизел и до нов такъв. Разликата е умопомрачителна дори само на празен ход. Ако не създават проблеми, смятам че е глупаво да се пипат каквито и да било заводски елементи по автомобила.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот powerade » Съб 02 юли 2022 15:34


Не е до стар или нов, а до износен и неподдържан и здрав. Ако си изчистите и центровате дюзите, ако си центровате гнп, ако изчистите всмукателен колектор да диша колата, няма почти никаква разлика между дизел преди 30г и чисто нов. Сигурен съм че печката може да предостави автомобили за сравнение, аз също ( от старите бангии) па от Порше ще дадат една нова за сравнение хахах


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво мислите за махане на катализатор и егр?

Мнениеот 777 » Съб 02 юли 2022 17:02


Snuupy написа:Някой знае ли как се произвежда Li-ion/Li-Pol батерия? Знае ли как се добива литий? Как се добива кобалт? Хайде разтърсете се и пак говорете за екологии. На никой не му пука за екологията. Едни властни хора си въртят световната икономика просто.

Идеята на "екологията" като ДПФ е да намали пушека в града. Това че ще се прочиства извън града не е проблем. Целта на занятието е хората в градовете да дишат малко по-малко вредни частици, а не глобално изобщо да не се отделят. Нещо като сметището - едно е да има концентрирани тонове боклук и сравнителна чистота в града, а друго да няма сметище и всичко да е "разпределено" по улиците.

Казвал съм го и преди и ще повторя. Спред мен държавите (ЕС най-добре), ако толкова държат на екология от МПС трябва да създадат регулация в търговията с катализатори и ДПФ. Да се налага таван на печалбите (като на хляба), ако трябва специални държавни фирми да ги купуват от производителя и да ги продават с 10% надценка (а не 100-200% като авточастите). Може и ДДС-то да им е минимално или нулево. Ако се взема стар за нов като акумулаторите може още да се намалява цената и един нов катализатор да излиза примерно 300лв. Съответно гравирани серийни номера и други средства срещу кражби и машинации. И оттам нататък вече да си налагат мерене при ГТП, намаляне на данъци и т.н.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bluedim, kamaza11, nikmar, Пламен Тодоров и 176 госта