Който знае при какви условия и как точно работи ЕГР е наясно , че наличието му е повече вреда , дори и в еко аспект . Това с азотните окиси-да. Има някакъв минимален пол. ефект, но всичко останало е як минус.
За двигателя ще спомена, че хора които не са чистили колектори на автомобили с работещи ЕГР-и , нямат представа до какво довежда. Да оставим лошите параметри и завишения разход, да оставим и преждевременното скапване на маслото , оттам по-къси периоди за смяна , или ако не , по-ранно дефектиране на двигател или система свързана с двигателя. Какво стана сега с еко аспекта? Минус.
И тъй като и аз навремето бях заблуден, че видиш ли ЕГР допринася за по-бързото загряване.
Да ви кажа ли нещо? При коли в които няма ЕГР охладител, работещ ЕГР стопля с по-малко от 10% по-рано двихателя. Вече има ли охладител, картинката е доста различна, но това е в по-нови коли налично .
Аз лично съм си правил експерименти на мои коли до каква степен по-рано загрява с функциониращ ЕГР . Предвид определените часове в които са се движили колите ни в семейството, нито един не намира разлика в загряването след като аз без да разберат , че съм блокирал или не работата на въпросните ЕГР за определено време.
Обаче дори и на жена ми ѝ е правило впечатление, че колата става по-адекватна и поема по-леко газ ( без да знаят те, това при махната букса на клапана , оттам и затворен ЕГР ) . Както и моментите в които ЕГР е бил активен и колата "става" леко по-мудна ( пак без да знаят) .
За мириса: с работещ ЕГР , старо поколение дизел на място има нерадко по-кофти (тежък ) мирис, също и за цвета. С блокиран в над половината от случаите е по-добре, в останалите просто няма разлика, щото вече мотора е в "напреднал" стадии на старост.
В закл'чение, на всички мои бивши и настоящи е блокиран , всмук.колектори изчистени , както и отворите в главите. Единствено на последната ни каляска не е, щото там работата е маалко трудна ( Е6 дизел ) , ще го преглътна и ще се отваря профилактично за почистване.
batjoro написа:
Не е видимо, но ще започне по-бавно да загрява, поради липса на горещи отработени газове, постъпващи в цилиндрите. Поради същата причина ДВГ ще се натовари малко повече топлинно, защото ще се подобри процеса на изгаряне на горивото.
Това последното не вярвам сериозно да го мислиш. За да го напишеш , явно не си запознат как работи ЕГР, при какво натоварване, обороти затваря или отваря . Няма как кола със средна до пълна газ да се натовари топлинно повече , спрямо "работещ" ЕГР поради простата причина , че ЕГР в тези моменти е затворен. Т.е. дали с него или без него-все тая. А там е основно зора ( топлинния )