Едните оптимизират производство гледат в бъдещето , другите ...
https://twitter.com/alex_avoigt/status/ ... 7738557718
TESLA електромобил...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9799
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
В 10ката!
Пуснах една статия на 34та страница, в която пише:
А още по-назад в темата, преди някоя и друга година, се коментираше, че Тесла били балон.
Май балонът ще се окаже друг?!
Тук масово се обвинява 'еко-зелените-нам-си-какви-европейсци-от-ЕС'. Ми не! Истината е друга. В ЕС бизнесът е пропит от корупция. Корупцията убива първо въображението и мечтите. В Сащ не е много по-различно, но яено не е толкова пагубно.
ЕС прави нещо много важно, трудно и необходимо нещо с това 'зелено мислене'. Прави нещо много напредничаво и правилно. И не е проблемът то самото! Просто го прави по ужасен, остарял и корумпиран начин. Затова не се получава!
Сори, че си позволих и аз да намеся политиката, но е тъжно да гледам всичко това, което се случва.
Факт е! Европа ще страда. Но не заради зелената мисъл, а заради реализацията и!
Пуснах една статия на 34та страница, в която пише:
След като Tesla започна да продава Model 3 през 2017 г., компанията почти банкрутира, когато не успяваше да произвежда автомобили достатъчно бързо, за да снижи разходите си.
Шефовете (или Шефът, кой знае) на Tesla стигнаха до извода, че трябва да правят по 5000 електромобила седмично, за да започне процес на снижаване на разходите и увеличаване на продажбите. Което се и случи.
Постоянният ръст на EV зависи от способността на традиционните производители и техните доставчици да направят същата инвестиция на сляпо, преди търсенето да се материализира напълно.
А още по-назад в темата, преди някоя и друга година, се коментираше, че Тесла били балон.
Май балонът ще се окаже друг?!
Тук масово се обвинява 'еко-зелените-нам-си-какви-европейсци-от-ЕС'. Ми не! Истината е друга. В ЕС бизнесът е пропит от корупция. Корупцията убива първо въображението и мечтите. В Сащ не е много по-различно, но яено не е толкова пагубно.
ЕС прави нещо много важно, трудно и необходимо нещо с това 'зелено мислене'. Прави нещо много напредничаво и правилно. И не е проблемът то самото! Просто го прави по ужасен, остарял и корумпиран начин. Затова не се получава!
Сори, че си позволих и аз да намеся политиката, но е тъжно да гледам всичко това, което се случва.
Факт е! Европа ще страда. Но не заради зелената мисъл, а заради реализацията и!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
group® написа:А още по-назад в темата, преди някоя и друга година, се коментираше, че Тесла били балон.
Май балонът ще се окаже друг?!
А не са ли балон? Става дума за акциите им, а не за това колко стават колите им.
Re: TESLA електромобил...
777 написа:group® написа:А още по-назад в темата, преди някоя и друга година, се коментираше, че Тесла били балон.
Май балонът ще се окаже друг?!
А не са ли балон? Става дума за акциите им, а не за това колко стават колите им.
Не, не са балон поради простата причина, че има реален продукт и той е желан и търсен в световен мащаб. На Nikola с обещанието за камион бяха балон.
Колкото акция на VW е балон, толкова и Tesla. Също така Тесла не са само автопроизводител.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Ако вместо $270 на акция цената стане $9000 или $80,000 пак ще кажеш точно същото - има продукт значи не е балон. Балон не значи, че нещо е пълна измама и няма реално производство.
Re: TESLA електромобил...
Посочи акция от който искаш пазар и ще ти покажа с твоята логика, че е балон. Стойността на акция се определя от много фактори. BRK class A като е 560 хиляди долара на акция балон ли е ?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Добре, затапи ме безусловно. През 2018 BRK е била 306хил, сега е 560хил. Кажи речи двойна цена. Тесла е била $22, сега е $270 - повече от 10 пъти. Но иначе даде добър пример.
Re: TESLA електромобил...
Нека не водим тъпи спорове извън темата. Виж колко е бил оборота на Тесла когато са стигнали 22 долара и виж сега. Акцията им се качва 10 пъти, ама оборота и той се качва (към Юни месец 2023 е бил 94 милиарда) когато са стигнали 22 долара са имали около милиард и двеста милиона оборот. Или си трол или тотално не можеш да разбереш концептуално какво означава балон.
Балон беше Nikola.
Стойността на една акция се определя от изключително много фактори. По твоята логика, всяка една съществуваща акция е балон, защото всяка една има част от стойността си, която е спекула. Ако си гледал доклад за инвеститори, ще разбереш, че стойността на компанията варира в зависимост от сектор, активи, потенциал, пазарен дял, както и развитието в бъдещ план и много други.
Балон беше Nikola.
Стойността на една акция се определя от изключително много фактори. По твоята логика, всяка една съществуваща акция е балон, защото всяка една има част от стойността си, която е спекула. Ако си гледал доклад за инвеститори, ще разбереш, че стойността на компанията варира в зависимост от сектор, активи, потенциал, пазарен дял, както и развитието в бъдещ план и много други.
- valka
- Мнения: 263
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
По-назад в онова видео, Stavros в Дъблин разправяше за оново "готино" чувство в корема като отива да зарежда EV-то. Ето и видеото на дядо Скоти от преди няколко часа:
- group®
- Темерут
- Мнения: 9799
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Балонът е нещо, което се пука и изчезва.
Дали има шанс Тесла да фалира? Има разбира се!
Дали може да изчезне безследно - не!
Същото важи за всяка друга компания с реален просукт, развиваща се технология и т.н.
VW, Apple, Hyundai, Toyota, Samsung, etc.
За първата половин година Тесла има продадени близо 900000 коли.
VW има към 2225000 коли. От тях 165000 EV.
VW е една от най-задлъжнелите компании в световен мащаб, ако не и първата.
Tesla работи по вневдяване на супер компютър в колите си - dojo. VW още иска да изкара пари от всеки от десетките си модули/компютърченца в една кола. (Не знам по-умалителна и не уважителна форма от 'компютърченца', иначе бих я ползвал!)
За мен изводът е ясен - Тесла е технология и бъдеще, VW е хаотични опити за наваксване.
Тъ, дали Тесла е балон, преценЯ всеки инвеститор, сам за себе си. Знам, че е трудно човек да признае, когато е сгрешил в преценката си, но вече е смешно да се поддържа тази теза за балона!
Тесла може да не произвежда точно вашата/моята кола, да не ви кефи дизайн и материали, но фактите са си факти - фактор са в автомобилостроенето и то голям!
П.с. Аз залагам, че онази компания на VW надеждата за твърси батерии е 100 пъти повече балон от Тесла
Дали има шанс Тесла да фалира? Има разбира се!
Дали може да изчезне безследно - не!
Същото важи за всяка друга компания с реален просукт, развиваща се технология и т.н.
VW, Apple, Hyundai, Toyota, Samsung, etc.
За първата половин година Тесла има продадени близо 900000 коли.
VW има към 2225000 коли. От тях 165000 EV.
VW е една от най-задлъжнелите компании в световен мащаб, ако не и първата.
Tesla работи по вневдяване на супер компютър в колите си - dojo. VW още иска да изкара пари от всеки от десетките си модули/компютърченца в една кола. (Не знам по-умалителна и не уважителна форма от 'компютърченца', иначе бих я ползвал!)
За мен изводът е ясен - Тесла е технология и бъдеще, VW е хаотични опити за наваксване.
Тъ, дали Тесла е балон, преценЯ всеки инвеститор, сам за себе си. Знам, че е трудно човек да признае, когато е сгрешил в преценката си, но вече е смешно да се поддържа тази теза за балона!
Тесла може да не произвежда точно вашата/моята кола, да не ви кефи дизайн и материали, но фактите са си факти - фактор са в автомобилостроенето и то голям!
П.с. Аз залагам, че онази компания на VW надеждата за твърси батерии е 100 пъти повече балон от Тесла

- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1249
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Колите на MEB платформа не са никак лоши, като изключим малоумното решение за различните и скъпи гуми, както и необосновано високата им цена.
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Цената на акциите отразява до една голяма степен очакванията на инвеститорите. Инвеститорите виждат възмоности за бъдещо развитие пред компанията. Цената изразява също така високото доверие което имат инвеститорите в компанията.
Според мен Тесла трансформира изцяло сектора. Освен идеята и готовия продукт продължават да изваждат на бял свят редица иновации. Иновациите и способността за тяхната реализация в крайния продукт повишават доверието в компанията. Въпреки че доста от обещанията все още не са изпълнени в предварително обявените срокове, компанията показва, че се работи в тази посока.
Факта че компанията успява да накара всичко големи компании да се опитат да извадят продукт който се конкурира с продуктите на Тесла, е достатъчна оценка за това как гледат те на Тесла. Ако големите автомобилни компании гледат на Тесла като балон, то никоя от тях намаше да работи по техни конкуриращи се продукти. Също виждаме как някои технологичните новости вече намират място при другите производители.
Според мен Тесла трансформира изцяло сектора. Освен идеята и готовия продукт продължават да изваждат на бял свят редица иновации. Иновациите и способността за тяхната реализация в крайния продукт повишават доверието в компанията. Въпреки че доста от обещанията все още не са изпълнени в предварително обявените срокове, компанията показва, че се работи в тази посока.
Факта че компанията успява да накара всичко големи компании да се опитат да извадят продукт който се конкурира с продуктите на Тесла, е достатъчна оценка за това как гледат те на Тесла. Ако големите автомобилни компании гледат на Тесла като балон, то никоя от тях намаше да работи по техни конкуриращи се продукти. Също виждаме как някои технологичните новости вече намират място при другите производители.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2684
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Има форуми на investor.bg за дъвкане на тема акции и балони. Тук мисля е по-добре да се коментират техническите качества на продукта.
Re: TESLA електромобил...
https://www.reuters.com/business/autos- ... 023-09-17/
Ердоган иска да правят Gigafactory при тях в Турция.
Тесла са произвели вече 5 милиона автомобила, като се търси локация за следващата фабрика (Индия е доста апетитен претендент също).
Тесла вече са 15тия производител в света по обем произведени автомобили - 1.37мил за 2022
От първите 3 1.Тойота запазва позиции за 2020-2022 в размер на 9.52-9.56 милиона автомобила (от 67 завода), 2. VW генерира спад в произведените автомобили 2020 VW има 9.3 милиона, 2021 8.88мил, 2022 8.26 милиона (от 119 завода). А 3. Хюндай/Киа също генерира приличен растеж 6.35мил 2020, 6.66мил 2021, 6.84мил 2022 (от само 12 завода)
По-назад в класацията са два китаеца Changan и Geely и Maruti Suzuki извън добре познатите на всички европейски, японски и американски производители.
Амбицията на Тесла за 2023 е да минат 3 милиона автомобила. Ако по успеят да го постигнат, ще станат от 15-та позиция на 9-та между Нисан и BMW.
Ердоган иска да правят Gigafactory при тях в Турция.
Тесла са произвели вече 5 милиона автомобила, като се търси локация за следващата фабрика (Индия е доста апетитен претендент също).
Тесла вече са 15тия производител в света по обем произведени автомобили - 1.37мил за 2022
От първите 3 1.Тойота запазва позиции за 2020-2022 в размер на 9.52-9.56 милиона автомобила (от 67 завода), 2. VW генерира спад в произведените автомобили 2020 VW има 9.3 милиона, 2021 8.88мил, 2022 8.26 милиона (от 119 завода). А 3. Хюндай/Киа също генерира приличен растеж 6.35мил 2020, 6.66мил 2021, 6.84мил 2022 (от само 12 завода)
По-назад в класацията са два китаеца Changan и Geely и Maruti Suzuki извън добре познатите на всички европейски, японски и американски производители.
Амбицията на Тесла за 2023 е да минат 3 милиона автомобила. Ако по успеят да го постигнат, ще станат от 15-та позиция на 9-та между Нисан и BMW.
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Преди дни наминах да разгледам колите, които няколко марки бяха изложили по повод събитие наречено дни на електромобилността. Тесла, БМВ, Мерцедес, Рено не участваха, но пък ФВ се бяха постарали да изложат всички модели от групата, в това число и концептуалното Порше. За мен най-голям интерес беше ИД 7, който се счита за директен конкурент на Тесла Ес. Няма спор че колата е добре направена. Материалите нямат нищо общо с тези в ИД 3 и 4. Концепцията в кокпита също вече е много близко до Тесла - голям централен дисплей, електронно управляемо насочване на вентилацията. Много комфортни предни и задни седалки, очаквано много място на задния ред. Има неща които липсват в модел ЕС, например хед-ъп дисплея, затъмняващата се панорама. Въпреки че ми хареса ИД7 не мисля че е конкурент в класа на Тесла ЕС. Като човек ежедневно каращ Тесла, вече имам сериозни проблеми да се ориентирам в менютата на ФВ, даже и с най-новия им софтуер. Някои функции се активират едва след няколко екрана. Някак липсва простотата и логиката която е при Тесла. Откъм място за багаж, също не могат да сравнят, защото няма фрънк и голямо пространство под кората на багажника. Очакванията ми са да се търси от компании които работят основно с ФВ групата за служебни автомобили.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост