TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
А надали, служебния паркинг се напълни с Тесли вече, или не са смотани, или на хората не им пука :)
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
след като твоят паркинг се е напълнил, значи е топ теслата. или може би имате концентрация на определен тип хора наоколо.
в България има общо 12 000 електрички, колко пък да се е напълнило
в България има общо 12 000 електрички, колко пък да се е напълнило
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
12000 с ЕА табели? Или 12000 електрички? В това число влизат ли и тези дето карат на немски табели?
Re: TESLA електромобил...
Petrolhead написа:след като твоят паркинг се е напълнил, значи е топ теслата. или може би имате концентрация на определен тип хора наоколо.
в България има общо 12 000 електрички, колко пък да се е напълнило
Типа хора не знам дали има значение, от X3, Q5, GLC минават на Тесла колегите :)
12000 регистрирани коли за сравнително нов сегмент/пазар, и то в България, е екстра.
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
От почти 3 милиона, 12 000 си е топ.
Под 1500 тесли
Под 1500 тесли
Re: TESLA електромобил...
А, това, че ние сме 20г назад от развития свят е друга тема. Мое мнение е, че пазарът на ЕА в България се развива добре, и лидер е Тесла, нищо, че нямат официално дилърство и аз моята трябваше да я взимам от Австрия, та ако стане нещо трябва да ходя до Букурещ най-близо, но пак бих взел Тесла, като се има предвид че съм ги карал повечето конкуренти.
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
С какво е лидер тесла?
Бройки? По-скоро не.
Единственото за което се сещам е височината на вирнатите носове на водачите на тесла.
Другарят мъск събира най-доброто в редиците си.
Става малко като с БМВ водачите, просто привличат определена публика
Пак казвам, тесла е много бърза и с нея се живее лесно, но за всеки човек, който има поне капка бензин в кръвта, колата е пълна трагедия.
Бройки? По-скоро не.
Единственото за което се сещам е височината на вирнатите носове на водачите на тесла.
Другарят мъск събира най-доброто в редиците си.
Става малко като с БМВ водачите, просто привличат определена публика
Пак казвам, тесла е много бърза и с нея се живее лесно, но за всеки човек, който има поне капка бензин в кръвта, колата е пълна трагедия.
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 28 фев 2016 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Малките букви жлъч ли са?Защото ако колата ми е бърза и с нея ми е лесно-супер!Вероятно си за хибрид-там мирише и на бензин.
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Правилно се ориентираш, но не е само жлъч има и завист и комплекси.
Абе като цяло, ако имах пари щях да карам и аз тостер, ама нямам и хейтя в интернета
Абе като цяло, ако имах пари щях да карам и аз тостер, ама нямам и хейтя в интернета
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Petrolhead написа:
аз, както доста други потребители тук караме Фв-та от 20 и повече години. първите ни коли бяха голфове 2-ки и пасати 3-ки.
Айде, айде.
VW доста по-отдавна се излагат.
Кажи речи, след голф 4/пасат 5/5.5 читав бензин няма.
Дизели си има и днес. Някакви.
Ама не всички сме запленени от тях.
Дизайна също там някъде почва да върви надолу, с леки изключения.
Хейтиш Тесла, все едно те са виновни за падението на VW.
А не е така!
Проспаха всичко и това е.
А феновете на Тесла не са много по-различни от феновете на VW. Даже съм останал с убеждението, че имат по-ясна и трезва преценка за недостатъците на колите си.
Вероятно, защото Тесла е до голяма степен и практичен избор.
А в какво е лидер тесла, самата тема го показва.
Я виж откога е!
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
фолксваген сами са си виновни за дереджето на което са, няма две мнения.
през годините имат много слаби и глупави изпълнения, също факт. но поне имаха някаква идентичност минаваща през годините и всичките им модели.
тесла разбъркаха сериозно пазара предлагайки автомобили с модерно задвижване, шарени картинки и посредствена сглобка на конкуретна цена.
явно фолксваген решиха, че ще играят по същия начин, но не им се получава, заради липсата на добро задвижване и тежката структура на самата компания, което води до бавни и скъпи коли, които никой не иска.
мисля че съм го казвал и преди, според мен, все още няма адекватна технология, която да направи електрическите автомобили истинска алтернатива на съвремените ДВГ.
ако живееш в голям град, караш основно в града и имаш достъп до контакт - супер, електричката ще ти върши идеална работа, но няма да е евтино.
ако редовно имаш целодневни пътувания, возиш повече товар или хора или нямаш надеждно място за зареждане - още ти е рано на електричка.
само като пример, все още няма електричка, която може да направи пловдив-софия-60км градско в софия- пловдив без презареждане, с уговорката че я карам както карам кола с ДВГ. а това не е някакво дълго или тежко пътешествие. с дизел можеш да го направиш 2 пъти с 1 резервоар.
през годините имат много слаби и глупави изпълнения, също факт. но поне имаха някаква идентичност минаваща през годините и всичките им модели.
тесла разбъркаха сериозно пазара предлагайки автомобили с модерно задвижване, шарени картинки и посредствена сглобка на конкуретна цена.
явно фолксваген решиха, че ще играят по същия начин, но не им се получава, заради липсата на добро задвижване и тежката структура на самата компания, което води до бавни и скъпи коли, които никой не иска.
мисля че съм го казвал и преди, според мен, все още няма адекватна технология, която да направи електрическите автомобили истинска алтернатива на съвремените ДВГ.
ако живееш в голям град, караш основно в града и имаш достъп до контакт - супер, електричката ще ти върши идеална работа, но няма да е евтино.
ако редовно имаш целодневни пътувания, возиш повече товар или хора или нямаш надеждно място за зареждане - още ти е рано на електричка.
само като пример, все още няма електричка, която може да направи пловдив-софия-60км градско в софия- пловдив без презареждане, с уговорката че я карам както карам кола с ДВГ. а това не е някакво дълго или тежко пътешествие. с дизел можеш да го направиш 2 пъти с 1 резервоар.
Re: TESLA електромобил...
Със 140, повечето тесли хабят около 210-240Wh/km . От София до Пловдив (център до център) са 146 км, Магистралната част е 126 км. Въпросните 60км градско ги слагаме грубо 150Wh/km. T.e. излиза 126*2*240= 60.5kW + 15kW градско и слизането от магистралата или 76kW. При цени на тока от 0.26ст/kWh за дневна в Пловдив - означава, че пътуването ще е струвало 20лв грубо. При ползване на бързи станции 75лв. При ползване на станция в обект в редки случаи някакъв ток е безплатен. Дори и да приемем среден разход с дизелов автомобил от среден клас 6 за това пътуване при сегашни цени е малко над 55лв. Електричката може да е по-евтина, може и да е по-скъпа. Дизела винаги си е на текущи пазарни цени, като изключим камикадзетата с тубна нафта.
Ако под каране (както аз си знам) означава драстично по-високи скорости от 140км/ч е без коментар. Със същата логика, ще те хвана с дизела в задръствания да седиш и да видим електрокара или дизеляка ще издържи повече. Изключително много хора си ги ползват за много дълги пътувания. Редовно по черноморието има немски,холандски, английски електрокари, не само тесла. По някакъв начин тези хора са стигнали, надали са ги докарали на платформи. Да - различно е, да има си специфични неща, но при пътуване на дълго има различна стратегия. Многократно летния сезон съм бил свидетел как от София тръгваме една група коли и джипките + BMW-стите + рейсърите и тия дет ама много много бързат ме задминават поне 4-5 пъти от София до Бургас. Аз шофирам 120/140 на Тракия, тези хора ме задминават минимум със 170, някой си се движат близо до 200. Ама не може да издържи да кара час и половина с 200 и спират през 75-125км да пикаят зареждат или и аз не знам какво, но пак ме задминават едни и същи коли. Да се сравнява кое е по-добро, модерен дизел или електричка е нелепо, защото в сметките има страшно много променливи. В единия случай печели едната, в друг другата. Същата работа, като бензин срещу дизел, бензин + газ срещу дизел и т.н. Имаме опции, всеки сам си преценя кое му върши работа и му е идеален компромис и взема решение. Ако трябва да сме пунктуално точни, най-евтино излиза със служебната кола, защото горивото ти е без пари и колата също, ама никой не напъва всички да работим за фирми със служебни коли и неограничени лични километри.
Тази тема е за тесла, позитиви и негативи. Не е за и против Електрически коли. Електричката в зависимост от ползването може да не ти коства никакви пари за енергия след голяма първоначална инвестиция. Нито дизел, нито бензин, нито газ можеш да си изкопаеш в задния двор.
Още повече Тесла се прави по определен конкретен начин за всички пазари. VW Passat за Америка, Европа и Азия имат разлики. Теслата е една за всички, много е трудно да имаш продукт, който да удовлетворява 3 пазара едновременно.
Ако под каране (както аз си знам) означава драстично по-високи скорости от 140км/ч е без коментар. Със същата логика, ще те хвана с дизела в задръствания да седиш и да видим електрокара или дизеляка ще издържи повече. Изключително много хора си ги ползват за много дълги пътувания. Редовно по черноморието има немски,холандски, английски електрокари, не само тесла. По някакъв начин тези хора са стигнали, надали са ги докарали на платформи. Да - различно е, да има си специфични неща, но при пътуване на дълго има различна стратегия. Многократно летния сезон съм бил свидетел как от София тръгваме една група коли и джипките + BMW-стите + рейсърите и тия дет ама много много бързат ме задминават поне 4-5 пъти от София до Бургас. Аз шофирам 120/140 на Тракия, тези хора ме задминават минимум със 170, някой си се движат близо до 200. Ама не може да издържи да кара час и половина с 200 и спират през 75-125км да пикаят зареждат или и аз не знам какво, но пак ме задминават едни и същи коли. Да се сравнява кое е по-добро, модерен дизел или електричка е нелепо, защото в сметките има страшно много променливи. В единия случай печели едната, в друг другата. Същата работа, като бензин срещу дизел, бензин + газ срещу дизел и т.н. Имаме опции, всеки сам си преценя кое му върши работа и му е идеален компромис и взема решение. Ако трябва да сме пунктуално точни, най-евтино излиза със служебната кола, защото горивото ти е без пари и колата също, ама никой не напъва всички да работим за фирми със служебни коли и неограничени лични километри.
Тази тема е за тесла, позитиви и негативи. Не е за и против Електрически коли. Електричката в зависимост от ползването може да не ти коства никакви пари за енергия след голяма първоначална инвестиция. Нито дизел, нито бензин, нито газ можеш да си изкопаеш в задния двор.
Още повече Тесла се прави по определен конкретен начин за всички пазари. VW Passat за Америка, Европа и Азия имат разлики. Теслата е една за всички, много е трудно да имаш продукт, който да удовлетворява 3 пазара едновременно.
Re: TESLA електромобил...
За мен основният проблем на електричките си остава набавянето на ел. енергията. Сега е лесно, дори и в световен мащаб тия коли са малко и ток има. Технологиите най-вероятно ще се развият и ел. колите ще имат достатъчно капацитет да изминават по 1000+ км. без проблем, ще се зареждат бързо и т.н. Откъде обаче ще си набавяме толкова ел. енергия, че да си зареждаме електричките, ако всички си вземем такива. Да, някаква част може да идва от солари, но не мисля, че ще е и близо до достатъчна. Иначе, специално в Тесла не ми харесва интериора. Прилича на излязла от фантастичен филм от 80-те. Идеята да цъкам за всичко по таблети също много дразни, като това не е само в Тесла.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Petrolhead написа:dzrasd написа:Та ако харесвате VAG (аз доста), най-доброто за вас и за тях би било е да си купите Тесла :) (говорим за електрички естествено).
фолксваген винаги е бил добър в това да прави добре измислени коли, които се държат и изглеждат по-добре от по-скъпите от тях алтернативи.
това беше валидно до към 2018-2019, с излизането на голф 8 и всичките им чисто електрически недоносчета. тогава стана ясно, че фолксваген, който познавах толкова добре и искрено харесвах, вече не е същия.
Цитирам точно този отрязък, защото стигнах сам до абсолютно същия извод. За това карам последния MQB базиран R и за това, сега когато цялата MQB концепция вече ми втръсва(след Г7, Б8, Артеон, Тигуан), напускам марката. Е, ще си оставя Mk5 GTI-a.
Тесла като цяло - харесвам. Цитирам по спомен един репортаж на CNBS. В 80% от домакинствата(САЩ), които притежават Тесла, тя не е просто втори автомобил. Тя е 3ти автомобил. Е, за да имам Тесла, понеже съм си сам шофьор вкъщи - мога да мина да ми е 2ри автомобил. Но чак такъв фен, не съм.
Впечатленията ми от последните 2 седмици по дилърствата. Елктричките не са проблем само в Порше Изток. Масово дилърствата на всякакви марки, са заринати с електромобили. Отстъпките които ми се предлагаха, почват от 20%. ДВГ се поръчват с много дребни отстъпки. Единствено имаше няколко налични Туарега с 10-12% отстъпка, но поръчано без никакъв въздух и автоматично не са желани.
- Petrolhead
- Мнения: 2127
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
[quote="thanis"][/quote]
колега, спориш със себе си май?
никъде не съм сравнявал цени на ток и бензин или дизел. никъде не съм казал, че не може да се стигне на ток до някъде си.
казвам че в момента няма кола на ток, която може да направи споменатия от мен маршрут без презареждане.
а пък скорости изобщо не съм споменавал.
колега, спориш със себе си май?
никъде не съм сравнявал цени на ток и бензин или дизел. никъде не съм казал, че не може да се стигне на ток до някъде си.
казвам че в момента няма кола на ток, която може да направи споменатия от мен маршрут без презареждане.
а пък скорости изобщо не съм споменавал.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], lubomir911, rld и 64 госта