Мнениеот thanis » Съб 03 фев 2024 12:58
1. Най-базовия автопилот си има радар (в сегашните модели е без физически радар - разчита на камерите и това беше сериозен аргумент срещу това решение, но явно е за да намаля разходи) и може да си поддържа скорост и дистанция, ако някой идва засилен зад теб - колата няма да направи нищо. Сменяш ленти сам.
2. Следващия "advanced" може сам да сменя ленти. Колата следи по камерите преди да вземе решение да сменя ленти, но пак няма да направи нищо, ако някой идва засилен зад теб.
3. FSD - слагаш дестинация и не пипаш колата, а само следиш да не направи грешка (накратко най-ниска мисловна дейност). В повечето места е забранено тотално да не внимаваш. Тук са видеата където не са на шофьорската седалка, спят, четат вестник и т.н. Ако ти идва някой засиелен от зад на теория или трябва да се мръдне колата или да увеличи скоростта. FSD Проблема му е, че не разчита само на камери а и на допълнителна информация. Т.е. за да вземе решение, той знае на какъв път е, има информация за трафика и има информация за колите около себе си. Системата е проектирата да е много песимистична и от нея тръгва термина Phantom braking (където без очевадна причина колата решава да набие спирачки /все едно от 130 да падне на 100 за 2-3сек/)
FSD общо взето е Sounds great ! - Doesnt Work. В Щатите се предлага с абонаментен план, ако не искаш да плащаш 7500 допълнително. Ако си на 1во ниво е 200 долара на месец, ако си на 2ро ниво е 100 долара. Още много много работа има докато се стигне до комфортно ниво на FSD, където наистина да пуснеш дестинация и да дремеш в колата.
Мерцедес уж официално вече имат по-добър FSD. В Европа FSD официално не е легитимно приета технология.
Накратко е това. Ако някой се сеща за нещо друго, нека допълни.