Цитата е неточен или по-точно ситуацията е изгубени в превода...
Имаме един тест от 11 500 км (7 200 мили) и после скалиране на резултата.
Това е число, което показва какво разстояние може да измине гумата преди да се износи.
Ако имаш две гуми с еднакъв дизайн, еднакво съотношение силика-каучук, но различна дълбочина на грайфера, то гумата с по-дълбок грайфер ще е с по-висок Treadwear rating. Въпреки това двете гуми ще имат еднакво сцепление и ще "държат" еднакво.
The UTQG (Uniform Tire Quality Grade) treadwear rating, also known as a treadwear grade, is a number stamped on the tire sidewall that relates to expected tire life.
In basic terms, and in the spirit of the concept, the higher the UTQG treadwear rating, the greater the tire life. A tire with a "600" treadwear rating is forecasted to last twice as long as a tire with a "300" rating, and should accumulate three times the mileage of a "200" rated tire.
За Treadwear rating най-важен е дизайна на протектора, после дълбочината на протектора и чак след това използваната смес за изработка на повърхностната част на гумата. Само от числото на борда на гумата не може да се направи извод коя гума е "пълен пластмасеняк".
Ако купената нова гума има UTQG 340 при дълбочина на протектора от 7мм, то същата гума но в друг калъп с дълбочина на протектора от 8мм би имала по-голям UTQG. И когато се купуват нови гуми не се гледа само числото на борда, но се и проверява дълбочината и дизайна на протектора. Разликата при Continental в дълбочината понякога е над 1мм за различните гуми.