Пак ли ще фалира Тесла
Откога се чака този фалит , а той все не идва
TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
Никой не твърди, че ще фалират. Тази статия добре обобщава динамиката около компанията.
https://www.kaldata.com/%d0%b0%d0%b2%d1 ... seRZEdo4Dg
https://www.kaldata.com/%d0%b0%d0%b2%d1 ... seRZEdo4Dg
- MamaMy
- Мнения: 905
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: TESLA електромобил...
Далавера в електрокарите няма. Доказано замърсяват повече. Енергийното лоби ще трябва да се бръкне за друга далавера ако иска да се продава повече ток отколкото петрол.
https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 84108.html
https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 84108.html
Re: TESLA електромобил...
Четете източниците. https://asia.nikkei.com/Spotlight/Dataw ... ental-toll
Българските сайтове за нищо не стават.
Накратко, тежката кола отделя повече PM10 и PM2.5 от колкото леката. Изключително нереалистично и непредставително сравнение.
Тигуан 1.5eTSI DSG е 1792кг срещу Model Y базов 1844кг двете коли имат еднакви габарити и мощности. Означава ли, че теслата ще е с 30% по-високо износване на гумите. (Евентуално може да се спори за ускорено износване, заради високия въртящ момент, сиреч ако я пържиш винаги от спряло положение)
Както и това е, че в един параграф евентуално EV може да е с 30% по-високо замърсяване спрямо ДВГ, а не че генерално EV е с 30% по-високи емисии. Тигуана за 15 хиляди километра генерира 1.2 тона CO2, а EV-то. общо взето нула от моторизацията.
Сравнения кое е по-екологично са безпредметни, защото играят много фактори. Тока от къде бил, батерията била копана с не знам си каква техника, дето гори 1000литра на час и после още 3 ядрени централи, за да се синтезират материалите и още какво ли не.
Сравнявайте автомобилите по разходи за експлоатация, удобство, екстри и т.н.
Не случайно не живеем в DieselPunk, а почти всичко е на батерия, когато има нужда от енергия.
Само за сравнение, има около 15 милиарда мобилни устройства сметнати средно по 3500mah и разделени на kWh - имаме нещо близко до 620 милиона kWh, което разделено на средната батерия на кола е 100 милиона автомобила.
В момента има около 40 милиона електрички. Т.е. мобилните телефони са изразходили над 2.5 пъти повече енергия и трябва да ги забраним, защото замърсяват и само за сведение, мобилните телефони станаха популярни преди 20-тина години.
Българските сайтове за нищо не стават.
Накратко, тежката кола отделя повече PM10 и PM2.5 от колкото леката. Изключително нереалистично и непредставително сравнение.
Тигуан 1.5eTSI DSG е 1792кг срещу Model Y базов 1844кг двете коли имат еднакви габарити и мощности. Означава ли, че теслата ще е с 30% по-високо износване на гумите. (Евентуално може да се спори за ускорено износване, заради високия въртящ момент, сиреч ако я пържиш винаги от спряло положение)
Както и това е, че в един параграф евентуално EV може да е с 30% по-високо замърсяване спрямо ДВГ, а не че генерално EV е с 30% по-високи емисии. Тигуана за 15 хиляди километра генерира 1.2 тона CO2, а EV-то. общо взето нула от моторизацията.
Сравнения кое е по-екологично са безпредметни, защото играят много фактори. Тока от къде бил, батерията била копана с не знам си каква техника, дето гори 1000литра на час и после още 3 ядрени централи, за да се синтезират материалите и още какво ли не.
Сравнявайте автомобилите по разходи за експлоатация, удобство, екстри и т.н.
Не случайно не живеем в DieselPunk, а почти всичко е на батерия, когато има нужда от енергия.
Само за сравнение, има около 15 милиарда мобилни устройства сметнати средно по 3500mah и разделени на kWh - имаме нещо близко до 620 милиона kWh, което разделено на средната батерия на кола е 100 милиона автомобила.
В момента има около 40 милиона електрички. Т.е. мобилните телефони са изразходили над 2.5 пъти повече енергия и трябва да ги забраним, защото замърсяват и само за сведение, мобилните телефони станаха популярни преди 20-тина години.
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: TESLA електромобил...
Извинявай ама доста грешно смяташ , иначе човек може и да ти повярва красиво говориш , но всички тия сметки по долу са абсолютно грешни.
15 000 000 000 телефона по 0,0035 квч е 52 500 000 квч разделено на 62 квч е 846 774 автомобила
15 000 000 000 телефона по 0,0035 квч е 52 500 000 квч разделено на 62 квч е 846 774 автомобила
Re: TESLA електромобил...
Колега, като цяло и двамата грешно смятаме, ама хайде. Аз съм пропуснал да приравня от mAh към Ah. и ги смятах на 12V, вместо на 4. Ти не вземаш под внимание напрежението, тия 3500mAh не са на 1V. Тъй като си смуках от пръстите данни, защото нямах достъп до реална потвърдена информация, си беше спекулиране.
Идеята ми е, че неща с батерия се произвеждат(телефони, лаптопи, ръчни инструменти, нормални AAA и производните и батерии и т.н) от много време вече и чак сега заради колите стана голям проблем, заради екологията. Като при колите е голям капацитета на батерията - да, но на фона на всички други устройства с "акумулатор" е нищожен процент.
Идеята ми е, че неща с батерия се произвеждат(телефони, лаптопи, ръчни инструменти, нормални AAA и производните и батерии и т.н) от много време вече и чак сега заради колите стана голям проблем, заради екологията. Като при колите е голям капацитета на батерията - да, но на фона на всички други устройства с "акумулатор" е нищожен процент.
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: TESLA електромобил...
Ако намесим и напрежението което при телефоните е около 4 волта , а при електричките е поне 380 волта сметките със замърсяването от телефоните спадат още повече и стават нищожни , една gsm батерия е 15 w/h , на колата е 62 kw/h
- MamaMy
- Мнения: 905
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: TESLA електромобил...
Да, но телефоните и винтовертите не ни ги набутват принудително. Купуваш каквото си избереш. При автомобилите не е точно така.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
И как точно ни 'набутват принудително' да ползваме електрички?
Re: TESLA електромобил...
Това отпада, както и концепцията за mild-hybrid ще се запази.
Дори и да остане net zero ban, автопарка ни е на 10-15год. Значи ще ти е проблем след 20 години. За 20 години бая вода има да изтече.
Те и катализатори ти налагат, ДПФ, EGR, ама никой не мрънка когато е нов автомобил, а чак амнайста употреба става драма.
Дори и в Европа да няма повече нови двг, има внос и мито. Никой няма да забрани да се използва двг, ееевентуално да се продава ново само, ама заради глобалната обстановка последните 5 год, всичко ще се измени. Германия няма да се фалира само и само да е net zero.
Електричките ще са си опция за купувача, както фабричен метан, дизел, бензин, газ, водород.
Който не му харесва, няма да му се налага. Като има опции и пари, проблемите намаляват.
Дори и да остане net zero ban, автопарка ни е на 10-15год. Значи ще ти е проблем след 20 години. За 20 години бая вода има да изтече.
Те и катализатори ти налагат, ДПФ, EGR, ама никой не мрънка когато е нов автомобил, а чак амнайста употреба става драма.
Дори и в Европа да няма повече нови двг, има внос и мито. Никой няма да забрани да се използва двг, ееевентуално да се продава ново само, ама заради глобалната обстановка последните 5 год, всичко ще се измени. Германия няма да се фалира само и само да е net zero.
Електричките ще са си опция за купувача, както фабричен метан, дизел, бензин, газ, водород.
Който не му харесва, няма да му се налага. Като има опции и пари, проблемите намаляват.
Re: TESLA електромобил...
2030 бана в най-яростната си форма включваше тотална забрана за регистрация на нови ДВГ след 2030.
Радвам се, че лека полека всички стигаме до този извод, че електричките трябва да са опция, а не единствен вариант, както беше само до преди една година.
Радвам се, че лека полека всички стигаме до този извод, че електричките трябва да са опция, а не единствен вариант, както беше само до преди една година.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Примерно 2030 net zero ban на ДВГ.
2035г
Значи на 31.12.2034г си къпуваш последното ново ДВГ и имаш 5 г гаранция и до 31.12.2039г вече си 'набутан да купиш електричка'.
Тоест след около 16г.
Значи не е точно 'ни набутват принудително' да ползваме електрички, а ' евентуално ще ни ...'?!
П.с. И това само в случай, че си от хората, които не купуват 2ра ръка. Иначе, аз спокойно мога да се пенсионирам с ДВГ и да не почувствам принудата
Re: TESLA електромобил...
Точно така, АКО ИСКАМЕ да може да се пенсионираме който както го влече, с ДВГ, Ел, АГУ и тн.
До онзи ден беше 2030та, сега се говори за 2035, после ще отиде на 2050та.
До онзи ден беше 2030та, сега се говори за 2035, после ще отиде на 2050та.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Начи няма драма, която да дискутираме в 100 теми и с излишен патос?!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта