Колеги-мотористи
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4209
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Колеги-мотористи
някъде в южна Гърция
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3364
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
nii написа:някъде в южна Гърция
Ей такова съм си харесал, ама ми викат, че като е по-натоварено с багаж и не му идват ок оборотите и и почва да похарчва и трябва да се тунингова коляновия вал. Ама пък изглежда младежки пъргав...
- samo_pechka
- Мнения: 8540
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Колеги-мотористи
Някой наясно с уж скорошно изискване мотоциклети да са оборудвани с пожарогасител и аптечка? ЕЖК, че е необходимо, аз пък нещо не успявам да го намеря това изискване или не търся правилно.....
П.п. добре, че не търсят резервни гуми, представям си картинката накачолен през врата с две парчета ... да се обесищ ли, да караш ли...
П.п. добре, че не търсят резервни гуми, представям си картинката накачолен през врата с две парчета ... да се обесищ ли, да караш ли...
- Burner_inc
- Мнения: 687
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Не е скорошно изискване, не трябва пожарогасител за двуколесни, но по документи уж трябва аптечка и триъгълник. Има мини аптечки, а ако държиш да имаш триъгълник се продават калъфи за каски със светлоотразителен триъгълник на тях.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3364
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Ако си с писта, цигари не можеш да прибереш, какво да говорим за мини аптечки. За 8 години никога не са ме питали.
В закона който аз чета и тълкувам, такова нещо няма, но не гарантирам да съм прав:
Чл. 139. (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат:
1. технически изправни;
2. (изм. - ДВ, бр. 68 от 2013 г., в сила от 2.08.2013 г., бр. 14 от 2015 г.) с размери, маса и
натоварване на ос, които не надвишават нормите, установени от министъра на регионалното
развитие и благоустройството, и с товари, които не представляват опасност за участниците в
движението;
3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) обозначени със съответните опознавателни знаци;
4. (нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни
условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от
15 ноември до 1 март.
(2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни
средства се оборудват и със:
1. обезопасителен триъгълник;
2. аптечка;
3. пожарогасител;
4. светлоотразителна жилетка.
В закона който аз чета и тълкувам, такова нещо няма, но не гарантирам да съм прав:
Чл. 139. (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат:
1. технически изправни;
2. (изм. - ДВ, бр. 68 от 2013 г., в сила от 2.08.2013 г., бр. 14 от 2015 г.) с размери, маса и
натоварване на ос, които не надвишават нормите, установени от министъра на регионалното
развитие и благоустройството, и с товари, които не представляват опасност за участниците в
движението;
3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) обозначени със съответните опознавателни знаци;
4. (нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни
условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от
15 ноември до 1 март.
(2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни
средства се оборудват и със:
1. обезопасителен триъгълник;
2. аптечка;
3. пожарогасител;
4. светлоотразителна жилетка.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9988
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Да възродя темата с един линк, който показва, че някъде някой мисли как да се решават проблеми, а не просто да се хейти:
Innovative Road Markings For Motorcyclists Are Successful
https://www.femamotorcycling.eu/road-ma ... 7wxq5Xqq6g
Innovative Road Markings For Motorcyclists Are Successful
https://www.femamotorcycling.eu/road-ma ... 7wxq5Xqq6g
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12000
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Колеги-мотористи
Това е интересно. Аз не съм карал и не мога да карам мотор, но много често в Петрохан срещам по завоите, като легнат и главата е в насрещното. Като карате мотори, не се ли вижда, че главата е отвъд осовата линия!?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13466
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
К.Одаджийски написа:Това е интересно. Аз не съм карал и не мога да карам мотор, но много често в Петрохан срещам по завоите, като легнат и главата е в насрещното. Като карате мотори, не се ли вижда, че главата е отвъд осовата линия!?
A преди доста години / 40г./ беше модерно за кратко време обратно наклонено тяло в завой , но скоростите бяха много по-ниски.
Спомени от CZ350 с голямата бака.
Офф изрових си една реликва - шит ръчно колан за пазене на бъбреците от вятър и настиване
Ода лесно и бързо може да се научиш - не е сложно. Но сега зимно време коленете ми напомнят ,че съм карал мотоциклет .
- MamaMy
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Колеги-мотористи
Спокойно! С годините ще започнат да те подсещат и пръстите на ръцете и плексита в шията.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9988
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
К.Одаджийски написа:Като карате мотори, не се ли вижда, че главата е отвъд осовата линия!?
При моторите особено силно се усеща ефекта 'където гледаш, там отиваш'. Затова се случва неволно да придвижиш мотора твърде близо до линията. Особено при непознати и дълги завои.
Естествено има го и фактора, че някои гонят състезателния апекс.
И в двата случая, тези елипси помагат. Веднъж за по-добра ориентация в завоя и втори път - никой не иска да стъпва на маркировка.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3364
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Отдавна не съм писал в темата, защото бутам моторите само по гаражите, до преди един месец. След 5 години престой при един приятел и 3 години престой в моя гараж, най-накрая събрах R1-та:
И не, няма да я карам, скоро отива в КАТ и минава на обява, назобена с тракшън контрол, анти уили и други, ако някой има интерес да пише в Telegram или Watsap - 0885 77 1914
Нооооооооооо, това не е всичко, върнах се на две колела, макар и в края на сезона. Слизам от пистата и ставам официален чичак с най-голям кеф. Имам 1000 км. за 5 дни, предимно градско и мога да кажа, че това е толкова удобен и приятен мотор, че съм повече от приятно изненадан:
Скоро като имам време, ще драсна малко повече!
И не, няма да я карам, скоро отива в КАТ и минава на обява, назобена с тракшън контрол, анти уили и други, ако някой има интерес да пише в Telegram или Watsap - 0885 77 1914
Нооооооооооо, това не е всичко, върнах се на две колела, макар и в края на сезона. Слизам от пистата и ставам официален чичак с най-голям кеф. Имам 1000 км. за 5 дни, предимно градско и мога да кажа, че това е толкова удобен и приятен мотор, че съм повече от приятно изненадан:
Скоро като имам време, ще драсна малко повече!
- group®
- Темерут
- Мнения: 9988
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Ухааа
Честито!
Не ми стиска още, но GT+ ми е сред фаворитите, в случай, че избера да съм изцяло на пътя.
Води се за най-добрия турър.
Честито!
Не ми стиска още, но GT+ ми е сред фаворитите, в случай, че избера да съм изцяло на пътя.
Води се за най-добрия турър.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3364
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
group® написа:Ухааа
Честито!
Не ми стиска още, но GT+ ми е сред фаворитите, в случай, че избера да съм изцяло на пътя.
Води се за най-добрия турър.
Благодаря!
GT+ е страхотен, но излишно скъп, единственото, което ме дърви в него е таблото, но това за мен не заслужава 5000 лв. разлика.
Не знам дали е най-добрия турър, доста мислех в посока V-Strom на Suzuki или Africa, но като цяло не мисля, да излизам извън пътя на този етап.
GT не го гледах, защото стария беше мега грозен и случайно попаднах на един счупен, на 18 000 км. 2023 за 16 000 лв. но го взеха пред мен и слава богу.
Този излезе 2022 на 33 000 от Ямаха Италия чисто здрав. Единствено веригата беше разтегната до такава степен, че вече кривеше звена, ако се разпъне една идея да обере луфта.
Мотора беше хубаво измит, веригата я смазах веднъж, при което цялата гняс от прах и спрей се събра по степенката и викам О НЕ, пак същия филм.
Заговорих се с приятели, първо ми потвърдиха, че D.I.D., не е това, което беше. После ми дадоха топки да пробвам една доста по-скъпа верига, която мисля, че се прави предимно за BMW.
Regina HPE, нова технология, която не изисква смазване. Първоначално се изсмях, но ми дадоха добри лични резултати, при единия 10 000 тая година, другия 15 000 и двамата още не са я опъвали.
Сега ще съм третия и ще казвам мнения.
Като свалихме веригата, положението при пиньона беше чист ужас, не го снимах, но с малко усилия го светнахме, с идеята да видим след 10 000 какво ще има под капака.
А всъщност освен тракането на веригата, защото наистина беше доста разхлабена, след като я смених, мотора придоби съвсем друга динамика и ме изкефи още повече.
Като цяло бях малко 50/50 как ще ми се отрази такъв тип мотор, на стила ми на каране и всичко.
Но отдавна искам да обикалям Европа с мотор и мисля, че направих правилно решение.
Доста му свиквам, много ми е удобен, нагаждаме се, само трябва една слюда Pluig да си поръчам по-висока, че съм 192 см. и всичко ще заспи!
- group®
- Темерут
- Мнения: 9988
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Аз съм в търсене на нов мотор.
GT+ поне при последното поколение за мен си струва.
Но аз обичам технологии, макар да разбирам какво и защо
Тази верига я гледах доста, когато реших да взимам пак верижещо средство.
Добра е. Определено едно време нямаше нищо подобно!.
Все пак е хубаво да я преглеждаш и смазваш, когато не си на трип.
Но определено можеш да пътуваш без да я мислиш.
За пътуванията ...
Май ще трябва да направим тема специално за нас чичките. В една посока сме
П.с. Май нищо не е както едно време. И мен ме съветват старите дружки и ми казват, че Алпинстар не е, какото беше. Не вярвам и си взех доста неща. Може и прави да са ...
GT+ поне при последното поколение за мен си струва.
Но аз обичам технологии, макар да разбирам какво и защо
Тази верига я гледах доста, когато реших да взимам пак верижещо средство.
Добра е. Определено едно време нямаше нищо подобно!.
Все пак е хубаво да я преглеждаш и смазваш, когато не си на трип.
Но определено можеш да пътуваш без да я мислиш.
За пътуванията ...
Май ще трябва да направим тема специално за нас чичките. В една посока сме
П.с. Май нищо не е както едно време. И мен ме съветват старите дружки и ми казват, че Алпинстар не е, какото беше. Не вярвам и си взех доста неща. Може и прави да са ...
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3364
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Да, минахме си към чичките какво да се прави. Чички мотористи.
Аз от по-рано ги докоснах чичаците, чрез радиолюбителството.
Alpinestars са ужасни като изработка, в смисъл, проблеми с ципове, щампите падат, но поне това което съм ползвал, е държало, на падания, визуално - леш.
Dainese-то се държи по-лъскаво, но до колкото знам, всяко падане му е последно, попе при пистите.
Сега се оглеждам и чета много за 2 основни аксесоара които ми липсват:
[*]Удобни високи и водоустойчиви обувки - нищо не ми грабва окото.
[*]Хубав дъждобран върху яке и панталон от две части, имам няколко набелязани модела.
Аз от по-рано ги докоснах чичаците, чрез радиолюбителството.
Alpinestars са ужасни като изработка, в смисъл, проблеми с ципове, щампите падат, но поне това което съм ползвал, е държало, на падания, визуално - леш.
Dainese-то се държи по-лъскаво, но до колкото знам, всяко падане му е последно, попе при пистите.
Сега се оглеждам и чета много за 2 основни аксесоара които ми липсват:
[*]Удобни високи и водоустойчиви обувки - нищо не ми грабва окото.
[*]Хубав дъждобран върху яке и панталон от две части, имам няколко набелязани модела.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bioside и 42 госта