Колеги, обръщам се към вас и още повече към спецовете за помощ! Имам Passat 1.9 TDI 115hp.PD 1999г.двигатела ми бе с код AJM, докато не се наложи да си сменя цилиндровия блок. След дълго търсене по моргите не успях да намеря блок AJM, а друг - от Passat B5.5, като на блока пишеше само датата на производство - 2002г. Сменихме стария блок с новия, който си бе окомплектован - бутала, биели, колянов вал и маслен охладител, и до тази вечер всичко бе наред, докато не прочетох следната тема [url]http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=134275[/url] с този линк за двигателите на VW [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Passat_Mk5_.28B5.2FB5.5.2FLingyu.2C_1996.E2.80.932005.29[/url]. Реших да видя колко конски сили и колко Nm ми е двигатела и ..... За мен стана абсолютна каша от което разбрах - не е ATJ, защото е в производство до 2000г. Има 2 възможни двигатела с следите характеристики :
- 1.9 8v TDI I4 Diesel 1.9 L (1896 cc, 116 cu in) 130 PS (128 hp/96 kW) @4000 rpm 285 N·m (210 lb·ft) @1750–2500 rpm AWX 9.9 s 208 km/h (129 mph) 2000–2005
- 1.9 8v TDI I4 Diesel 1.9 L (1896 cc, 116 cu in) 130 PS (128 hp/96 kW) @4000 rpm 310 N·m (229 lb·ft) @1900 rpm AVF 9.9 s 208 km/h (129 mph) 2000–2005
А на стария ми двигател AJM характеристиката е :
- 1.9 8v TDI I4 Diesel 1.9 L (1896 cc, 116 cu in) 115 PS (113 hp/85 kW) @4000 rpm 285 N·m (210 lb·ft) @1900 rpm AJM 10.8 s 200 km/h (124 mph) 1998–2000
Докато писах характеристиките на двигателите май нещо взе да ми се изяснява ( може би си въобразявам само ). При AJM и AWX силата от 285 N.m е еднаква, но оборотите са различни @1900 rpm за AJM срещу @1750-2500 за AWX, докато при AVF си остават същите( а при мен те не са се променили, освен ако не се регулират софтуерно). Може би е AVF с 310 N.m
Дайте идеи, Моля ви
Кой ми е кода на двигатела ?
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кой ми е кода на двигатела ?
приятелю, всякакви притеснения според мен са напразни, по всяка вероятност тези всичките мотори използват един и същ блок, разликите идват от дюзи помпа софтуер турбо, и в редки случаи глава,
поне според мен донт уори
поне според мен донт уори

- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Кой ми е кода на двигатела ?
А колега,може ли да споделиш как се стигна до смяна на блока.че тия помпи-дЮзи нещо



- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: Кой ми е кода на двигатела ?
daniel_falin написа:приятелю, всякакви притеснения според мен са напразни, по всяка вероятност тези всичките мотори използват един и същ блок, разликите идват от дюзи помпа софтуер турбо, и в редки случаи глава,
поне според мен донт уори
Благодаря ти за отношението. Аз наистина нямам притеснения и тревоги, защото всичко за сега е на шест. Просто станах много любопитен и много озадачен от какъв двигател е, колко коня,какъв е въртящия момент. Може би е много егоистично и тъпо от моя страна да ви занимавам с това, но.... Сигурно занапред и други колеги ще се сблъскват с този проблем, поради факта че вече този Passat стана доста масов и няма да им е излишно да понаучат малко.
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: Кой ми е кода на двигатела ?
propparo написа:А колега,може ли да споделиш как се стигна до смяна на блока.че тия помпи-дЮзи нещо![]()
Колега няма да обяснявам в тази тема за проблема, защото в предната тема стана много напечено, затова ето линк към нея и сам да си прецениш http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=122579
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 06 ное 2024 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Кой ми е кода на двигатела ?
Здравейте имам следния проблем:
Карам Passat 1.9tdi PD 115 2000г
Счупих мотор и се наложи направо да го сменя
Сложих от Passat b5.5 131коня но колата е и със много ДОРАБОТКИ
И понеже мотора не е вписан в талоните и прочие
Се наложи ТЕХНОТЕСТ мисълта ми е
Някой минавал ли е този проблем и запознат ли е как се случват нещата ще се радвам да сподели
Трябва ли да махам всичко и да връщам оригинален вид на автомобила и тогава да минавам или само гледат кода на мотора и прочие
Благодаря !
Карам Passat 1.9tdi PD 115 2000г
Счупих мотор и се наложи направо да го сменя
Сложих от Passat b5.5 131коня но колата е и със много ДОРАБОТКИ
И понеже мотора не е вписан в талоните и прочие
Се наложи ТЕХНОТЕСТ мисълта ми е
Някой минавал ли е този проблем и запознат ли е как се случват нещата ще се радвам да сподели
Трябва ли да махам всичко и да връщам оригинален вид на автомобила и тогава да минавам или само гледат кода на мотора и прочие
Благодаря !
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта