Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Не допуска по принцип. На един клиент му се прецака таблото на полото, купил си втора ръка табло и го монтирал, върнаха го от преглед щото бил върнал километража или да търси фактура за частта и монтаж от сервиз
- Traytor
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
MMX написа:Най-важното е доколко нашата система допуска въвеждане на по-малък пробег след по-голям. Подозирам, че пробегът е някакво свободно поле за информация в стил забележка..
Не допуска. Последните 3-4 години, ползват едни странни камери с които минават и снимат различни неща по колата, не съм обръщал на всичко внимание, но снимат километрите и не е ей така на, ако не е снимано като хората, не го приема(единия път ми писна да си завира ръката през мен за опити и го накарах просто да седне на шофьорското място).
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Ето тук е прес съобщението - и ето извадка от него:
Кога ще стане не се знае, но вероятно до края на годината ще минат обсъжданията и ще бъде гласуван през 2026-та.
Повече информация има и на този линк (машинен превод също)
За мен всяка една от тези мерки е доста смислена и дори закъсняла.Основни елементи на новите правила - Предложените мерки включват следното:
Адаптиране на изпитванията към нови превозни средства: Периодични технически проверки на електрически превозни средства и нови изпитвания на електронни системи за безопасност, включително изпитване на целостта на софтуера на системи, имащи отношение към безопасността и емисиите.
Ново изпитване за емисии: Откриване на високоемисионни превозни средства, включително подправени, като се използват усъвършенствани методи за ултрафини частици и NOx.
Борба с измамите: Записване на показанията на километропоказателите в националните бази данни за трансграничен обмен на история на километропоказателите.
Годишни инспекции: За автомобили и микробуси над 10 години.
Цифровизация: Издаване на електронни сертификати за регистрация на превозни средства и периодични изпитвания и обмен на данни чрез обща платформа за опростяване на административните процеси.
Взаимно признаване на сертификати за периодична техническа инспекция: Осигуряване на трансгранично признаване на периодични технически проверки, извършвани в друга държава членка за леки автомобили в продължение на шест месеца.
Подобрено управление на данните: Рационализиране на достъпа до техническите данни на превозните средства за центровете за прегледи.
Кога ще стане не се знае, но вероятно до края на годината ще минат обсъжданията и ще бъде гласуван през 2026-та.

Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
paagrio написа:Vlad777 написа:Всъщност в доста държави вече има изградени системи за публичен достъп. И все в Европа.
Много хубаво за тях, но това си е заслуга на техните общества. Не е направено след решение на ЕК. Такова нещо не виждам в статията - нито кога ще е готово (проектозакон), нито кой ще има право на достъп - администрацията, дилърите или гарантирано за всеки гражданин. Само конформизъм с полъх на оптимизъм как някой решава проблемите ни и абсурдното заглавие Край на върнатите километражи
Със сигурност това е стъпка в правилната посока напред. Достъпа до тая система е цяла една отделна тема, аз съм почти сигурен, че ти като обикновен гражданин по рама ще можеш да проследиш километрите през нея. И когато имаш една такава извадка откакто е произведена колата, ще ти е много по-лесно да не си купиш кола с върнати километри от автокъща или изобщо.
Както написаха колегите - данните ги има, просто трябва една голяма база, която да ги обедини от всички европейски държави.
- Traytor
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Дори и да ставаше въпрос само за километражите, пак щеше да е супер, останалите мерки също ще донесат много позитиви(за някои хора). Знам че в България е като култ, дава сила и божествени качества да си махнеш ДПФ-а на дизела и обезобразиш изпускателната система на бензина, но ако вземат, че пунктовете спазват евентуално приетите норми които Влад цитира, качеството на живот осезаемо ще се вдигне(поне в София, надали има човек който не е дишал мега смрадта в задръстване).
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
А защо тази единна база данни не беше направена преди 20-30год.?
Нали си говорим ,че няма нищо сложно да се направи. Чий интереси обслужваше липсата на такава база данни?
И сега изведнъж ще я правим! При положение ,че поне от 10год. всички автомобилни производители правят "еднодневки" или казано по-просто автомобили само за първия собственик. В такъв случай какъв смисъл има да знаеш точно на колко км. е колата?
Лично за мен никакъв...
.
Нали си говорим ,че няма нищо сложно да се направи. Чий интереси обслужваше липсата на такава база данни?
И сега изведнъж ще я правим! При положение ,че поне от 10год. всички автомобилни производители правят "еднодневки" или казано по-просто автомобили само за първия собственик. В такъв случай какъв смисъл има да знаеш точно на колко км. е колата?
Лично за мен никакъв...
.
-
- VW експерт
- Мнения: 2003
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Е, преди 30.години не беше още толкова лесно възможно, по много причини.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Освен това нашите се опитват да го прокарат това може би от десетина години, не е от сега
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Ако всичко това стане, просто ще се нормализира колата да е на 3ХХ, 4ХХ, 5ХХ хиляди км без да има стигма и всичко да идва на 168-186 хиляди километра на пазара.
Километрите сами по себе си не са някакъв тотален измерител, колата читава ли е или не. Кола на 5 години на 300 хиляди км с пълна сервизна история е почти сигурно по-здрава от 15 годишна на 150 хиляди.
Най-благоприятния случай за едно МПС е да се запали, да измине примерно 500-700-1000км и да се загаси и това да се повтори 100 пъти и след това да я вземеш ти. Магистрална кола (с леки изключения за Германия, заради аутобаните и легалната възможност да я караш с изпълнен оборотомер) е в пъти по-запазена от колкото градска палена сутрин за 2-3-4-5 км и вечер след това и примерно веднъж ходене на почивка за 1500-2500км. Ама 2рата ще излезе на пазара с 2-3 пъти по-малко километри.
В немското мобиле има не малко коли с прословутия миксер 0.9TCE на Рено/Дачия, който когато излезе на пазара, хората обясняваха как бил бомба със закъснител, как бил еднодневка, нямало да си изкара гаранцията и т.н.
Еми има си обяви с коли над 200 хиляди, по-малко над 300 хиляди.
Както и има V8-ци където умират тотално още преди 100 хиляди, а уж разтоварени мотори, дългоживотни и т.н.
За средностатистическия мошеник, цялото това нещо е трън. Ще бъде ли панацея, по-скоро не - ама е стъпка в правилната посока.
Винаги за кола втора употреба се гледа цялото състояние и се прави обстоен преглед на механичната и електрическа част по колата.
Километрите сами по себе си не са някакъв тотален измерител, колата читава ли е или не. Кола на 5 години на 300 хиляди км с пълна сервизна история е почти сигурно по-здрава от 15 годишна на 150 хиляди.
Най-благоприятния случай за едно МПС е да се запали, да измине примерно 500-700-1000км и да се загаси и това да се повтори 100 пъти и след това да я вземеш ти. Магистрална кола (с леки изключения за Германия, заради аутобаните и легалната възможност да я караш с изпълнен оборотомер) е в пъти по-запазена от колкото градска палена сутрин за 2-3-4-5 км и вечер след това и примерно веднъж ходене на почивка за 1500-2500км. Ама 2рата ще излезе на пазара с 2-3 пъти по-малко километри.
В немското мобиле има не малко коли с прословутия миксер 0.9TCE на Рено/Дачия, който когато излезе на пазара, хората обясняваха как бил бомба със закъснител, как бил еднодневка, нямало да си изкара гаранцията и т.н.
Еми има си обяви с коли над 200 хиляди, по-малко над 300 хиляди.
Както и има V8-ци където умират тотално още преди 100 хиляди, а уж разтоварени мотори, дългоживотни и т.н.
За средностатистическия мошеник, цялото това нещо е трън. Ще бъде ли панацея, по-скоро не - ама е стъпка в правилната посока.
Винаги за кола втора употреба се гледа цялото състояние и се прави обстоен преглед на механичната и електрическа част по колата.
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
В нашата мангалска държава нишо не може да се случи не гледайте Европа. Тук андрешко няма кой да го мине. Стегнаха прегледите връзваха развръзвха пак намериха начина да лъжат и пускат трошляците по улиците.Всяко чудо за три дни ефект нула. За една седмица в южна Италия видях много трошки но нито ЕДНА ПУШЕЩА Трошка. Същото ще стане и с тази ситема всичко е пробито в тая държава.
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Цялата Европа е пробита и то повече от гевгир. Първо си изнесоха таралясниците към трети страни в т.ч. и ние, защото им е скъпо да ги рециклират, колкото и да се бият в гърдите , че могат да го направят.
Сега като вземеш нова кола и всяка вечер палиш свещичка да изкара поне 200хил.км. без големи проблеми.
Ама иначе е по-важно да имаме единна система за проверка на км.
Сега като вземеш нова кола и всяка вечер палиш свещичка да изкара поне 200хил.км. без големи проблеми.
Ама иначе е по-важно да имаме единна система за проверка на км.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта